Alla inlägg den 3 januari 2012

Av roboguy - 3 januari 2012 23:28

Okej man kan ju lugnt konstatera att det florerar en hel del rykten om den kommande James Bond-filmen Skyfall, men ett av de mer intressanta på ett tag är att Judi Dench kanske försvinner i den nya filmen och blir ersatt av Ralph Fiennes... Det som gör det trovärdigt är att nya filmen ska handla om något om M:s förflutna som dyker upp igen, och är det något allvarligt så kanske inte Dench kan vara kvar som M när filmen är slut. 

I så fall kommer jag att sakna samspelet mellan Dench och Craig, ty de påminner lite om mor och son-förhållande och det har jag uppskattat i de två senaste filmerna. Min uppmaning blir, se till att avsluta det snyggt om det är så att Dench- M försvinner.



http://www.moviezine.se/artikel/9184-ralph-fiennes-kan-ta-over-som-m







Flämt, en kvinna ersätts med en man kanske- hela genus-Sverige gungar, men som tur är handlar det om en USA-film. I Sverige ersätter vi tvärtom, som i Mistereoso...


  

Av roboguy - 3 januari 2012 21:38

Äntligen en lite längre trailer till kommande 6 degrees of hell, vilket ska bli årets läskigaste film om man ska tro regissören men jag betvivlar det tyvärr efter att ha sett trailern ( som kanske avslöjar lite väl mycket dessutom?) men det ser ut att bli grisigt och "sjukt" men det är bara positivt. Nåja, jag är fortfarande positivt inställd till filmen i alla fall, nu börjar man längta lite mer efter den.





http://www.fabricationfilms.com/screeners/6_degrees_of_hell.html?type=trailer








 

Av roboguy - 3 januari 2012 20:30

Det finns b-film och så finns det b-film, men en del av dessa b-filmer är i alla fall underhållande om än snabbt bortglömda så snart eftertexterna börjar att rulla. Men jag tyckte att den här filmen, Pig Hunt, var tillräckligt underhållande och skruvad för att falla mig i smaken så jag hade roligt medan jag tittade på den, och det är inte mycket mer jag begär när jag ser på film en sen fredagskväll, faktiskt. 




Vi bjuds på en hel del flumm här, men det är i och för sig jävligt underhållande.  









LÄS INTE MER OM DU INTE HAR SETT FILMEN.






Det enda jag vänder mig lite emot är att Tina Huang ska med på "grabbresan", och att det sedan visar sig att hon skjuter bättre än stridstuppen i gänget. Hade hon inte lika gärna kunnat stanna hemma? När det är en grabbhelg så ska det vara så, och inte någon kvinna som är med och som inte förstår sådant som man vill göra med grabbarna. För hon är lite väl nedlåtande redan från början, bland annat nedlåtande mot jakten och att det anses som ett grabbigt nöje och det gör mig irriterad på henne.






Annars finns alla ingredienser för en lyckad b-film; hippies, rednecks som plötsligt blir lovligt villebråd och naket. Behövs det egentligen så mycket mer för att man ska ha en underhållande stund? Det enda tråkiga är att det stora mördar-vildsvinet hamnar lite väl i bakgrunden i detta hopkok av intriger ( nåja), så helt plötsligt känns det inte som att vildsvinet är huvudsaken förrän mot slutet, men det var så dags då. Vanligtvis så brukar man kunna klaga ganska friskt över skådespelarinsatserna i sådana här filmer, men i den här är de faktiskt helt okej och det är ingen som direkt överspelar eller något sådant, även om ingen heller direkt glänser. Det som grämer lite i glädjekällan är varför en del inslag av, förmodar jag, kritik mot Irakkriget måste förekomma i en sådan här film. Kritiken är inte speciellt bra, så det är inget som störde mig eller så men tycker ändå det var en onödig ingrediens i den här (väldigt oseriösa för övrigt) filmen. 


Det blir aldrig så slafsigt direkt, vilket var lite tråkigt så det hamnar på minuskontot! 

  


Pig Hunt var i alla fall tillräckligt underhållande för stunden så den får till och med godkänt av mig, jag vill gärna se lite mer sådant här som inte är hundraprocentigt allvarligt. 







 

 

Av roboguy - 3 januari 2012 18:39

Det är inte bara The dark knight, Bond-filmen Skyfall, Mission Impossible, Prometheus, Men in black 3, Snow white and the Huntsman, G.I Joe 2, The amazing Spider-Man, The avangers,The expendables, nyversionen av Dredd eller Universal Soldier a new dimension som finns att se fram emot under det här året, utan det kommer fler actionfilmer som får det att vattnas i munnen på mig:


* Red tails

* Rampart

*Medallion ( Ska Nicolas Cage göra bättre ifrån sig i år jämfört med hur han presterade 2011?)

* The grey

* Resident evil

* Premium rush

* Total recall ( förmodligen värdelös remake men man tar sig nog ändå en titt på den)

* Bullet to the head ( behöver inte säga mer än Stallone så blir man nostalgisk direkt)

* Miss Bala

* Wrath of the titans ( gillade inte första men ser förmodligen ändå fortsättningen som ser lite bättre ut)

* So undercover

* Haywire ( Soderbergh gör alltid bra filmer)

* The darkest hour

* Battleship ( Jag vill se ett utmärkt skådespeleri från Rihanna tack).

Och så Hamilton-filmerna som bubblare...



Ohja, nog finns det filmer att se fram emot ( och bli besviken över) i år också. 


http://www.youtube.com/watch?v=zoGUooRA48M

Miss Bala trailer



http://www.moviezine.se/artikel/9176-filmer-for-actiondaringren-under-2012





     

Av roboguy - 3 januari 2012 00:20

Jag har faktiskt inte sett de två andra filmerna i den här serien, vilket man kanske bör ha gjort, men det gick ändå att hänga med bra i den senaste men jag hoppas att de föregående är betydligt roligare än vad den här visade sig vara, för den här hade inte många bra, komiska scener direkt och de som var bra var inga som föranledde några gapskratt direkt. Men Robert De Niro var väl ändå den stora behållningen åtminstone, sedan var det tråkigt att det mesta gick att förutse ganska tidigt i filmen så de komiska scenerna var lätt att genomskåda långt i förväg, tyvärr. Dessutom PG-13 som åldersgräns borgar inte direkt för några skämt som går mot ett något vuxnare håll, så man kan ju inte förvänta sig alltför mycket vågat utan det blir lite sådär småroligt bara helt enkelt. 






LÄS INTE MER OM DU INTE SETT FILMEN.






Jag gillade en enda scen bäst i filmen- den där De Niro har tagit ett piller som ger stånd och sen ger det inte vika förrän han har fått en spruta. Sedan var det ingenting mer i filmen som direkt var så speciellt roligt utan man fick vänta tills eftertexterna då De Niro googlade på sig själv och hittade konferensen där Stiller hade skämtat om sin svärfar och dessutom fanns en remix-version av föredraget som var ganska lysande faktiskt. Synd att det var så långt mellan de komiska scenerna dessvärre, resten blev en enda lång transportsträcka.


Sen gör det inte så mycket att Jessica Alba var med... Hon var i alla fall inte dålig i den här rollen även om hon absolut inte gjorde mer än vad som krävdes för karaktären, men hon har inga riktigt roliga scener tyvärr. 



Men annars var det lite väl mycket "trevlig familjeunderhållning" och ingenting utöver det för min smak, och alltsammans slutar sådär äckligt amerikanskt-helylle-finfint och det kom ju inte som en överraskning direkt (tänka sig att De Niro accepterar Stiller först efter att han har räddat honom från att dö i en hjärtattack) men jag hoppas att den här filmen får bli den sista i den här serien för de verkar inte ha speciellt mycket (roligt) nytt att komma med.






    

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27
28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards