Alla inlägg den 8 januari 2012

Av roboguy - 8 januari 2012 02:00

Inte min typ av film, men eftersom den här var en av de mest omtalade filmerna under 2008 så har jag ändå velat se den och jag passade på nu när den visades på SVT2. Tyvärr bevisade den bara vad jag redan trodde på förhand, att den var alldeles för seg och händelselös för att den skulle tilltala mig. När jag ser film vill jag helst av allt se något som tar mig bort från verkligheten, inte något som handlar om en mamma som är fattig och som måste ta hand om sina två barn sedan fadern försvann och som börjar smuggla människor för att ha råd med räkningarna. Men jag förstår varför den här filmen ändå tilltalade många och "gick hem" i mångas hjärtan. För mig var det liiite för mycket "tyck synd om de här karaktärerna annars kan ni dra åt helvete". 






LÄS INTE MER OM DU INTE HAR SETT FILMEN.




Men jag gillade verkligen Melissa Leo i huvudrollen. Jag vet inte riktigt vad det är hon gör, men hon gör inte direkt mycket men övertygar mig ändå på något underligt sätt. En annan sak som jag tror var avgörande var att Melissa, och nu får hon ursäkta mig, inte är en tjugo-tjugofem-någonting som det har gått snett för- hur många gånger har man inte sett det redan?-utan den här kvinnan befinner sig i 40-någonting, vilket var mycket bra. Tror inte att det hade fungerat riktigt lika bra med en yngre huvudkaraktär. 


Sen får man försöka ha överseende med att det inte direkt är någon påkostad film, men det ska det inte vara heller när det handlar om independent films- men nog hade jag gärna velat ha en aning mer "action". Suck, jag är en action-junkie. Det blev svårt för mig att sitta still och koncentrera mig fullt ut på filmen, utan jag började sms:a och göra annat under tiden för i det makliga tempo filmen har så behöver man inte följa det som sker till hundra procent. 


Men Frozen river var ok ( och hade ett fullständigt underbart foto) men den föll mig inte riktigt i smaken, och jag förstår inte riktigt varför den blev så omtyckt då storyn inte direkt är ny och att utgången av alltsammans är tämligen uppenbar. 






 

Av roboguy - 8 januari 2012 01:34

Ja herregud så ofta som UFO:n påståtts ha blivit filmade så är det konstigt att det inte knackar på en grön gubbe lite varstanns över hela världen! Varje gång man ser något konstigt på himlavalvet betyder det tydligen alltid, undantagslöst att det måste handla om ett UFO. Men jag kan förstå varför- vem vill inte bli den första någonsin att ha ett tvättäkta flygande tefat filmat med sin egna kamera? Snacka om att den videon, om den bevisades vara hundraprocent sann, skulle sälja och göra filmaren jävligt rik. Men det där handlar om luftslott och drömmar, som alltsom oftast visar sig ha naturliga förklaringar. Och huruvida det här fenomenet i Örnsköldsvik är naturligt eller inte så är det nog den sämsta videon jag har sett som försöker bevisa att det rör sig om tefat från rymden. Det är ju blott och bart rök, som förmodligen har en väldigt naturlig förklaring. Kanske fallande metroiter som syns i klart dagsljus eller något dylikt? Nå, jag är ingen expert så jag väntar tills dess UFO i Sverige kommer med ett uttalande. Misstänker att det här fallet kommer att vara hyfsat enkelt att bevisa som felaktigt...




http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/inrikes/article14177736.ab









 

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27
28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards