Alla inlägg den 9 januari 2012

Av roboguy - 9 januari 2012 18:40

Apropå dåliga ursäkter när man har blivit stoppad av farbror blå så var kanske den jag använder som rubrik inte den sämsta, men den var ändå klockren! Man kan börja fundera lite över vilka ursäkter polisen får höra egentligen, och kanske är det en nya i stort sett varje dag? Men alla yrken måste ju få sin lilla guldkant på vardagen, så nu listar polisen tydligen de sämsta ursäkterna som de fick föregående år... 


Hur mycket..? Va fan, tusen spänn... du kan skriva två tusen direkt, jag tänker köra här i morgon också". ;D Verkar vara en skön förare.




http://www.metro.se/stockholm/har-ar-stockholmarnas-samsta-trafikursakter/EVHlai!bLFJnUnUP6yU/









 

Av roboguy - 9 januari 2012 15:50


Är det inte Madonna så är det Britney Spears eller så Lady Gaga. Var tid har sina stjärnor som ständigt retar upp någon, speciellt den kristna högern i USA som verkar vara väldigt lättprovocerade. I Sverige vore det som att varje gång någon sjunger Vill du ligga med mig då, skulle gå ut och högljutt skandera att låten provocerar barn och unga och unga flickor tar skada av textens innehåll... Ungefär, kanske inte en klockren liknelse men i alla fall...


Det finns ju långt fler värre låtar med text som handlar om hur någon har fått ligga, vad han har gjort eller vad tjejen har gjort under sexakten, som några kloka redan har kommenterat i nedanför texten, men det som jag tror gör det lite extra provocerande med Gaga är just för att hon är väl den största artisten just nu. Tidgare handlade det om Britney Spears, vad jag kommer ihåg från den tiden hon var störst så handlade det om att hon fick unga flickor att gå omkring och visa magen (!!) och att toppen/tröjan whatever var såå minimal. Madonna skapade också kontroverser under sin glansperiod, kanske mest i och med videon till Like a prayer.





Men det blir i alla fall underhållande när moralpaniken visar upp sitt fula tryne och föräldravärlden upprörs och moraliserar och fördömer. Man kan ju undra vilka de gillade en gång i tiden? Elivs Preasly var upprörande på sin tid för att han svängde med höfterna så förbannat mycket, Beatles... Ja, säkert fanns det något upprörande med dem också;P Tiderna kanske förändras, men mycket av dåtiden finner nya sätt att komma tillbaka tyvärr...



http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/klick/article14151862.ab









    

Satan him(her)self...


Av roboguy - 9 januari 2012 12:20

Jag höll nästan på att inte tro mina egna ögon när jag såg hur kallt det var idag helt plötsligt- minus 20, fast det hade sjunkit lite vid lunchtid i alla fall och som det ser ut så fortsätter det på den positiva trenden så jag hoppas att det snart "bara" är 15-10 minusgrader. Det här är det kallaste hittills under vintern, må vi hoppas att det inte blir fler sådana här kyliga attacker;P





 

Av roboguy - 9 januari 2012 02:15

Nja... När jag hörde talas om den här svenska skräckfilmen fick jag mina föraningar om hur det skulle bli (Strandvaskaren får mig fortfarande att börja småskratta) och Vittra ser ut sådär typiskt filmad av en ung, grön regissör med små resurser. Tror det här blir ordentligt dåligt, faktiskt. Enda som får mig att fundera på att se Vittra är att Johannes Brost finns med i produktionen, hur de nu har lurat honom till sig. Men annars ger jag det här små chanser att briljera och tror det är mest skit helt enkelt. 




http://www.aftonbladet.se/webbtv/noje/article14180884.ab









 

Av roboguy - 9 januari 2012 01:24

Disney ska satsa på två debutanter för sina kommande två storfilmer, och det har jag ingenting att säga om direkt mer än lycka till för dem och hoppas de vågar göra något "annorlunda" fast vi vet ju vad man får när det handlar om en Disneyfilm. Det intressanta är att Angelina Jolie kan vara aktuell för huvudrollen i Maleficent, och antagligen då som just den onda fen/drottningen eller vad hon nu är ( jag har inte sett Törnrosa faktiskt, så jag är inte helt hundra men om jag har missförstått något får ni gära hojta till). Kan kanske bli sevärt, men hur det än blir med det så kommer jag förmodligen att se den bara för att få se Jolie spela ond...



http://www.svd.se/kultur/disney-satsar-pa-debutanter_6755573.svd









 

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27
28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards