Direktlänk till inlägg 18 januari 2012

Hostel part 3

Av roboguy - 18 januari 2012 04:30

Den tredje filmen i Hostel-serien går ut på dvd direkt istället för att ta en svängom på vita duken, men jag undrar hur man egentligen motiverade att den andra filmen gick upp på bio överhuvudtaget? Det kan inte ha varit någon strid ström av tittare. Jag var en av fårskallarna som var och såg den andra filmen på bio, och vad jag minns nu i efterhand så var det jag och tre andra i biosalongen. Jag kan inte påstå att jag vet vad de andra tyckte om den filmen, men jag tror i alla fall inte att någon av oss fick valuta för biljetten. Och hade jag varit och sett även den tredje filmen på bio, så hade jag gått och krävt pengarna tillbaka omedelbart. För den tredje är verkligen den "sämsta" hittills ( och gud förbjude att det blir fler). Jag tror det hade hjälpt om regissören Eli Roth hade stannat kvar i registolen, även om det kanske är att hoppas på för mycket. Det hade räckt med första filmen, då hade den här serien kunnat bli lite unik men man slutar inte mjölka en mjökrik kossa. Ingenting är nytt i den tredje installationen, men tvärtemot vad jag trodde så är det inte devisen "mer av allt, äckligare, brutlare" osv, utan nästan motsatsen faktiskt. Äckelfaktorn är väldigt liten jämfört med framför allt andra filmen ( men den är väl möjligen fortfarande lite äcklig för dem som inte har samma tröskel som jag). 






LÄS INTE MER OM DU INTE SETT FILMEN.







Vad jag framför allt saknade var desperationen hos de som blir tillfångatagna. Jag tycker inte att den finns i samma utsträckning här. Inget gråtande, skrikande, flämtande av samma dignitet som i de två första filmerna- och jämfört med scenen i andra filmen där en tjej hänger upp och ned i ett rep från ett tak medan en annan kvinna skär i fångens kropp medan blodet rinner, så finns det bara en scen i den tredje som påminner lite om den och det är den där tjejen blir utklädd till studentska och får kryp hälld på sig. Men man får inte se något snaskigt direkt, scenen blir klippt ganska snabbt... Tråkigt. 













Nu är ingen av Hostel-filmerna kända för att ha med bra skådespelare, men i den tredje filmen är de på gränsen till urusla till och med. Det är överspel här och klichéfyllt här och ingen av dem känns speciellt trovärdiga eller övertygande och känslan av att "man har sett de här tokarna flera gånger förr" är överhängande.


De är helt enkelt för lite av allt och alldeles för lite blod och splatter för att tillfredsställa mig. Och att dödandet den här gången är som någon form av underhållningsshow för rika människor som bestämmer på vilket sätt offren ska dö på, gör det mindre bra på något sätt- det var bättre när de befann sig i källarlokaler och beställarna fick själva utföra jobbet. Nej, jag hoppas verkligen inte att det blir några fler filmer i den här serien för nu räcker det!    







 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av roboguy - 27 augusti 2015 11:56


  Ifjol var man en frekvent besökare i Badhusparken men i år har det inte blivit av att vara däe alls av någon anledning.  Jag vet inte varför. Det kan förstås ha varit på grund av vädret men det är inte hela sanningen. Helt enkelt har man inte ta...

Av roboguy - 25 mars 2014 21:57


Jobbet gick bra även om jag börjar bli lite trött på att enbart vara på ställen som jag redan varit på, bland annat ifjol. Jag skulle vilja prova på och städa på något av de nya ställena som de har införskaffat sedan jag var där sist.    Nåja, de...

Av roboguy - 18 mars 2014 22:07

Har precis avslutat en reprisering av arbetsmomenten och det visade sig ha tillförts några nya element sedan man var här och jobbade förra sommaren, men det är väl inget som ska gå ganska snabbt att lära sig får man hoppas. Inlärningen är precis avsl...

Av roboguy - 17 februari 2014 22:05


Ja, den frågan är berättigad: Vad fan ska man gå omkring och vara glad för på en sketen måndag? Det finns inga anledningar till att man ska gå omkring och vara glad och se ut som att man precis har lurat av Joakim von Ankas hela förmågenhet och sitte...

Av roboguy - 13 januari 2014 22:03


Jag vet inte riktigt vad jag gör för fel men det börjar påminna starkt om när man gick på universitetet- inget självförtroende, man sitter knäpptyst vid fikabordet och skrattar och smilar på kommando snarare än att man tycker att något är särskilt ro...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27
28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards