Alla inlägg den 19 januari 2012

Av roboguy - 19 januari 2012 23:45

Får man titta misstänksamt på alla och ställa frågan om vem som har gett mitt mobila bredband anabola steroider? Herrejösses vilka hastigheter jag har just nu för tillfället ( ja jag vet att de här hastigheterna bara inträffar då och då) och jag begriper ingenting. Såhär bra hastighet har jag inte haft... ja, sen när egentligen? Aldrig är fel att säga då man kan komma upp till bra hastighet vid olika ställen i huset, men såhär bra har jag inte haft det på länge vid just det ställe jag befinner mig på. Herrejösses, man får ju nästintill en mild hjärtattack. Samtidigt som man börjar fantisera över hur det vore att alltid ha samma höga, extrema hastighet, men det är bara en utopi vilket jag är väl medveten om...






 

Av roboguy - 19 januari 2012 23:20

Jaha det är då med andra ord dags för den kommande filmen i Resident evil-serien och den ser väl... ja, jag vet fan inte vad den ser ut att vara, men bra är inte det ord jag tänker på efter att ha fått se den här teasern. De verkar istället fortsätta med det de påbörjade i den fjärde filmen, vilket tyvärr verkar innebära billiga 3D-effekter och noll handling. Varför kan de inte bara ge sig nu? Kan det inte räcka med det faktum att första filmen var helt okej för att vara baserad på ett spel? Suck! Femte filmen, redan... Nåja, man får väl hoppas på att Milla Jovovich levererar, åtminstone.




http://www.youtube.com/watch?v=rJZDtA7wt9o












   

Av roboguy - 19 januari 2012 15:45

Hurra, eller vad man nu ska säga;P En lärobok skriven på pitespråket och som förmodligen är helt obegripligt för andra och förmodligen för många av de yngre, tänkta läsarna. Det är inte särskilt många som pratar söjna längre, men det är ju i alla fall bra att författaren inte vill att det här språket ska dö ut. Personligen tycker jag inte att det spelar någon större roll, mer som "historia"... Men varför ska man ha det kvar? Det går inte att göra sig förstådd med hjälp av det, om man skulle av en händelse hamna i Stockholm skulle man betraktas som en utomjordning om man frågade någon på stan "vors jär hejna slottet";D Nej mer än historisk kuriositet, det är vad pitemålet kan förbli, men onödigt att ha med det i en lärobok kan man ju tycka. Men samtidigt lite roligt. Ett eller annat ord har man ju ändå lärt sig, trots att man inte aktivt har försökt lära sig något, men en del kommer väl inte i kontakt med pitemålet överhuvudtaget. Men varför man ska behöva lära sig det alls har jag svårt att begripa? Författaren vill inte att det ska dö ut, så där har vi ju hennes argument, men vad ska eleverna ha för glädje av det? Förutom att de blir tvåspråkiga... 




http://www.pitea-tidningen.se/kultur/artikel.aspx?ArticleId=6658494







 

Av roboguy - 19 januari 2012 14:09

Men herregud vad har vi gjort för ont för att förtjäna en uppföljare till Hancock?! Gick den första filmen ens så bra att det är möjligt att få ihop till en andra film? Den första kan ju enbart ha sålt på grund av att Will Smiths namn fanns med i ordlistan, för ingenting annat var direkt bra... Måste allt få uppföljare hela tiden. Varför inte göra en remake istället den här gången och få till första filmen till vad den hade potential att bli- en drift med hela superhjälte-konceptet. Då hade man kanske blivit lite nyfiken åtminstone;P 




http://www.moviezine.se/artikel/9285-hancock-kan-faring-uppfojare







 

Av roboguy - 19 januari 2012 07:03

Det ser ganska dött ut om man får säga så, när det gäller intressanta serier under det här året. Förra året fanns ju i alla fall de stora snackisarna American Horror Story och Game of thrones, men i år är det ingen som direkt hörs av lika mycket eller så lyssnar jag helt enkelt inte;P Nåja det hindrar inte från att det ändå finns två serier som jag ser fram emot och som jag har lite förväntningar på, Alcatraz och Touch, en ny serie med Kiefer Sutherland. Dessutom finns Falling Skies som verkar vara ganska lovande men den kan bli lite hur som helst känns det som så den är jag lite mer avvaktande inför. 

Finns det någon serie i år som du ser extra mycket fram emot?




http://www.metro.se/noje/tv-serierna-det-snackas-om-i-usa/EVHlaq!Q2h3gbBF0UA/








 

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27
28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards