Alla inlägg den 25 januari 2012

Av roboguy - 25 januari 2012 22:30

Men herregud, vad är det egentligen för fel på vanliga böcker? I dem har man kunnat göra precis det som man kan göra med den här versionen, nämligen bläddra och göra hundöra vid den sida man befinner sig på. Vad jag har förstått av fördelen med läsplatta är att man slipper tyngden av att ha många böcker i en väska, men det är nog också den enda fördelen som jag kan begripa med detta... Nej tacka vet jag att faktiskt hålla i en bok, känna dess tyngd och även känna av lukten från dem ( ja, för de som inte vet om det så luktar böcker på ett speciellt sätt). Nej gå till bibblan i vanlig ordning och låna med er en ordentlig bokhög istället och låt bli dessa läsplattar. Allt behöver inte moderniseras.



http://tv.expressen.se/nyheter/utrikes/1.2687743/nu-kan-du-bladdra-pa-en-lasplatta








 

Av roboguy - 25 januari 2012 21:52

Hmm jag vet inte riktigt vad jag ska säga om Flypaper mer än att den inte var riktigt så rolig som jag hade trott att den skulle vara men samtidigt var den inte dålig heller direkt. Någonstans mittemellan, kanske. Men den hade kunnat vara lite roligare, och kanske lite intressantare även om mysteriet med de två konkurrerande rånarparen är ett väl så spännande litet mysterium. Men många av karaktärerna var väl överdrivna, och en del hade man kunnat vässa betydligt mer men allt som allt blir ändå helheten en hyfsat underhållande komedi.







LÄS INTE MER OM DU INTE HAR SETT FILMEN.










Filmens två stjärnor är tveklöst Tim Blake Nelson och Pruitt Taylor Vince ( kanske framför allt den sistnämnde) som två mindre begåvade rånare, om det nu är rätt ord att beskriva dem med. De verkar mest av allt ganska förvirrade och till motsats mot de tre andra superproffsiga rånarna så blir det i alla fall några hyfsat roliga scener, men jag tycker samtidigt att man hade kunnat få ut mer av den komiska situationen ( som blir mindre komisk ju mer man får veta om vad som egentligen pågår). 

Annars är det smått hysteriska Patrick Dempsey som stjäl det mesta av showen och innan man riktigt förstår vad han "lider av" så är han riktigt rolig. Även efter det att man förstår att han lider av tvångstankar och maniskt måste tänka igenom saker och ting och upprepa saker så är han riktigt rolig som Tripp. Stort plus till Dempsey, som jag inte har sett mycket av tidigare. 

Ett litet minus åt att de andra karaktärerna är ganska svaga och liksom försvinner i dimman en aning, de borde ha haft lite mer att göra och haft några roliga scener med någon av rånarna eller hamnat i andra komiska situationer, för bikaraktärerna glömmer man nästan bort helt och hållet.






Men ett stort plus för vändingen precis innan eftertexterna börjar rulla ,för jag hade definitivt inte väntat mig den. Det var bra gjort, och man fick en helt annan syn på Ashley Judds karaktär men jag tycker nog allt att den kom aningen försent, men å andra sidan så fick man ju bli lite överraskad åtminstone så jag friar hellre än fäller för den här gången;) 






 


 

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27
28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards