Direktlänk till inlägg 25 januari 2012

Flypaper

Av roboguy - 25 januari 2012 21:52

Hmm jag vet inte riktigt vad jag ska säga om Flypaper mer än att den inte var riktigt så rolig som jag hade trott att den skulle vara men samtidigt var den inte dålig heller direkt. Någonstans mittemellan, kanske. Men den hade kunnat vara lite roligare, och kanske lite intressantare även om mysteriet med de två konkurrerande rånarparen är ett väl så spännande litet mysterium. Men många av karaktärerna var väl överdrivna, och en del hade man kunnat vässa betydligt mer men allt som allt blir ändå helheten en hyfsat underhållande komedi.







LÄS INTE MER OM DU INTE HAR SETT FILMEN.










Filmens två stjärnor är tveklöst Tim Blake Nelson och Pruitt Taylor Vince ( kanske framför allt den sistnämnde) som två mindre begåvade rånare, om det nu är rätt ord att beskriva dem med. De verkar mest av allt ganska förvirrade och till motsats mot de tre andra superproffsiga rånarna så blir det i alla fall några hyfsat roliga scener, men jag tycker samtidigt att man hade kunnat få ut mer av den komiska situationen ( som blir mindre komisk ju mer man får veta om vad som egentligen pågår). 

Annars är det smått hysteriska Patrick Dempsey som stjäl det mesta av showen och innan man riktigt förstår vad han "lider av" så är han riktigt rolig. Även efter det att man förstår att han lider av tvångstankar och maniskt måste tänka igenom saker och ting och upprepa saker så är han riktigt rolig som Tripp. Stort plus till Dempsey, som jag inte har sett mycket av tidigare. 

Ett litet minus åt att de andra karaktärerna är ganska svaga och liksom försvinner i dimman en aning, de borde ha haft lite mer att göra och haft några roliga scener med någon av rånarna eller hamnat i andra komiska situationer, för bikaraktärerna glömmer man nästan bort helt och hållet.






Men ett stort plus för vändingen precis innan eftertexterna börjar rulla ,för jag hade definitivt inte väntat mig den. Det var bra gjort, och man fick en helt annan syn på Ashley Judds karaktär men jag tycker nog allt att den kom aningen försent, men å andra sidan så fick man ju bli lite överraskad åtminstone så jag friar hellre än fäller för den här gången;) 






 


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av roboguy - 27 augusti 2015 11:56


  Ifjol var man en frekvent besökare i Badhusparken men i år har det inte blivit av att vara däe alls av någon anledning.  Jag vet inte varför. Det kan förstås ha varit på grund av vädret men det är inte hela sanningen. Helt enkelt har man inte ta...

Av roboguy - 25 mars 2014 21:57


Jobbet gick bra även om jag börjar bli lite trött på att enbart vara på ställen som jag redan varit på, bland annat ifjol. Jag skulle vilja prova på och städa på något av de nya ställena som de har införskaffat sedan jag var där sist.    Nåja, de...

Av roboguy - 18 mars 2014 22:07

Har precis avslutat en reprisering av arbetsmomenten och det visade sig ha tillförts några nya element sedan man var här och jobbade förra sommaren, men det är väl inget som ska gå ganska snabbt att lära sig får man hoppas. Inlärningen är precis avsl...

Av roboguy - 17 februari 2014 22:05


Ja, den frågan är berättigad: Vad fan ska man gå omkring och vara glad för på en sketen måndag? Det finns inga anledningar till att man ska gå omkring och vara glad och se ut som att man precis har lurat av Joakim von Ankas hela förmågenhet och sitte...

Av roboguy - 13 januari 2014 22:03


Jag vet inte riktigt vad jag gör för fel men det börjar påminna starkt om när man gick på universitetet- inget självförtroende, man sitter knäpptyst vid fikabordet och skrattar och smilar på kommando snarare än att man tycker att något är särskilt ro...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27
28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards