Alla inlägg under januari 2012

Av roboguy - 11 januari 2012 15:33

Det är tråkigt när en film inte tar sig tid att berätta varför saker och ting händer, och War Games: At the End of the Day struntar helt i att förtälja varför det bor tre ( kanske fler, men det får vi aldrig reda på) soldater vid ett nedlagt fängelse och varför de roar sig med att döda hundrar innan ungdomarna anländer. Vad är meningen med det som sedan händer i filmen, egentligen? Nåja, det här är ändå tillräckligt mycket b för att en motivering förstås är poänglös och meningen med alltsammans är ju att ungdomarna blir jagade av de här superproffsen, anförda av en ärrad veteran och hans adapt, med det coolaste namnet jag har hört på länge- Raw! Men särskilt snyggt utfört är det inte, jag brydde mig noll, noll om karaktärerna och hyfsat enkelt var det att lista ut ungefär hur det hela skulle fortlöpa. Den här filmen var hyfsad, men knappt det ens...








LÄS INTE MER OM DU INTE SETT FILMEN.










Den jag gillade bäst i filmen var den ärrade veteranen, bara kallad uncle, som spelas med dignitet och värdighet av Lutz Michael, men jag hade ju väldigt gärna velat veta mer om hans drifkrafter, varför han är ett sadistiskt svin och varför han springer omkring i vildmarken i utkanten av ett nedlagt fängelse och tillsammans med två andra bestämmer sig för att döda ungdomarna. Lite bakgrundshistoria om de här karaktärerna hade verkligen inte skadat. Den karaktär jag har svårast för är Lara, som förstås far på paint ball-äventyret med sin syster och det är förstås dem här två som vi ska känna sympati för och heja på, men tyvärr gör jag aldrig det.

Skådespelarmässigt i övrigt pendlar det rejält, från stundtals helt okej till de vanligaste klyschorna som man har sett tusentals gånger vid det här laget. Men jag förmodar att det är tämligen gröna skådisar som medverkar i den här soppan så man ska inte ställa så höga krav.


Det tråkiga är bara att filmen liksom inte utmynnar i någonting, ingenting förklaras och när den enda överlevande dessutom i sista sekund trampar på en mina så börjar man ju fundera över om regissören verkligen hade något att berätta eller om han enbart ville göra en film om några knäppa soldater som roar sig med att döda precis hela tiden (som det verkar åtminstone).


Nej, War Games: At the End of the Day får hyfsat godkänt bara men det står på ett par darriga ben och man kan lika gärna säga att man kan se eländet men man kommer knappast att minnas den efter en månad.











 

Av roboguy - 11 januari 2012 00:40

Haha det här var nästan roligt;P Eller okej, lite roligt var det allt. Men i övrigt nej tack till beställningsverket Män som hatar kvinnor...





http://www.youtube.com/watch?v=zZ6JLCMbWoU








 

Av roboguy - 10 januari 2012 10:03

Det har ju varit på gång under ett tag men eftersom man inte har hört något nytt om remaken av första Polisskolan-filmen så antog jag att planerna hade skrinlagts i brist på nya idéer och att ingen ville ta i detta med tång, eftersom originalfilmerna är såpass älskade som de är ( nåja, åtminstone den första filmen) men nu verkar det ha tagit fart och man har hittat en regissör till remaken. Ja, jag vet inte hur man ska ersätta de ikoniska karaktärerna med nya, det känns inte som att det direkt finns många kandidater hos de skådisar som finns i dagens Hollywood men man kan väl kanske tänka sig att mindre välkända namn får en chans att briljera? Men hur det nu än blir med det här så kommer jag i alla fall inte att springa benen av mig för att se nyversionen på bio...






http://www.moviezine.se/artikel/9223-80-talskomedi-i-ny-tappning











   

Av roboguy - 10 januari 2012 01:22

Hmm verkar hyfsat lovande för att vara en svensk krigsfilm men i händerna på Peter Dalle så borde det i alla fall inte bli en katastrof helt och hållet, men mer än så säger jag inte för jag blir ändå bara oftast besviken ändå! Men en lite längre trailer snart skulle inte sitta helt fel.




http://www.youtube.com/watch?v=4vaobu-Ks14










 

Av roboguy - 10 januari 2012 00:50

Är inte fullt på det klara med vad filmen kommer att handla om, utöver att Danny Trejo som ärrad Vietnam-dude går omkring och spöar skurkar, men det räcker gott så men den här trailern kunde gärna ha fått vara lite längre men den har gjort sitt jobb ändå- den har lyckats sälja in sig hos mig! Ibland går det så lätt, nämligen;P Det räckte den här gången med Danny Trejo ( redan där var jag såld) och även att Ron Perlman återfinns här ( var han med i något intressant förra året, egentligen?) och så filmens titel: Bad Ass. I mean, vad mer kan man begära?!








http://www.youtube.com/watch?v=W-Ukd7ANuNk&feature=relmfu













   

Av roboguy - 9 januari 2012 18:40

Apropå dåliga ursäkter när man har blivit stoppad av farbror blå så var kanske den jag använder som rubrik inte den sämsta, men den var ändå klockren! Man kan börja fundera lite över vilka ursäkter polisen får höra egentligen, och kanske är det en nya i stort sett varje dag? Men alla yrken måste ju få sin lilla guldkant på vardagen, så nu listar polisen tydligen de sämsta ursäkterna som de fick föregående år... 


Hur mycket..? Va fan, tusen spänn... du kan skriva två tusen direkt, jag tänker köra här i morgon också". ;D Verkar vara en skön förare.




http://www.metro.se/stockholm/har-ar-stockholmarnas-samsta-trafikursakter/EVHlai!bLFJnUnUP6yU/









 

Av roboguy - 9 januari 2012 15:50


Är det inte Madonna så är det Britney Spears eller så Lady Gaga. Var tid har sina stjärnor som ständigt retar upp någon, speciellt den kristna högern i USA som verkar vara väldigt lättprovocerade. I Sverige vore det som att varje gång någon sjunger Vill du ligga med mig då, skulle gå ut och högljutt skandera att låten provocerar barn och unga och unga flickor tar skada av textens innehåll... Ungefär, kanske inte en klockren liknelse men i alla fall...


Det finns ju långt fler värre låtar med text som handlar om hur någon har fått ligga, vad han har gjort eller vad tjejen har gjort under sexakten, som några kloka redan har kommenterat i nedanför texten, men det som jag tror gör det lite extra provocerande med Gaga är just för att hon är väl den största artisten just nu. Tidgare handlade det om Britney Spears, vad jag kommer ihåg från den tiden hon var störst så handlade det om att hon fick unga flickor att gå omkring och visa magen (!!) och att toppen/tröjan whatever var såå minimal. Madonna skapade också kontroverser under sin glansperiod, kanske mest i och med videon till Like a prayer.





Men det blir i alla fall underhållande när moralpaniken visar upp sitt fula tryne och föräldravärlden upprörs och moraliserar och fördömer. Man kan ju undra vilka de gillade en gång i tiden? Elivs Preasly var upprörande på sin tid för att han svängde med höfterna så förbannat mycket, Beatles... Ja, säkert fanns det något upprörande med dem också;P Tiderna kanske förändras, men mycket av dåtiden finner nya sätt att komma tillbaka tyvärr...



http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/klick/article14151862.ab









    

Satan him(her)self...


Av roboguy - 9 januari 2012 12:20

Jag höll nästan på att inte tro mina egna ögon när jag såg hur kallt det var idag helt plötsligt- minus 20, fast det hade sjunkit lite vid lunchtid i alla fall och som det ser ut så fortsätter det på den positiva trenden så jag hoppas att det snart "bara" är 15-10 minusgrader. Det här är det kallaste hittills under vintern, må vi hoppas att det inte blir fler sådana här kyliga attacker;P





 

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27
28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards