Alla inlägg den 22 februari 2012

Av roboguy - 22 februari 2012 22:30

"- Jag tror på att man fortfarande kan göra en storslagen, underhållande och glamorös film och samtidigt säga något om världen vi lever i idag."


Ja, Sam Mendes, det kan man helt klart. Helst lika mycket delar av allt du nämner men gärna storslaget, det har James Bond saknat under en längre tid men satsa inte för mycket på glamorösitet för det har Bond haft lite för mycket av utan jag vill se en smutsig, stressad och mänsklig Bond. Inte dumt heller att Mendes, förmodligen, kommer att lägga upp videosbloggar under hela inspelningstiden! Bjud på lite 007-extragodis, va`? Det skulle vara mumsigt;)


Och jag tror inte att jag har undanhållit någon att jag ser jävligt mycket fram emot denna nya Bondrulle!



http://www.moviezine.se/artikel/9582-007-regissor-med-ratt-att-videoblogga












 

Av roboguy - 22 februari 2012 21:25

Den här filmen var helt okej och ganska tankeväckande stundtals, men den engagerade mig inte riktigt. Jag fick ingen bra känsla för någon av huvudkaraktärerna, och det mesta kändes som ett försök att visa upp hur förjävligt Irak var under ledning av Saddam Hussein och hur "tacksamma" vi och framför allt irakierna ska vara över att den diktatorn, och hans söner, är borta. Jag är kanske lite för konspiratorisk, men nog känns det en aning som att det är en anledning till filmen, men en annan är förmodligen att visa upp hur förjävligt de här personerna fick uppträda "bara" för att de var ledarna för landet. 





LÄS INTE MER OM DU INTE HAR SETT FILMEN.






Det är framför allt en av Husseins söner, Munem, som skildras och djävulens dubbelgångare är Uday och det är i den egenskapen som man får följa honom genom filmen. Munem är mer eller mindre en psykopat och som son till den "store" ledaren får han i princip göra vad fan han vill- som att ha sex med en kvinna som alldeles precis har gift sig, anordna fester och knulla med vilken kvinna som helst eller, det värsta av allt, mer eller mindre kidnappa unga tjejer som är påväg hem från skolan och ha sex med dem och sedan döda dem. Jag vet inte riktigt om allt är sant men det känns i alla fall trovärdigt, även om jag inte vet om han fick göra precis allt som skildras i den här filmen.



     




Egentligen vet jag inte riktigt vad jag tycker om The devils double, men helt klart godkänd var den i alla fall och det är svårt att föreställa sig vilken makt en del ledare har beroende på var i världen de har makten. Att en statsministers son i te.x Sverige skulle få agera som Husseins son hade varit fullständigt otänkbart, så det ger en lite perspektiv åtminstone. Men en helt okej film var det här åtminstone. 





    

Av roboguy - 22 februari 2012 12:44

Man ser ju knappt den kvinnliga reportern på videofilmen som finns tillgänglig på Aftonbladet, så det är svårt att säga med säkerhet något om någonting men det ser i alla fall ut som att reportern bara sträcker ut mikrofonen och hoppas att Zlatan ska stanna och besvara frågor? Mordförsök? Herregud, man kan överdriva saker och ting och dramatisera händelser hur man än vill, men jag begriper inte hur man kan få det där till att vara ett mordförsök... Det handlar snarare om att journalister ska sluta vara så desperata efter fotbolls-film-tv-hockey-stjärnor och kändisar att de gör precis vad som helst bara det resulterar i en intervju eller ytterligare en bild.

Nåja ska bli intressant att följa händelseutvecklingen i alla fall. Är det en konspiration gentemot Zlatan, en olyckshändelse? The truth is out there... 



http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/italien/zlatan/article14411574.ab







 

Skapa flashcards