Alla inlägg den 9 maj 2012

Av roboguy - 9 maj 2012 23:30

Det dröjde innan jag äntligen kunde säga utan att darra på manschetten men nu kan jag säga det i alla fall- Transit är en jäkla bra film, faktiskt. Även om det finns en del svackor och att slutet är löjligt utdraget trots att man kan ana sig till utgången så tycker jag ändå att den här filmen var tillräckligt underhållande för att göra mig mer än nöjd för stunden i alla fall.






LÄS INTE MER OM DU INTE SETT FILMEN.






Demonproducenten Joel Silver är inblandad i den här filmen, och det tycker jag märks ibland då Transit har några onödiga, "häftiga" scener med skurkarnas supercoola bil- en bil som blir väl exponerad i vissa scener. Silver är ju också någon som tycker om när det går undan, och det gör det i den här filmen också, det är inte mycket pauser utan det är högsta växeln som gäller redan från ruta ett. Men... I like it, I like it very musch och jag tycker inte heller att det gör någoting att det känns som en formulär 1A-film, där skurkarna är ondare än ondast ( jösses ledaren rentav avrättar flickvännen trots att de innan dess snackar om hur de ska skapa sig ett nytt liv så fort stålarna är fixade) och att familjen såklart består av man, fru och två barn. Lite överraskande är det däremot att båda barnen är pojkar, annars brukar det ju förhålla sig på så sätt att det antingen är en oskyldig, söt flicka eller en pojke och en flicka men icke denna gång.





 





Men trots ett väl utdraget slut och lite småmissar längst vägen så tycker jag att Transit var jäkligt underhållande och rolig att titta på, även om filmen inte lämnar något bestående avtryck direkt. Och stundtals känns det en aning banalt och tillgjort, bara för att öka spänningen något men det blir inte direkt mer spännande, sådär har man misslyckats en aning. Men letar man efter något sevärt en sen lördagsnatt som man kan slötitta på bara så är det här ett perfekt val! 




 

Av roboguy - 9 maj 2012 23:10

Ja, man får inte se så mycket direkt och jag tycker det mesta ser alltför välbekant ut, men vem vet de kanske ändå har några överraskningar kvar i rockärmen att bjuda på? Hur som helst, avvaktar till en USA-trailer finns tillgänglig innan man avgör huruvida det här är något att se eller inte....






 




http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=DVpwmYaWkQ0













Av roboguy - 9 maj 2012 22:42

Märkvärdigt vad tyst det är apropå Hockey-VM och att det spelas i Sverige/Finland, eller så hänger jag helt enkelt inte på de rätta ställena där riktig VM-feber råder? Eller vad är det frågan om egentligen? Nåja härligt att se att Globen äntligen hade publik värd namnet ( hur mycket biljettpriserna har sjunkit med nu kommer jag inte ihåg men herregud så mycket billigare det är nu jämfört med hur det såg ut när turneringen började).


Ny vinst också, matchen blev ganska spännande innan det rann iväg till 5-2, men det kändes konfirtabelt och ganska säkert mest hela tiden även om en del spelare kanske skulle kunna bli ännu bättre. Å andra sidan, just de spelare man vill ska vara bättre kanske bidar sin tid och inväntar det riktigt tunga tuggmotståndet som börjar komma alltmer framöver... Men en spelare som jag hade förväntat mig betydligt mer av är Jakob Silfverberg, som trots att han avlossade bössan två, tre gånger under matchen aldrig nätade pucken- men å andra sidan, man förstår ju också om det tuffa schema han hade innan VM kan börja märkas.


Nåja det finns inte så mycket att klaga på när det blev vinst, så jag tänker inte heller göra det! Det har vi tid med senare, beroende på hur det går framöver;P





 

Skapa flashcards