Direktlänk till inlägg 13 maj 2012

Intruders

Av roboguy - 13 maj 2012 02:02

Inte dåligt gjort av den här filmen, men den lyckades faktiskt få mig på dåligt humör redan i inledningen med högt, dundrande ljud som våldtar öronen ( förlåt, det ska ju vara skrämmande och ses som en extra krydda, och man ska hoppa högt upp från stolen varje jävla gång musiken drar på för full styrka men förlåt mig, den där grejen går inte jag på längre och har inte gjort det sedan greppet använts i sisådär femhundra miljarder andra skräckfilmer redan) och sedan sjönk modet direkt när man fick se Hollowman och det var... en CGI-skapelse. Oh no... Herregud sak man verkligen sitta och vara rädd för något som är skapat i en dator med hjälp av lite ettor och nollor? Njae skulle inte tro det va. 




LÄS INTE MER OM DU INTE SETT FILMEN.





Spanjorerna brukar ju vara bra och det de har gjort under de senaste åren har helt klart hållit hög klass, men i och med den här så börjar jag undra om de möjligen har tittat lite för mycket på hur Hollywood gör "skräck"? Ja, jag skriver skräck inom cituationstecken av den enkla anledningen att det här inte var skräck för min del, utan snarare mer åt action-med-lite-thriller-i-sig. Skräck ska åtminstone ha en stämning och inte kasta allt i ansiktet på en direkt, och man ska ha en snubbe som har något läskigare namn än... Hollowman. Om jag får bestämma, alltså. 


Däremot, och kanske lite överraskande, så överraskade scenen ni ser på bild här nedanför mig. Varför? Jo av den enkla anledningn att när ett par i film har knullat färdigt så virar hustrun in sig i lakan så fort älskogen är avklarad, och man frågar sig ständigt ( eller jag gör det i alla fall)- va fan har de nyss träffats eller? Det här paret ska föreställa som att de har varit tillsammans i tio, femton, trettio år men ändå ska frugan vira in bröst och kropp i ett lakan så fort de har haft sex... Trovärdigt, nej inte alls. I Intruders kom den här öppenheten som en glad överraskning, och man tänkte direkt att Owen och Susanna har varit gifta länge och att de oblygt kan visa upp sig som Gud skapade dem inför varandra. 


 



Men sedan var det tyvärr slut på de överraskande inslagen och resten av Intruders är en enda soppa av klichéer och jag kan inte tänka mig vem som skulle kunna bli skrämd av det här... Ja, det skulle väl i så fall vara det lilla troll som jag hade en filmkväll tillsammans med för några år sedan! Den här hade nog skrämt henne rejält, misstänker jag;) 



   



Och så slutet, herregud slutet... Det kändes överdrivet gulligt och sliskigt och känslan jag fick var att man hade suttit och tittat på en småläskig saga för barn strax innan de ska gå och sova, för slutet var som taget från någon fjantig barnbok där spöket ses falla samman och allt slutar sååå lyckligt... Blah, de hade väl ändå kunnat göra något bättre, va? 






 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av roboguy - 27 augusti 2015 11:56


  Ifjol var man en frekvent besökare i Badhusparken men i år har det inte blivit av att vara däe alls av någon anledning.  Jag vet inte varför. Det kan förstås ha varit på grund av vädret men det är inte hela sanningen. Helt enkelt har man inte ta...

Av roboguy - 25 mars 2014 21:57


Jobbet gick bra även om jag börjar bli lite trött på att enbart vara på ställen som jag redan varit på, bland annat ifjol. Jag skulle vilja prova på och städa på något av de nya ställena som de har införskaffat sedan jag var där sist.    Nåja, de...

Av roboguy - 18 mars 2014 22:07

Har precis avslutat en reprisering av arbetsmomenten och det visade sig ha tillförts några nya element sedan man var här och jobbade förra sommaren, men det är väl inget som ska gå ganska snabbt att lära sig får man hoppas. Inlärningen är precis avsl...

Av roboguy - 17 februari 2014 22:05


Ja, den frågan är berättigad: Vad fan ska man gå omkring och vara glad för på en sketen måndag? Det finns inga anledningar till att man ska gå omkring och vara glad och se ut som att man precis har lurat av Joakim von Ankas hela förmågenhet och sitte...

Av roboguy - 13 januari 2014 22:03


Jag vet inte riktigt vad jag gör för fel men det börjar påminna starkt om när man gick på universitetet- inget självförtroende, man sitter knäpptyst vid fikabordet och skrattar och smilar på kommando snarare än att man tycker att något är särskilt ro...

Skapa flashcards