Alla inlägg den 14 maj 2012

Av roboguy - 14 maj 2012 03:45

Jag gillar regissören Neil Marshall ( Instängd är i alla fall grymt bra men det är också Doomsday) men jag vet inte riktigt om jag kan bli eld och lågor över att han ska regissera en film som handlar om skeppet som har Dracula ombord... Det gör mig i alla fall inte direkt engagerad, men i händerna på Marshall så kanske det trots allt kan bli mer intressant och spännande än vad det låter på förhand?! Nåja man får vara glad så länge som nyheten om att någon skådis från Twilight ska vara med inte kommer, och att det verkligen blir skräck som det handlar om och inte någonting annat dravel som är alltför vanligt inom vampyrgenren nuförtiden. 




http://www.moviezine.se/artikel/10269-neil-marshall-tacklar-dracula












 

Av roboguy - 14 maj 2012 02:19

Ja, jag vet inte om det bara är jag men efter de trailers som man har fått ta del av inför Dracula 3D så kan jag inte riktigt blunda för att det känns b-filmsmässigt faktiskt... Jag hade förväntat mig att vid det här laget få se en ordentlig trailer, men det ser bara hafsigt ut, helt enkelt. Kanske har jag för höga förväntningar när det är Dario Argento som har gjort filmen, men jag skulle väldigt gärna vilja se en riktigt ordentlig trailer snart innan jag förlorar hoppet helt och hållet för Dracula 3D... Nåja, hoppas kan man ju fortfarande göra och jag hoppas framför allt att Ruther Hauser kommer att vara en alldeles outstanding van Helsing, men förutom det tycker jag inte att det finns så väldigt mycket att bli upphetsad över ännu inför den här filmen, tyvärr. 





http://moviezine.se/bloggar/robertgrund/2012/05/13/lacker-cannes-poster-till-argentos-dracula-3d/














 

Av roboguy - 14 maj 2012 01:28

Av olika anledningar så har det inte blivit av att se Green zone men när den visades på trean under söndagskvällen så passade jag på att se den, men efter bara en kort stund så förstod jag att det här inte var något att vänta på och att jag inte hade behövt ha dåligt samvete över att inte ha sett den. Med facit i hand undrar jag nästan lite vad tusan filmen handlade om egentligen, och man blev nästan åksjuk då kameran flaxade än hit än dit i hysteriskt tempo- en kamera som går på ultraspeed samtidigt som man ska hinna med att dels se något och dels bli engagerad i berättelsen. Nej det funkar inte för mig. Hysteriskt snabba klipp hör hemma i musikvideos, inte i film. Jag upprepar: Hysteriskt snabba klipp hör hemma i musikvideos, inte i film.


Sedan kan man ju diskutera det här med anledningen till att USA drog ut i krig ( massförstörelsevapen eller inte massförstörelsevapen), men den konspiratoriska anledningen till krigandet går inte riktigt hem, och inte blir jag direkt engagerad heller, tyvärr. För när skulle man hinna engagera sig, då filmen ständigt är i rörelse och det är ständigt nya förflyttningar hit och dit. 





Nej jag borde ha lärt mig läxan vid det här laget och strunta i de filmer som rekommenderas och känns som "något man måste bara se, oklart varför men denna måste, måste, måste man bara se". Så var det med omtalade Antichrist ( mäktig besvikelse efter all den uppståndelse som den danske regissören fick för den filmen) men det är svårt att inte likt en sjöman lystra till då syrienerna sjunger och lockar så vackert, och då får man räkna med att trampa i hästskit ibland.




   

Skapa flashcards