Direktlänk till inlägg 17 maj 2012

Daredevil

Av roboguy - 17 maj 2012 01:55

Det var ett tag sedan jag såg Daredevil senast, det måste i alla fall vara fem år sedan jag såg hela från början till slut sist, och jag tänkte det var dags att fräscha upp minnet litet, särskilt med tanke på att det tisslas och tasslas om att det är på gång en ny versionen med seriefiguren. Och jag hoppas, nej önskar, nej inte det heller- jag kräver att den nya filmatiseringen blir bättre än den här versionen. 


Jag vet inte huruvida jag ska skratta eller gråta, eller kanske både och bara för att få det avklarat men mest blir det skratt av den elaka, hånflinande sorten- men det här var ju inte bra, alls. Ben Affleck är träaktigare än ett träd i huvudrollen, Colin Farrell spelar över å det grövsta som superskurken, Michael Clarke Duncan ( som jag vanligtvis tycker om) vet inte riktigt på vilket ben han ska stå på och det blir plottrigt och inte alls särskilt övertygande som skurken Kingpin och man ställer sig mest av allt frågan om den här skurken ens behövdes. Det enda bra med den här filmen är a) Jennifer Garner ( som ändå inte gör speciellt mycket än bär upp latexdräkten bättre än vad Affleck gör) och b). världen fick höra Evenescense för första gången. I likhet med den här filmen så ställer jag mig frågan idag- var tog de vägen, och tyckte jag verkligen att den här filmatiseringen var tillräckligt bra att köpa på dvd en gång i tiden? Svaret är uppenbarligen, och förvånande nog, ja- jag har den här filmen på dvd. Ungdomens synder och dumhet, får man väl skylla detta på. Varför i all världen köpte jag den?! 


Fler saker som kan tillskrivas filmens minuskonto ( som bara blir längre och längre ju mer jag tänker på eländet): effekterna har inte åldrats med värdighet. Scenen som jag en gång i tiden tyckte var ganska häftig ( var det den som gjorde det motiverat att köpa eländet på dvd? Jag hoppas verkligen inte att det var så det låg till)- den där Bullseye och Daredevil springer mot varandra, gör en kullerbytta och undviker att kollidera med varandra samtidigt som Farrells rollfigur har fått tag i Daredevils käpp... Idag ser man ju hur jävla dåligt animerad den scenen är, och det gör ont att se "ettor och nollor" flyga och fara över skärmen men som inte gör det på ett trovärdigt sätt. Detsamma gäller för allt Daredevils hoppande och skuttande mot husväggarna, ingenting utav det ser speciellt realistiskt ut längre. 


Nej, den här filmen är kort och gott en riktigt dålig filmatisering av en seriefigur och det är bara att hoppas och be till högre makter om att den kommande filmen om mannen utan rädsla blir sjumilakliv bättre än det här försöket, för så mycket förtjänar väl ändå Daredevil? 





 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av roboguy - 27 augusti 2015 11:56


  Ifjol var man en frekvent besökare i Badhusparken men i år har det inte blivit av att vara däe alls av någon anledning.  Jag vet inte varför. Det kan förstås ha varit på grund av vädret men det är inte hela sanningen. Helt enkelt har man inte ta...

Av roboguy - 25 mars 2014 21:57


Jobbet gick bra även om jag börjar bli lite trött på att enbart vara på ställen som jag redan varit på, bland annat ifjol. Jag skulle vilja prova på och städa på något av de nya ställena som de har införskaffat sedan jag var där sist.    Nåja, de...

Av roboguy - 18 mars 2014 22:07

Har precis avslutat en reprisering av arbetsmomenten och det visade sig ha tillförts några nya element sedan man var här och jobbade förra sommaren, men det är väl inget som ska gå ganska snabbt att lära sig får man hoppas. Inlärningen är precis avsl...

Av roboguy - 17 februari 2014 22:05


Ja, den frågan är berättigad: Vad fan ska man gå omkring och vara glad för på en sketen måndag? Det finns inga anledningar till att man ska gå omkring och vara glad och se ut som att man precis har lurat av Joakim von Ankas hela förmågenhet och sitte...

Av roboguy - 13 januari 2014 22:03


Jag vet inte riktigt vad jag gör för fel men det börjar påminna starkt om när man gick på universitetet- inget självförtroende, man sitter knäpptyst vid fikabordet och skrattar och smilar på kommando snarare än att man tycker att något är särskilt ro...

Skapa flashcards