Alla inlägg den 18 maj 2012

Av roboguy - 18 maj 2012 05:15

Ibland, men bara ibland nuförtiden, dyker det upp reklamfilmer som liksom etsar sig fast på hjärnan och man går omkring och löjligar sig genom att konstant sjunga " Jag e en gymmibjörn, jag e en gymmibjörn". Eller kanske inte riktigt så, men den här har satt sig i minnet i alla fall... Preems första, roliga reklamfilm för faan;P




http://www.youtube.com/watch?v=gXke7GbS1SA










 

Av roboguy - 18 maj 2012 04:00

Mmm klassisk och snygg och utan onödiga detaljer- jag gillar den här postern till Skyfall, och har inget emot heller om det är den som blir den officiella, även om jag misstänker att det inte blir det för den är nog inte tillräckligt säljande! Men I like it, ändå. 


Och- kanske ännu viktigare- Skyfall-trailerpremiären kommer någon gång under måndagen... Oh herre min skapare, kan inte helgen vara över snart, snälla?;P







http://www.moviezine.se/artikel/10313-forsta-postern-till-skyfall














 

Av roboguy - 18 maj 2012 02:12

Trailern inför den här filmen såg betydligt mer lovande ut än vad filmen visade sig vara, tyvärr. Men det händer ju alltför ofta så man är ganska härdad vid det här laget, även fast man fortfarande blir lite besviken samtidigt som jag inte direkt har klättrat på väggarna och slitit av mig mitt hår medan jag otåligt har inväntat The Devil Inside. Men det hade ju onekligen varit roligt om den hade varit bättre än vad den visade sig vara...





LÄS INTE MER OM DU INTE HAR SETT FILMEN, DÅ KAN DU BLI BESATT ELLER FÅ VETA MER ÄN DU VILL.






Jag vet inte riktigt om jag kan ta "intyget" som kommer i början på allvar. Det lyder: " Vatikanen tillåter inte inspelning av romersk-katolska exorcismer.Vatikanen stödjer inte den här filmen, eller slutförandet". Nehej, men vilken tur att just den här filmen har fått tillåtelse att följa med två präster som ägnar sig åt excorsism... Och det där med att Vatikanen inte tillåter saker och ting, jag menar de tillåter inte att man använder kondom eller abort heller. Känns som lite mer aktuella ämnen som man kan kritisera, mer än att kritisera dem för att excorsism inte tillåts filmas. Nej det här intyget, eller vad det nu var meningen att vara, gör inte att jag helomvänder och börjar tro att människor blir besatta av ondskefulla andar. Jag tror betydligt mer på att människor redan har ondska i sig utan att behöva bli besatt av en liten djävul som gör att man snackar olika språk som man inte borde kunna eller att man kan vika sin kropp i onaturliga ställningar... 



     



Jag tycker det har gått inflation med sådana här filmer, "dokumentärer" som ska kännas mer autentiska än traditionell skräck och visst är det här ett mer modernt sätt att tackla ämnet än hur man bar sig åt med klassikern Excorsisten, men jag tycker att det fan i mig räcker nu! Jag vill inte se någon mer film som är gjord på det här sättet, tack. Det räcker med vampyr- och låtsasdokumentärer om allehanda fenomen, please...

Och bara för att ha sagt det, så sägs det att den här filmen baseras på en true story! Ja det brukar man hänvisa till för att öka filmens känsla av att det här har inträffat på riktigt, men... Jag tror, som vanligt, att man har kryddat det gaanska så väldigt mycket.   Nej som vanligt, jag är fortfarande inte mer övertygad om att man kan bli besatt trots den här filmens påstådda "äkthet", likaså tror jag inte heller på en hel del andra saker heller ännu. Och jag misstänker att jag aldrig kommer att bli övertygad heller om dessa saker...


Men som hantverk är The Devil Inside inte det sämsta man har sett åtminstone, även om jag gäspade flera gånger under den första halvan av filmen. Och sedan blev det bara mer och mer larvigt och svårt att tro på... 





 

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards