Alla inlägg den 19 maj 2012

Av roboguy - 19 maj 2012 23:30

Det verkar som att svärmorsdrömmen Ryan Reynolds är en av de hetare kandidaterna att axla Christopher Lamberts forna glansroll Highlander i en av alla dessa rebooter som görs nuförtiden. Jag har egentligen inget större problem med att det görs en ny version av den här filmen, för inte ens originalet är direkt bra- fast jag har inte sett den filmen sedan glödlampan uppfanns, så det börjar bli hög tid att se om den snart för att refresha minnet. Men jag vill minnas att Lambert är riktigt träaktig i huvudrollen ( det är  han väl i alla roller han har haft i och för sig) och specialeffekterna är väl inte heller direkt vackra för ögonen längre men ger förmodligen en härlig retro-feeling åtminstone, så att ta sig igenom  originalet en vända till borde inte bli så svårt. Så bara för att bryta mönstret lite för omväxlingens skull- gör ni en reboot på Highlander, men försök att göra den bra åtminstone... 



http://www.moviezine.se/artikel/10326-ryan-reynolds-hett-namn-for-highlander











 

Av roboguy - 19 maj 2012 22:44

Herregud, varför varför varför Chan? Det är ju inom actionfacket du hör hemma och där du har gjort några av dina allra bästa filmer, varför sluta med detta nu? Det är ju knappast ditt fel att våldet har spårat ut i samhället, du har ju gjort vad du har kunnat för att minska spridningen genom att i många av dina filmer visa på misslyckade stunt och fighter som gått fel i slutet av filmen. Och de som inte förstår skillnaden på fiktivt och verkligt våld borde inte se dina filmer från första början... 

Nåja det här med att gamla actionstjärnor ska sluta göra action har man ju hört förr, och det har inte gått så bra... Arnold hade ju en period där han gjorde äckligt tråkiga komedier där Klappjakten och Junior sticker ut som de värsta avatarerna. Stallone har också gjort sitt för att framstå som komisk, i bland annat Stopp! Annars skjuter morsan skarpt, men han gjorde samtidigt en bra insats i Cop land, så han kan, om han vill, spela något annat faktiskt. 

Lycka till Jackie Chan, men jag hoppas innerligt att du inte börjar göra tråkiga filmer enbart nu... Och hoppas Chinese zodiac är ett värdigt avslut för din actionfilmskarriär. 





http://www.svd.se/kultur/jackie-chans-sista-actionfilm_7213553.svd











 

Av roboguy - 19 maj 2012 03:00

Man börjar ju fundera över om den här filmen verkligen är gjord 2012, eller kanske snarare under 2011, för nuförtiden kan man ju inte göra bra film. Men jag tror inte att man har suttit och hållit på den här karamellen sedan, tja säg slutet av 80-talet så jag får böja mig likt grässtråna för vinden och konstatera att jadå, man kan ju- om man så vill- fortfarande göra bra och underhållande film. Men med det sagt, att jag gillar allt med den. Åhnej, lite kritisk måste man alltid vara, i alla lägen.






LÄS INTE MER OM DU INTE HAR SETT FILMEN.




Sam Worthington har väl aldrig direkt varit en skådespelare som fallit mig i smaken, trots att han har medverkat i en hel del sevärda filmer och jag kan inte heller direkt påstå att jag har blivit frälst efter att ha sett den här filmen- men han gör ju ingen dålig insats, inte alls. Däremot blir det kanske lite väl tjatigt stundtals eftersom han inte har så mycket att göra här- stå och se orolig ut, se lite arg ut. Thats it, i det stora hela. 

Nej den jag hade svårast för här var Elizabeth Banks... Jag vet inte vari det svåra låg egentligen, utan jag har nog helt enkelt problem med hela rollfiguren som ska vara någon blandning av tuff, alkholiserad snut a la manligt maner men det blir inte direk trovärdigt. Dessutom är hon blond, och det har jag än svårare att kunna ta riktigt på allvar. Ja jösses det är inte bra med fördomar ibland. 



 

Och slutligen, Ed Harris hade enligt mig fått vara ännu sliskigare och spela ut hela sitt register för han blir tyvärr aldrig riktigt underhållande.



Men, nu blir det roligare eftersom Man on a Ledge är jäkla underhållande för stunden och man hålls i ovisshet om vad alltsammans går ut på fram till slutet. Jag vet inte heller om jag köper slutet som blev nästan lite för lyckligt, bland annat stunden då en av de som hejar på "hopparen" rycker in till hans hjälp- det kändes lite mycket som ett happy happy ends a la film.

Mycket bra, och mycket spännande, men samtidigt tror jag filmen är ungefär som ett riktigt gott skrovmål; man njuter för stunden av den goda hamburgaren och av dess innehåll men om någon frågar en vecka senare om skrovmålet så kan man inte riktigt erinra sig alla smakupplevelser eller vad hamburgaren hade för innehåll- man minns bara att det smakade gott och att det gjorde en mätt och belåten. Ungefär på sådant sätt sammanfattar jag den här filmen; jäkligt underhållande och rolig att titta på medan den pågår men den lämnar nog inga djupa avtryck hos mig. Men ibland krävs det inte så mycket mer än just så...    







 

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards