Direktlänk till inlägg 23 maj 2012

Gone

Av roboguy - 23 maj 2012 01:32

Nja, det här var inte riktigt så bra som jag i och för sig inte hade väntat mig heller men nog trodde jag att Gone skulle vara lite mer givande och intressant än vad den visade sig vara. Men man kan ju inte få rätt alla gånger, och ibland går man på sådana här stolpskott också. För vad det kan vara värt för andra som funderar på att se den här- den är inte värd att ses på grund av Amanda Seyfried, som var den stora anledningen till att jag såg det här. 





LÄS INTE MER OM DU INTE SETT FILMEN.






Tyvärr kan inte ens Amanda Seyfried och hennes stora rådjursögon rädda henne den här gången, och jag börjar fundera på om jag faktiskt har tyckt att hon har varit bra i någon film jag hittills har sett henne i... Och svaret blir tyvärr, nej det har jag nog inte. Hon funkade i och för sig som farligt lockande femme fatale i Chloe, men i övrigt övertygar hon inte det minsta och speciellt inte här där hon spelar en mer karaktärsdriven figur som mest av allt ser lite lagom förvirrad, rädd och gråtfärdig ut omvartannat. Icke så trovärdigt, tyvärr. Flickan som alltid har haft det så enkelt för sig och som aldrig behövt tänka på vad andra tycker om henne gör inget trovärdigt intryck som  en kvinna under press. Och dessutom, och detta irriterar mig under hela filmen, så tar hon sig rätten att vifta med pistolen inför varje man hon möter och dessutom bruka självförsvar direkt bara för att en man ( som visar sig vara en vaktmästare) tar med sin hand på hennes axel... Vafan, bara för att en jävel varit elak mot henne så har hon den självklara rätten att springa omkring och vifta med en pistol och använda sig av våld? Men det är klart, alla män är ju misstänkta, våldsutövande idioter så why not. Bara en tidsfråga innan varje kvinna i Sverige har den självklara rätten att i feminismens namn ha en pistol i handväskan, för alla män är djur som vi har fått höra...



 




Neh, Gone är verkligen inte sevärd, Seyfried är riktigt pinsamt enahanda och tråkig och jag brydde mig inte om upplösningen överhuvudtaget, rentav hoppades jag att det skulle visa sig att hon var galen.












    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av roboguy - 27 augusti 2015 11:56


  Ifjol var man en frekvent besökare i Badhusparken men i år har det inte blivit av att vara däe alls av någon anledning.  Jag vet inte varför. Det kan förstås ha varit på grund av vädret men det är inte hela sanningen. Helt enkelt har man inte ta...

Av roboguy - 25 mars 2014 21:57


Jobbet gick bra även om jag börjar bli lite trött på att enbart vara på ställen som jag redan varit på, bland annat ifjol. Jag skulle vilja prova på och städa på något av de nya ställena som de har införskaffat sedan jag var där sist.    Nåja, de...

Av roboguy - 18 mars 2014 22:07

Har precis avslutat en reprisering av arbetsmomenten och det visade sig ha tillförts några nya element sedan man var här och jobbade förra sommaren, men det är väl inget som ska gå ganska snabbt att lära sig får man hoppas. Inlärningen är precis avsl...

Av roboguy - 17 februari 2014 22:05


Ja, den frågan är berättigad: Vad fan ska man gå omkring och vara glad för på en sketen måndag? Det finns inga anledningar till att man ska gå omkring och vara glad och se ut som att man precis har lurat av Joakim von Ankas hela förmågenhet och sitte...

Av roboguy - 13 januari 2014 22:03


Jag vet inte riktigt vad jag gör för fel men det börjar påminna starkt om när man gick på universitetet- inget självförtroende, man sitter knäpptyst vid fikabordet och skrattar och smilar på kommando snarare än att man tycker att något är särskilt ro...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards