Alla inlägg den 26 maj 2012

Av roboguy - 26 maj 2012 16:53

Jösses vilket otroligt sömnpiller The Informant visade sig vara... Jag vet inte riktigt varför jag ens orkade se eländet från början till slut för det stod relativt tidigt klart för mig att den här skulle jag inte tycka om. Ja, jag är inte ens säker på om jag begrep handlingen men i korthet så spelade Matt Damon någon form av mellanchef på ett företag som sysslade med lite olagligheter och han började samarbeta med FBI för att få stopp på det, men senare kommer det fram att Mark är en mytoman... Något åt det hållet, riktigt säker är jag banne mig inte och innan upplösningen kom så hade mitt intresse försvunnit för länge sedan så jag kan inte direkt påstå att jag kommer ihåg mycket av filmen trots att det knappt har gått en timme sedan jag såg den.





Det enda som gjorde filmen lite sevärd var att Matt Damon såg lite lustig ut med en lustig mustach och att han spelade perfekt rollen som en ganska ordinär, tråkig mellanåldersman som inte gjorde så mycket väsen av sig. Jag antar att det är sminkavdelningen som ska ha en eloge för att Damon ser så vardagligt tråkig ut som han gör i den här filmen.


Hädanefter får jag tänka efter en och två gånger innan jag ser en film signerad Steven Soderbergh för jag har verkligen inte gillat mycket som han har gjort. Undantaget är The Girlfriend Experience som jag verkligen måste se snart...





   

Skapa flashcards