Alla inlägg den 22 augusti 2012

Av roboguy - 22 augusti 2012 01:45

Ja, det här ser riktigt jäkla dåligt ut... Ungefär samma CGI-porr som jag misstänker att Battleship består av. Men, och det är nog den enda riktiga anledningen till varför jag ens överväger att se den här, Max von Sydow finns med och brukar han vara med så kan det bli sevärt. Men i den här betvivlar jag att han gör någon större skillnad, för vill jag kräkas redan när jag ser trailern så lär jag inte göra en helomvändning efter det att jag har sett hela filmen;P











Av roboguy - 22 augusti 2012 01:00

Ungefär lika bra, eller dålig om man så vill, som förra filmen De döda har det bra men jag skulle nog ändå säga att den här är aningen bättre på grund av att det blir lite mer personligt för Varg i och med att hans fru är havande. Lite trist samtidigt tycker jag, eftersom man ju "vet" att om ett barn är inblandat blir det någon form av problem som relaterar till just graviditeten. Men annars så är Varg Veum mer spännande att titta på jämfört med valfri Beck eller Walle som snabbproduceras i det här landet.





LÄS INTE MER OM DU INTE SETT FILMEN.






Det mesta är sig likt, man behöver inte känna att man tittar på något annorlunda eller har valt fel film i Varg-serien för Varg är fortfarande egensinnig, cool och häftig, ja jag gillar det faktum att han inför varje nytt uppdrag slipper dra ihop ett team och sitta och delegera uppgifter till sina kollegor ( det är väl fördelen att vara privatdeckare, samtidigt som det kan bli lite ensamt) utan han ger sig direkt iväg till brottsplatserna och tar itu direkt med sitt uppdrag. Snabba puckar, precis som jag gillar det.

En annan grej som är utmärkande för just Kalde hjerter är att Veum och Hamre har en betydligt bättre realtion med varandra den här gången. Jag gillar det för trots att de smågnabbas ibland så är jag säker på att de gillar varandra, på något vis. Framför allt slutscenen är riktigt fin, där Hamre bjuder på en fet cigarr och blir erbjuden en fryst kyckling i present...



     


Sedan fullkomligt "älskar" jag det faktum att det avslöjas i slutet att de som är ansvariga för plågeri av katter och som till och med hänger dem visar sig vara två unga tonårstjejer. Ja, något sådant här hade aldrig fått förekomma i en svensk (alla med feministisk touch) deckare. Efter allt i övrigt som har hänt i filmen så visar man ändå att det förekommer vidrigheter från båda hållen. Sedär, våra grannar ligger inte bara ljusår före oss inom skräckområdet, utan även här slår de oss på fingrarna rejält.


I övrigt är Kalde hjerter varken bättre eller sämre jämfört med de andra filmerna i serien, och är man en sucker av Varg Veum som jag har blivit, så ska man definitivt se den. Men- jag skulle gärna vilja se att något avgörande, stort händer framöver för annars börjar det bli tämligen svårt att skilja dem åt...






 

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards