Direktlänk till inlägg 13 september 2012

Dragon Hunter

Av roboguy - 13 september 2012 15:17

Hela filmen känns som en enda lång episod av gamla tv-serien Hercules och man blir inte direkt intresserad av handlingen då skådespeleriet lämnar en hel del i övrigt att önska, och specialeffekterna är riktigt usla. Dragon Hunter är ingen påkostad produktion, milt uttryckt, och det märks med all önskvärd tydlighet. Men även om man inte har Hollywood-pengsäcken eller tillgång till skådespelare som tillhör A-facket, så kunde man ju i alla fall ha försökt göra något annorlunda som att ha med svart humor eller något som hade gjort att man inte gömmer bort filmen direkt när eftertexterna börjar rulla.




LÄS INTE MER OM DU INTE SETT FILMEN.




Ingen av skådespelarna är imponerande men jag stör mig framför allt på Kelly Stables, av två anledningar. 1) hon ska föreställa tuff alvkrigare, men när hon talar låter hon som ett litet barn. Trovärdigt? Nej, inte det minsta. 2) Jag kan inte begripa hur det kommer sig att hon har fått fortsätta som skådespelare efter sin medverkan i den här filmen. 

Om man ska fortsätta klaga på något mer i den här soppan så måste jag också nämna att fightscenerna är frustrerande dåligt filmade. För att göra ett tamt försök till att hotta upp fighterna så rör sig kameran fram och tillbaka, vilket inte resulterar i att striderna får nerv och spänning utan snarare blir röriga och det är ofta svårt att se vad som händer. Jag tror att om jag ska fortsätta på Hercules-spåret som jag nämnde i inledningen så är fightscenerna i den serien mästerverk om man jämför med dem som finns med i den här filmen. 


   


Nej, jag ångrar faktiskt att jag lade ned tiden det tog att se det här misslyckandet till film. Det blir i alla fall inte speciellt svårt att förtränga bort minnet av den. 





 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av roboguy - 27 augusti 2015 11:56


  Ifjol var man en frekvent besökare i Badhusparken men i år har det inte blivit av att vara däe alls av någon anledning.  Jag vet inte varför. Det kan förstås ha varit på grund av vädret men det är inte hela sanningen. Helt enkelt har man inte ta...

Av roboguy - 25 mars 2014 21:57


Jobbet gick bra även om jag börjar bli lite trött på att enbart vara på ställen som jag redan varit på, bland annat ifjol. Jag skulle vilja prova på och städa på något av de nya ställena som de har införskaffat sedan jag var där sist.    Nåja, de...

Av roboguy - 18 mars 2014 22:07

Har precis avslutat en reprisering av arbetsmomenten och det visade sig ha tillförts några nya element sedan man var här och jobbade förra sommaren, men det är väl inget som ska gå ganska snabbt att lära sig får man hoppas. Inlärningen är precis avsl...

Av roboguy - 17 februari 2014 22:05


Ja, den frågan är berättigad: Vad fan ska man gå omkring och vara glad för på en sketen måndag? Det finns inga anledningar till att man ska gå omkring och vara glad och se ut som att man precis har lurat av Joakim von Ankas hela förmågenhet och sitte...

Av roboguy - 13 januari 2014 22:03


Jag vet inte riktigt vad jag gör för fel men det börjar påminna starkt om när man gick på universitetet- inget självförtroende, man sitter knäpptyst vid fikabordet och skrattar och smilar på kommando snarare än att man tycker att något är särskilt ro...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards