Direktlänk till inlägg 16 september 2012

Stash House

Av roboguy - 16 september 2012 03:00

Jag hade egentligen inga som helst förväntningar på den här filmen, som brukligt äro när Dolph Lundgren är inblandad, men måste ändå säga att filmen överraskade mig en smula. Ja, inte på så vis att jag börjar snacka om att det här är ett mästerverk eller att Doplh L aldrig varit bättre än vad han är i den här eller något sådant ( ska till bra många öl eller andra alkoholhaltiga drycker innan det skulle kunna inträffa), men jag hade inte förväntat mig att bli hyggligt underhållen under filmens speltid men det blev jag ändå, faktiskt. Men filmbolaget Dark films brukar sällan göra mig riktigt besviken och de står bakom den här filmen och det borgade ändå för att något bra kunde komma från denna också.





LÄS INTE MER OM DU INTE SETT FILMEN.






Ska ändå inte klaga så mycket på Dolph Lundgren, ty han har faktiskt presterar sämre i andra filmer än vad han gör i Stash House. I och för sig har han inte så förtvivlat mycket att göra. Stora delar av filmen får han endast agera (om det nu verkligen är rätt ord att använda) i övervakningskameror, och jag menar- hur pass dålig ska man vara på att skådespela om man lyckas med att misslyckas med något sådant? Nej vår svenske export sköter sig faktiskt hyggligt i den här filmen. Ett litet plus är att han är en av de onda, och bara det hade kunnat göra att han hade kunnat spela över å det grövsta men det gör han inte den här gången. Bra!

Vad gäller de övriga så sköter de sig skapligt. Det blir en aning för mycket pussande och kramande mellan huvudpersonerna Emma och David och en eller två gånger spelas det över lite för mycket ( eller snarare, ibland känns det helt enkelt inte ett hundra procent trovärdigt). Men jag har inte direkt så mycket at spy galla över utan man får ta det man får eller helt enkelt strunta i det och det här är ju ingen Spielberg-film så... 



     



Men det som verkligen överraskade mig var att filmen inte spårar ur, och dessutom gör mig lite nyfiken på vad fan som finns i huset som skurkarna så gärna vill komma åt när det till synes uppenbara inte alls intresserar dem. Så lite av spänningen finns kvar under en lång stund av filmen, vilket ju faktiskt inte är dumt alls. Slutet var lite väl tillkrånglat, jag köper det inte helt och hållet men jag förstår regissören som säkert ville avsluta på ett sätt som man inte hade "förväntat" sig, fast man kunde ganska snabbt förstå hur det skulle bli. 


Stash House funkar för stunden, men kommer snart att försvinna ur minnet. 






 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av roboguy - 27 augusti 2015 11:56


  Ifjol var man en frekvent besökare i Badhusparken men i år har det inte blivit av att vara däe alls av någon anledning.  Jag vet inte varför. Det kan förstås ha varit på grund av vädret men det är inte hela sanningen. Helt enkelt har man inte ta...

Av roboguy - 25 mars 2014 21:57


Jobbet gick bra även om jag börjar bli lite trött på att enbart vara på ställen som jag redan varit på, bland annat ifjol. Jag skulle vilja prova på och städa på något av de nya ställena som de har införskaffat sedan jag var där sist.    Nåja, de...

Av roboguy - 18 mars 2014 22:07

Har precis avslutat en reprisering av arbetsmomenten och det visade sig ha tillförts några nya element sedan man var här och jobbade förra sommaren, men det är väl inget som ska gå ganska snabbt att lära sig får man hoppas. Inlärningen är precis avsl...

Av roboguy - 17 februari 2014 22:05


Ja, den frågan är berättigad: Vad fan ska man gå omkring och vara glad för på en sketen måndag? Det finns inga anledningar till att man ska gå omkring och vara glad och se ut som att man precis har lurat av Joakim von Ankas hela förmågenhet och sitte...

Av roboguy - 13 januari 2014 22:03


Jag vet inte riktigt vad jag gör för fel men det börjar påminna starkt om när man gick på universitetet- inget självförtroende, man sitter knäpptyst vid fikabordet och skrattar och smilar på kommando snarare än att man tycker att något är särskilt ro...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards