Alla inlägg den 17 september 2012

Av roboguy - 17 september 2012 14:11

Ännu en film som jag inte hade några större förväntningar på men som visade sig vara helt klart sevärd ändå. Inte så dumt att man ibland får bli lite överraskad, det händer alldeles för sällan. En lite "smartare" skräckfilm än vad som brukligt är, även om jag tycker det är lite överdrivet att kalla den här för skräck. Nej, thriller passar nog bättre för Seconds Apart. 






LÄS INTE MER OM DU INTE SETT FILMEN.





Jag tror aldrig jag har sett en polis i någon annan film tugga så frenetiskt på tuggummi som Lampkin gör i den här filmen. Det blir till och med lite störande ibland, speciellt då han verkar tycka om att "tugga smackande" så att det ska höras ljudligt att han har tuggummi i munnen, och nästan varje gång han är med i filmen så har han ett tuggummipaket framme... Jesus. Men det är smådetaljer förstås, men även sådant kan man uppmärksamma ibland och speciellt när det är så tydligt som det är i det här fallet. 

Annars var det här som sagt lite smartare än vad som brukar vara i sådana här filmer, och blod och liknande som jag tycker om har en underordnad betydelse här även om det finns en del scener som är ganska bra. Men jag hade nog hellre sett lite mer blodsspillan ändå. 



     


Det här är ju långt ifrån att vara något mästerverk, och hade manuset varit strået vassare och slutet lite mindre "smörigt" och lite bättre så hade filmen verkligen stuckit ut rejält. Men som helhet var det ändå helt okej och en ganska sevärd film trots allt. 





 

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards