Direktlänk till inlägg 19 september 2012

Wyatt Earp's Revenge

Av roboguy - 19 september 2012 01:15

Wyatt Earp's Revenge blir aldrig riktigt så episk och storslagen som den förmodligen ville vara, mycket på grund av att man ganska snabbt märker att filmen är gjord med ganska liten budget. I och för sig behöver inte det betyda att en film måste vara dålig bara för det, men när man dessutom har halvbra skådespelare och en historia som knappt lyckas beröra så blir tyvärr slutsatsen att den här filmen försvinner snabbt från minnet när man har sett den. 





LÄS INTE MER OM DU INTE SETT FILMEN.





När Val Kilmers namn finns med på ett filmomslag nuförtiden så brukar det vara en varningssignal att man inte ska förvänta sig något mästerverk. Men han är inte så usel här faktiskt, men han har inte heller speciellt mycket att göra i rollen som en gammal Wyatt Earp. Han sitter på ett hotellrum och berättar sin historia för en ung journalist, och så mycket mer än så är det inte. Man måste vara riktigt usel om man misslyckas med en sådan roll, och riktigt så usel är tack och lov inte Kilmer. Ännu... 

Shawn Roberts som gestaltar samma karaktär men under Earps trettio-någonting gör dessvärre inget bra porträtt och lyckas inte alls få mig att "heja" på lagens långa arm som riskerar både sitt och kollegornas liv för att få fast skurkarna. Man försöker teckna ett så rättfärdigt porträtt om att rätt och fel går före allting annat att det tillslut nästintill står mig upp i halsen, och det blir tjatigt istället för att man ska tänka att huvudpersonerna agerar rättrådigt. Tyvärr faller stora delar av filmen på att jag i alla fall inte tycker att hjältarnas handlande är ädelt och hjältemodigt. Jag får ingen känsla av vad Wyatt och hans livs kärlek Doris känner för varandra, utan det känns snarast som att de precis har träffas och att Wyatt bara ser det som sin plikt att hämnas när hon faller offer för en förlupen kula. 




   



Nej det enda inslaget i filmen som får mig att känna något är mordet på en pappa som inte gör något annat fel än visar medmänsklighet åt någon som definitivt inte förtjänade det. Och att Wyatt sedan visar att han tog hand om pojken som blev föräldralös. Jag vet inte om det hände på riktigt, men eftersom filmen säger sig bygga på verkliga händelser så antar jag att det var på det sättet. 


Men annars, nej det här var tyvärr ingen sevärd western. 






 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av roboguy - 27 augusti 2015 11:56


  Ifjol var man en frekvent besökare i Badhusparken men i år har det inte blivit av att vara däe alls av någon anledning.  Jag vet inte varför. Det kan förstås ha varit på grund av vädret men det är inte hela sanningen. Helt enkelt har man inte ta...

Av roboguy - 25 mars 2014 21:57


Jobbet gick bra även om jag börjar bli lite trött på att enbart vara på ställen som jag redan varit på, bland annat ifjol. Jag skulle vilja prova på och städa på något av de nya ställena som de har införskaffat sedan jag var där sist.    Nåja, de...

Av roboguy - 18 mars 2014 22:07

Har precis avslutat en reprisering av arbetsmomenten och det visade sig ha tillförts några nya element sedan man var här och jobbade förra sommaren, men det är väl inget som ska gå ganska snabbt att lära sig får man hoppas. Inlärningen är precis avsl...

Av roboguy - 17 februari 2014 22:05


Ja, den frågan är berättigad: Vad fan ska man gå omkring och vara glad för på en sketen måndag? Det finns inga anledningar till att man ska gå omkring och vara glad och se ut som att man precis har lurat av Joakim von Ankas hela förmågenhet och sitte...

Av roboguy - 13 januari 2014 22:03


Jag vet inte riktigt vad jag gör för fel men det börjar påminna starkt om när man gick på universitetet- inget självförtroende, man sitter knäpptyst vid fikabordet och skrattar och smilar på kommando snarare än att man tycker att något är särskilt ro...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards