Direktlänk till inlägg 16 oktober 2012

All About Steve

Av roboguy - 16 oktober 2012 01:15

Herrejisses... Ja, var ska man börja? Det snällaste jag kan säga om den här groteskt dåliga filmen är att man i alla fall sammanfattar den sockersöta sensmoralen finfint i slutet, den om att man ska hitta någon som är lika "normal" som man själv är, då är sajter som matchmaking överflödiga. En liten flicka passar dessutom på, liksom för att fullända bilden av att det är helt okej att vara korkad som Bullocks karaktär är i den här filmen, att fråga varför hon vill vara normal? Ja, förutom att alla runtomkring henne tycker att det är hon som är konstig och att hon verkar ha hela nationalencyklopedin inpräntad i skallen för att hon är korsordskonstruktör, så blir hon hopplöst förälskad i Bradley Cooper som för övrigt avfyrar sitt filmstjärneleende två, tre gånger för mycket under filmens speltid. Och Bullock går omkring i röda boots filmen igenom, och till svar på varför så begrep jag inte mycket men det handlade någonting om hennes tår... Jösses Amelia och en fluglort på gatan. 



LÄS INTE MER OM DU INTE SETT FILMEN.




Att filmen  hade en åldersgräns på 11 år märks alltför tydligt, ty ingen över den åldern kan finna någon större mening med den här. Sandra Bullock spelar över så mycket att det nästan gör ont, och jag vet inte riktigt varför jag nästan fysiskt mår illa av hennes rollfigur men så var det i alla fall. Filmen är dessutom äckligt förutsägbar, och efter att komiken avklarats som mest handlade om att Bullock ska vara lite härligt konstig, göra livet småsurt för Cooper och vara allmänt "tokrolig" så kommer vändpunkten jag satt och väntade på- när Bullock och flickan är fast i gruvan, eller hålet eller vad det nu egentligen var, så omvärderas bilden av henne och hon blir någon slags hjälte på kuppen. Hipphipp hurra. Plus att hon äntligen, äntligen, äntligen, fattar att Cooper inte är förtjust i henne, men vid det laget gör det ingenting för hon har lärt sig att vännerna hon träffat under resans gång betyder så mycket mer. 



       


Det börjar bli allt svårare att minnas varför man tyckte om Sandra Bullock en gång i tiden, för det är mest sådana här filmer hon är involverade i nuförtiden tyvärr. Men back on the good old days så var hon ju faktiskt med i sådant som var sevärt, såsom Speed, Speed 2 och Demolition man. Varför kan hon inte återgå till sådana roller igen? Det vore en välsignelse om något. 


Nej, jag ser ingen som helst fördel med den här bagatellen och jag hade inte roligt en enda gång under filmens speltid utan tvingade mig enbart att se färdigt eländet eftersom jag ändå inte hade något bättre för mig. Om man hade varit dum nog och sett den här på bio eller köpt den på dvd istället för att se den gratis på TV4 under söndagskvällen, hade jag skrivit till filmens regissör och krävt mina pengar tillbaka och krävt att ställa de ansvariga inför rätta. Typ. Det borde vara förbjudet att göra sådan här dynga nämligen, vi publiken förtjänar för tusan bättre än såhär... 





 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av roboguy - 27 augusti 2015 11:56


  Ifjol var man en frekvent besökare i Badhusparken men i år har det inte blivit av att vara däe alls av någon anledning.  Jag vet inte varför. Det kan förstås ha varit på grund av vädret men det är inte hela sanningen. Helt enkelt har man inte ta...

Av roboguy - 25 mars 2014 21:57


Jobbet gick bra även om jag börjar bli lite trött på att enbart vara på ställen som jag redan varit på, bland annat ifjol. Jag skulle vilja prova på och städa på något av de nya ställena som de har införskaffat sedan jag var där sist.    Nåja, de...

Av roboguy - 18 mars 2014 22:07

Har precis avslutat en reprisering av arbetsmomenten och det visade sig ha tillförts några nya element sedan man var här och jobbade förra sommaren, men det är väl inget som ska gå ganska snabbt att lära sig får man hoppas. Inlärningen är precis avsl...

Av roboguy - 17 februari 2014 22:05


Ja, den frågan är berättigad: Vad fan ska man gå omkring och vara glad för på en sketen måndag? Det finns inga anledningar till att man ska gå omkring och vara glad och se ut som att man precis har lurat av Joakim von Ankas hela förmågenhet och sitte...

Av roboguy - 13 januari 2014 22:03


Jag vet inte riktigt vad jag gör för fel men det börjar påminna starkt om när man gick på universitetet- inget självförtroende, man sitter knäpptyst vid fikabordet och skrattar och smilar på kommando snarare än att man tycker att något är särskilt ro...

Skapa flashcards