Alla inlägg den 5 december 2012

Av roboguy - 5 december 2012 22:04

Usch känns tråkigt om man inte kommer att få se Angelina Jolie på vita duken när hennes barn blivit tonåringar, men det ligger väl ungefär x antal år framåt i tiden fortfarande och då får man förhoppningsvis trösta sig med att Jolie medverkar i "bara" bra och sevärda filmer innan hon tycker att hon har gjort sitt. Med andra ord, inga fler Tomb Raider-Lara Croft-saker, tack ( filmerna är så fruktansvärt dåliga och enbart sevärd... ja, för att det är Jolie som har på sig Crofts utstyrsel). Jag ser gärna en fortsättning på Salt dock, Jolie var klockren som tuff agent, och en fortsättning på Mr and mrs Smith hade inte heller varit helt fel utan passat precis lika bra som julskinkan gör på julbordet. 

Och för att fördriva tiden kan jag alltid ta tag i det jag länge har planerat- nämligen att se några av de filmer Angelina Jolie har gjort tidigare. Jag är grymt dålig på att kolla upp äldre filmer och jag har en hel del osett när det kommer till Jolie, så jag har i alla fall inte tråkigt medan man inväntar vad hon ska vara med i framöver. 




http://www.expressen.se/noje/extra/jolie-da-slutar-jag-som-skadespelare/









 

Av roboguy - 5 december 2012 15:00

Åååhh, denna härliga skummande dryck som utkonkurrerar jätten Coca Cola vid den här tiden på året, vad jag längtar efter att få dricka julmust.Jag har lyckats att enbart synda en gång ( hittills i alla fall) och det var i slutet av november, nu ska jag lyckas ( försöka i alla fall) att inte synda en gång till innan det står 23 december i almanackan. Det blir en hård kamp, en svettig kamp, men det kan vara bra att strunta i den pockande, ihållande begäret och för en gångs skull visa prov på vilja. Nej en julmust innan juletid är okej, det är bättre än ifjol då syndandet nästan gjorde så att julmusten inte var lika god på julaftonen.


SNÖKAOS står det med braskande rubriker på varenda större nyhetstidning. Tja, det brukar det göra vid den här tiden när det faller lite snö i vår köngliga hufvudstad Tockholm. Di stackare, di stackare... 


Skönt är det däremot att det inte är lika överjävligt kallt idag som det var igår då det aldrig blev mindre kallt än tjugo grader. Idag är det betydligt behagligare, "bara" 14 minusgrader och ett lätt, flisande snöfall. Det räcker så. 





 

Av roboguy - 5 december 2012 12:53

Det verkar bekräftas av tidningen Forbes att det ligger till som så att Eddie Murphy har sina glansdagar bakom sig, vilket inte kan överraska många efter hans medverkan i senare års skitfilmer. Jag har inte sett många av Murphys nya filmer, men jag har inte haft något intresse av att plåga mig själv heller. Filmerna med Murphy drar inte in pengarna som filmen kostade, och därmed är han lågt värderad numera. Det var svårt att tänka sig det när man såg En prins i New York och Snuten i Hollywood, men där ser man vad lite hybris och en icke-känsla för att välja rätt manus och film kan göra...




http://www.moviezine.se/artikel/11965-eddie-murphy-samst-paring-att-dra-in-pengar-i-hollywood








 

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards