Alla inlägg den 9 december 2012

Av roboguy - 9 december 2012 03:15

Det verkar som att det ska bli en uppföljare till Burton-Depp-Disney-spektaklet Alice i Underlandet som av någon konstig anledning lyckades spela in en miljard dollar ungefär världen över. Jag tror inte att det beror på att det var så många som tyckte att filmen var bra, utan hoppades snarare på att samarbetet Burton-Depp skulle bli lika bra som det vanligtvis brukar bli. Men i Disneys händer tilläts varken herr Depp eller herr Burton att ta ut svängarna speciellt mycket, vilket gjorde själva filmen visserligen visuellt snygg men... tja, var fan fanns den svarta humorn? Var fanns allt sådant som vanligtvis kännetecknar en film av Tim Burton? Jag försökte hitta dem under de två timmar tortyren pågick när jag såg filmen, men mitt självplågeri var inte mödan värd för Alice i Underlandet var en väldigt opersonlig film från Burton. Men deras namn på affischen drog i alla fall till sig folk likt bin till honung, men inför uppföljaren ska "vi" väl inte gå på samma nöt igen, eller hur? Om nu Burton förnedrar sig och säljer sin själ för ännu en film om Alice, då ska vi inte springa benen av oss för att kolla in den? Nej usch fram för en mer vuxen film med allt det morbida och sjuka det innebär att vistas i Underlandet, och tacka nej till ännu en genomkommersialiserad skitfilm...



http://www.moviezine.se/nyheter









 

Av roboguy - 9 december 2012 02:54

Blir väl förmodligen lite för trollbunden av den ganska fartfyllda trailern, och just SF brukar inte vara min favorit, men det här ser ut att kunna vara ganska underhållande i alla fall så försiktigt optimistisk är jag i alla fall;P











Av roboguy - 9 december 2012 02:26

Jaha nu har man velat väcka liv i slumrande karriärer och samlat ihop stora delar av originalskådisarna från de första American Pie-filmerna, och sedan pressat ut en sådan krystad fortsättning att man knappt tror att det är sant. Det känns som köttfärslimpan man gjorde i måndags, och när man kommer hem på fredagskvällen så upptäcker man att man har glömt att köpa något gott att äta och bestämmer sig för att käka köttfärslimpan, och genom fantasins kraft försöker man göra den till något mer exklusiv än vad den egentligen är. När den första filmen hade premiär var jag själv i den åldern att jag tyckte att sådant här var roligt och ja, lite spännande samtidigt förstås, med vilda fester, vilda killar och vilda tjejer. Reunion visar knappt att åern har gått, både för mig och huvudkaraktärerna...Filmen återanvänder många, många skämt och ingen av de "komiska" situationerna känns realistiska, och de är definitivt inte roliga. Nej American Pie: Reunion är ett enda stort misslyckande från början till slut. Jason Biggs och Seann William Scott verkade komma från ingenstans och hela American Pie var en ganska oväntad succé och ingenting som hade varit överhypat i tre år innan filmen hade premiär, men efter första filmens framgångar verkar det ha slagit slint inte enbart för de unga huvudrollsinnehavarna! Jag kan se framför mig att nästan ingen av originalskådisarna var upptagna med framtida filmjobb när den här filmens regissör ringde dem och frågade om de hade lust med en återförening. Hela filmen känns som  konstgjord andning för att rädda åtminstone några karriärer, men jag tro inte att det fungerar. Vem vill liksom ha den här skiten på sitt CV och försöka sälja insig med att "jag var minsann med i American Pie: Reunion?







LÄS INTE MER OM DU INTE SETT FILMEN.





Eugene Levy, en gång faktiskt rolig, har vattnat ur sin egen karaktär så fullständigt efter x antal usla American Pie-mellanfilmer som bara har American Pie på filmomslaget gemensamt med de ursprungliga filmerna. Jag tycker ju att, trots att man kanske fortfarande vill ha sina föräldras stöd ibland även i vuxen ålder, att Jim borde
kunna lösa sina problem bättre vid det här laget men ändå så har han en del pinsamma samtal med sin pappa, eftersom den här filmen vill försöka vara som sina föregångare. Men det blir mest bara tragiskt.


Nej, det här var inte roligt alls och enbart tröttsamt och tråkigt. Jag förstår inte varför filmen hade en speltid på nästan två timmar då stora delar av eländet hade kunnat vara avklarat på tjugo minuter. Seann William Scott får återigen höra att han är jobbig att vara med (What?) och liksom i den tredje filmen så får han höra hur han betraktas av de andra, och lovar att skärpa sig- eller ja, egentligen skärper han sig inte, för han är ju gängets clown, han som gjorde plugget uthärdligt. Så, tja han fortsätter att vara just precis det...Usch till och med Sherminator får vara med i en kort, tråkig och poänglös scen... Det kan nästan inte gå att beskriva hur dåligt det här är bättre än att just den snubben också fick lov att vara med en gång till!


              


Man hade ju hoppats att samtliga hade kunnat komma med lite klokskap nu när de inte går i skolan längre och har provat på det verkliga livet ett tag, men nej. Inte det heller. De har alla arbeten som de inte trivs speciellt bra med, de som har fru och barn är missnöjda inte bara med det uteblivna knullandet, utan också önskar att de var ungdomar igen. Jag förstår dem, men samtidigt hade jag önskat att de hade kunnat komma med lite mer av något som kunde likna livserfarenhet.

Men nej då American Pie: Reunion har ingenting att komma med och ingenting värdefullt att säga till gamla såsom nya tittare. Filmen är dessutom ganska fullspäckad med hänvisningar till de tidigare filmerna, så det ligger till att man har sett dem för att förstå allt. Men jag hoppas inte att den här filmen får någon att börja fundera på att se originalen, för så lockande kan det inte verka för nya tittare.


Nej usch jag hoppas att om man nu ska göra fler filmer i den här stendöda soppan så borde kommande film heta "American Pie the funeral" och då får man hoppas att  alla karaktärer har dött på grund av något och sedan är det slut. Men i mina mardrömmar så fortsätter eländet med Jims son, som då har blivit tonåring precis som pappa Jim var i originalfilmerna, och nu ska vi få följa sonens vilda äventyr...  Åh du milde tid, snälla gör så att inte den mardrömmen blir sann!




 




Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards