Alla inlägg den 5 januari 2013

Av roboguy - 5 januari 2013 03:00

Att följa fyra osympatiska snubbar som man känner inget och intet för i ungefär en och en halvtimme medan en av dem ska komma fram till om han verkligen ska gifta sig eller inte, samtidigt som ansträngda försök till humor förekommer är ingen trevlig upplevelse. Ready or not var nästan obarmhärtigt dålig och jag begriper helt enkelt inte hur sådana här filmer kan få tillstånd att filmas eller vem som ser den för den här kan man åtminstone inte uppskatta om man inte innan har hällt i sig tillräckligt mycket alkohol för att man ska låta bli att köra bil. 



LÄS INTE MER OM DU INTE (LYCKANS OST) SETT FILMEN.




Det känns lite som att Ready or not är The hangover-filmernas osnytna lillebror, men eftersom den här kom 2001 så borde de förmodligen inte vara besläktade med varandra. Men jag förstår inte alls vad de fyra snubbarna skrattar åt egentligen för ingenting av det de gör är det minsta roligt och hela filmen är en lång, plågsamt tråkig transportsträcka fram till det ganska förutsägbara slutet ( som för all del kan sägas vara gulligt men det hade blivit så mycket bättre om man hade orkat göra huvudpersonerna till några man kan känna för och hålla på). 


         


Dessutom blir jag lite förvånad över att se ännu en "komedi" som handlar om tveksamheten till varför man ska gifta sig för nackdelarna är ju så många; att man har sex med en och samma person för resten av livet, att kvinnan/mannen inte är den de var efter en lång tids äktenskap som när man för första gången träffades. Ungefär samma argument som man numera hör i var och varannan film. Man undrar ju nästan varför bröllop existerar längre? 


Nej Ready or not gör man bäst i att undvika. Jag borde ha struntat i den redan efter tio minuter, men mitt tålamod är ju likt en ängels så jag står nog ut med i princip allt... 





 

Av roboguy - 5 januari 2013 02:44

Enda minuset i Steven Soderbergh nya film är väl att Channing Tatum finns med, bland övriga stora skådisar som Rooney Mara, Jude Law och Catherine Zeta-Jones men det går väl om... bara trailern hade gjort mig lite mer intresserad än vad den gjorde. Tycker inte det här såg speciellt intressant  ut, faktiskt. Snarare rena rama sömnpillret. 

 

 

 








 

 

 

 

 

 

 

 







Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards