Alla inlägg den 15 mars 2013

Av roboguy - 15 mars 2013 17:34

Så, då har man äntligen sett den här ( kan man konstatera såhär i efterhand) ganska överhypade superhjältefilmen där alla hjältar som under de senaste åren har fått spänna musklerna, tuttarna, lårbenen och klämt sig in i supertighta latexkostymer samlas och ska bilda ett superteam som ska bekämpa ondskan. Och den överväldigande känslan är att man efter att ha käkat i sig de tidigare superhjältefilmerna och känner sig mätt ska proppa i en en hamurgare de luxe som inte riktigt vill gå ned på grund av att man redan har käkat flera mindre burgare. Kanske ingen bra liknelse, men jag vill mest säga att åtminstone jag är jävligt mätt och trött på alla dessa superhjältar som infekterar filmvärlden. 





LÄS INTE MER OM DU INTE HAR SETT FILMEN.






The Avengers var tråkigare än vad jag hade föreställt mig att den skulle vara. Visst, en viss transportsträcka i början förstår jag att man behöver, men ihopsamlandet av alla hjältar var riktigt tråkigt och då filmens hot känns ganska trist så falerar en hel del redan från början. Att det sedan ska explodera och slåss som tusan i filmens slutskede är ju inte heller direkt oväntat, men oj vad man tar i så att superhjältetrikåerna nästan spricker. Och filmens final känns som att man har tittat avundsjukt på Transformers 3, och mest av allt förväntar man sig nästan att jättelika robotar ska komma ned från skyn och börja slåss mot det utomjordiska hotet. Usch nej, lite mer småskaligt hade jag tyckt varit bättre men det hade knappast godkänts av smartphonepubliken som den här filmen framför allt riktar sig till. 


       



Men det vore väl otroligt om jag inte hittade något som var bra i en film som har en speltid på lite över två timmar? Robert Downey Jr. är som vanligt hur bra som helst som Iron Man men tyvärr tycker jag inte att han fick några riktigt roliga replikskiften i den här filmen. Jag uppskattade också att man tog upp svårigheterna med att få alla hjältar att samarbeta, att de är olika personligheter och att det inte är helt lätt att få dem att samsas. Men det som tillsist får de här personerna att bilda supergruppen var minst sagt löjligt- en bikaraktär som med sina sista andetag säger att hans död får superhjältarna att samarbeta... Jösses. 

Hulken i den här filmen har ju fått god kritik, och till viss del förstår jag varför, men vad jag inte gillade med den här versionen av den gröna arga snubben var att han snackade... Lite för mycket publikfrieri till smartphonetittarna, Hulken ska inte kunna snacka anses jag i alla fall. 

Scarlett Johansson behöver definitivt en egen film för att här är hon inte till mycket hjälp och hennes bakgrundshistoria avhandlas tämligen snabbt och inte så ingående. Vi förstår att hon har gjort saker i det förflutna som hon inte är direkt nöjd med, men när Loke refererar till sådant satt jag mest och funderade över vad han pratade om. Black Widdow hade kunnat strykas från det här gänget, för hon får alldeles för lite utrymme ( och, känns det som, Scarlett finns mest med för att det ju "måste" finnas med en kvinna i gruppen). 


Men i överlag, The Avengers var betydligt tråkigare än vad jag hade trott att den skulle vara. 




 

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards