Alla inlägg den 10 oktober 2013

Av roboguy - 10 oktober 2013 15:37

Varning för vilda djur måste nästan ta någon form av pris för tråkig svensk översättning- bättre vore det om man hade stöpt om titeln till något i stil med Vilda djur går till attack... Inte för att en bättre översatt titel hade gjort själva filmen bättre, men ändå... Vet inte vad jag hade förväntat mig riktigt, och sanningen är väl den att jag inte hade några större förväntningar på det här. Om man råkar ha tråkigt en kväll och inte har en aning om vad man ska titta på, som jag hade häromkvällen, så ska man inte välja den här. Det finns bättre alternativ att slötitta på, tro mig. Jag skulle nog inte ens rekommendera den här till något barn ens en gång för risken finns att de blir trötta på att se djur, och framför allt en enveten tvättbjörn, gå till ständig attack mot Brendan Frasers rollfigur, innan den obligatoriska moralkakan serveras lagom varm men för säkerhets skull försedd med en varningslapp om att blåsa på moralkakan innan man äter upp den så risken för att skadas minimeras ytterligare. Moralkakan kunde man dessutom känna av redan vid förtexterna... Om man vill få ut något som helst skoj kan man ta fram ett papper, skriva upp de klyschor man förväntar sig ( att sonen, som inte vill bo utanför staden träffar en tjej som får honom att börja trivas bättre var så väntad att man nästintill häpnade) och sedan kan man kryssa för varje klyscha som dyker upp. Skojigt värre... 




                      LÄS INTE MER OM DU HAR DEN STORA TUREN ATT INTE HA SETT DEN HÄR FILMEN!






Brendan Fraser är outstanding i Mumien-filmerna ( nåja de två första filmerna i alla fall) och där fungerar hans humor och sätt att spela utmärkt. När hela filmen är tänkt att vara en komedi fungerar det inte alls, och jag tror att Fraser framför allt medverkade här för att tjäna in lite enkla kaffepengar. Karln ska vara i äventyrsfilmer, gärna med komisk touch, men inte i renodlade barnfilmer och därmed basta! 

Det är förskräckligt att man väntar med det roligaste till eftertexterna, där man visar upp filmer fast ur ett annorlunda perspektiv, och roligast var nog hinten med Frasers motspelare, Brooke Shield, som även en gång i tiden var med i Den blå lagunen. 


 

Originalet...


Furry-stile...

 

   

När hade vilddjuren tid och möjlighet att se Braveheart?

     

Fler populärkulturella referenser!



Jag ska egentligen inte slösa bort mer tid att skriva om den här filmen, då jag är alldeles för gammal för den och inte har något gott att säga om den. Men ibland när man inte har något annat att se så blir det sådana här misstag... 








 

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards