Direktlänk till inlägg 29 oktober 2013

Jesse Stone: Night Passage

Av roboguy - 29 oktober 2013 02:15

Är lite förvirrad... Den förra filmen i den här serien kom enligt imdb.com 2005 och Night Passage kom 2006 men ändå ska man tydligen se den här filmen först innan man kollar på Stone Cold? För i den här kommer Jesse Stone till Paradise falls och tar över jobbet och träffar alla nya kollegor, medan i Stone Cold så är allt detta redan ordnat så det blir liksom i lite fel ordning. Men det är inte oöverkomligt, man hänger med bra ändå men jag tycker det är segt med första film, eller första boken, i en serie. Första Harry Potter te.x tycker jag är olidligt tråkig då allt måste presenteras och förklaras men sedan brakar det loss mer och mer. Likadant för Jesse Stone-serien även om Jesse tar kontroll direkt och bland annat skiter i reglerna och sparkar en våldsam make i skrevet för att bevisa vem av dem det är som bestämmer. Förutom förvirringen om vilken film man ska se först så puttrar den här filmen liksom den föregående på i lagom takt. Det viktigaste i den här filmserien är uppenbarligen inte deckardelen- man vet tidigt vem det är som är förövaren liksom Jesse Stone vet ganska tidigt vem som är den skyldige. Men med det är upplägget tycker jag man borde ha lagt ned mer i karaktärerna, men det är egentligen ingen man bryr sig om på riktigt. Jesse är ungefär som hundra andra tv-deckare och har problem med spriten och har ett havererat förhållande bakom sig (har vi hört detta tidigare?). Det finns liksom ingenting nytt alls här.




                                        LÄS INTE MER OM DU INTE SETT FILMEN.

 

 

 

 

 

 


Night Passage kändes betydligt mer som den tv-deckare den är jämfört med Stone Cold och detta mest när bilden fryser för att markera att "här blir det reklam". Men Tom Selleck passar riktigt bra som Jesse Stone och jag undrar lite om det finns något som skulle kunna göra den mannen stressad eller orolig. Däremot förstår jag inte varför han ska envisas med att snacka på telefon med ex-frun? Och varför finns det inga datorer i den här världen? Man förklarar inte i vilken tidsperiod den här filmserien utspelar sig, men det finns i alla fall fula, stora mobiltelefoner här vilket inte fanns i Stone Cold. Så jag har lite svårt för att sätta in i vilken tidsera det här utspelar sig i egentligen. 



     

Redan innan ankomsten charmar Jesse Stone kvinnorna....

 

Spänningen är olidlig... Eller inte!

   

Usch det här var en riktigt jobbig scen.

   



Precis som i Stone Cold finns det en hund inblandad i dramat, med ett riktigt tråkigt slut för Jesses älskade kompis. Jobbigt värre. I en sidohistoria även denna gång ser Jesse till att en tonårsflicka får råd och hjälp från att dels hata sin farsa och dels inte röka joint. Ibland blir det faktiskt lite för mycket all-american-man över Tom Selleck, allt som saknas är den sedvanliga tandpetaren i mungipan och stora, svarta solglasögon men Selleck nöjer sig med en blå keps...


Jag vet inte, kanske är böckerna som de här tv-filmerna bygger på mer populära i USA än vad de är här hemma men jag begriper inte alls varför det finns så många filmatiseringar av de här medelmåttiga, och ganska tråkiga, deckarna. Om det inte vore för Tom Selleck i huvudrollen så hade väl knappt någon alls brytt sig om de här filmerna... 




 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av roboguy - 27 augusti 2015 11:56


  Ifjol var man en frekvent besökare i Badhusparken men i år har det inte blivit av att vara däe alls av någon anledning.  Jag vet inte varför. Det kan förstås ha varit på grund av vädret men det är inte hela sanningen. Helt enkelt har man inte ta...

Av roboguy - 25 mars 2014 21:57


Jobbet gick bra även om jag börjar bli lite trött på att enbart vara på ställen som jag redan varit på, bland annat ifjol. Jag skulle vilja prova på och städa på något av de nya ställena som de har införskaffat sedan jag var där sist.    Nåja, de...

Av roboguy - 18 mars 2014 22:07

Har precis avslutat en reprisering av arbetsmomenten och det visade sig ha tillförts några nya element sedan man var här och jobbade förra sommaren, men det är väl inget som ska gå ganska snabbt att lära sig får man hoppas. Inlärningen är precis avsl...

Av roboguy - 17 februari 2014 22:05


Ja, den frågan är berättigad: Vad fan ska man gå omkring och vara glad för på en sketen måndag? Det finns inga anledningar till att man ska gå omkring och vara glad och se ut som att man precis har lurat av Joakim von Ankas hela förmågenhet och sitte...

Av roboguy - 13 januari 2014 22:03


Jag vet inte riktigt vad jag gör för fel men det börjar påminna starkt om när man gick på universitetet- inget självförtroende, man sitter knäpptyst vid fikabordet och skrattar och smilar på kommando snarare än att man tycker att något är särskilt ro...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards