Direktlänk till inlägg 30 oktober 2013

Jesse Stone: Sea Change

Av roboguy - 30 oktober 2013 02:15

Tom Selleck is back som Jesse Stone och mycket lite sedan sist har egentligen hänt, även om jag gärna hade sett filmen före den här, Death in Paradis, eftersom det verkar hända en del i den; sekreteraren Molly är borta för att hon är gravid och Jesses store beundrare på stationen Stu "resväskan" ligger i koma efter att ha blivit skjuten. Men framför allt tycker jag att Sea Change hänger ihop lite med Night Passage eftersom två figurer gör en liten comeback i denna. Men efter det här är det inte mycket som inträffar direkt och för att låta karaktärerna slicka såren efter händelserna i den förra filmen så handlar den här om ett gammalt fall som inträffade 1992, så spänningsfrekvensen är tämligen låg. 







                                          LÄS INTE MER OM DU INTE SETT FILMEN.

 

 

 


Det är aldrig roligt att känna att man återupprepar sig men eftersom mycket av det som finns med i de två andra filmerna jag har sett även finns med i den här, så blir det tyvärr så att man måste upprepa sig som en trasig skiva. Jesse fortsätter att dricka alldeles för mycket, och den här gången har en av Jesses kollegor börjat hysa agg mot chefen och skvallrar om att han dricker mycket. Jesse fortsätter av outgrundlig anledning att snacka med sin exfru i telefon varje kväll, förutom under en kortare period då exhustrun "träffar någon". Det blir helt enkelt inte mycket mer spänning än såhär och för min del är det alldeles för lite och alldeles för händelsefattigt. 


Vad är det med Jesse Stone-filmerna och hundar? Här en gammal bekanting från Stone Cold.

 

       

"Jag är polischef, jag vet allt" och Jesse ligger i för att veta allt också!

 

     

Och här blir det action så det dånar och dundrar... Eller inte, skottlossningen är snabbt avslutad.

 

 




Sedan finns en sak som jag tycker kunde ha fått lite mer utrymme- nämligen en tonårstjej som anmäler en man för våldtäkt men som det sedan visar sig vara en falsk anklagelse ( även om man kan ifrågasätta mannens höga ålder och val av ålder på tjejer), men jag undrar hur ofta sådana här saker inträffar i verkligheten och när de gör det, hur ska den anklagade på något vis kunna bevisa sin oskuld? Det värsta jag kan tänka mig, bland mycket annat, är att bli falskt anklagad för något och därmed reagerar jag starkt när något sådant finns med i den här filmen utan att det direkt blir något allvarligt av det mer än att Jesse säger åt tjejen att hon måste bli vuxen.


Jag kan ha fel men det verkar inte som att det finns mycket pengar att spendera för Jesse Stone-teamet och särskilt tydligt blir det när man lite här och var i Sea Change snackar om att en bilracinghelg försiggår men man får aldrig se några bilar eller ovanligt mycket människor i det lilla samhället. Det känns lite torftigt nu för tiden minst sagt. Det är dessutom mer fart och fläkt att sitta och titta på medan en kaffebryggare fixar kaffet, och kanske dessutom lite spänning, men här saknas allt sådant och det känns som att vara tillbaka i skolan och bara sitta av tiden under en tråkig biologilektion. Jag ger mig själv en mental klapp på axeln för att ha lyckats undvika att titta på klockan på mobilen, datorn eller armbandsuret. Men det var inte Jesse Stone: Sea Change som trollband mig utan ren och skär envishet som gjorde det möjligt att inte se hur länge det var kvar av filmen... 




 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av roboguy - 27 augusti 2015 11:56


  Ifjol var man en frekvent besökare i Badhusparken men i år har det inte blivit av att vara däe alls av någon anledning.  Jag vet inte varför. Det kan förstås ha varit på grund av vädret men det är inte hela sanningen. Helt enkelt har man inte ta...

Av roboguy - 25 mars 2014 21:57


Jobbet gick bra även om jag börjar bli lite trött på att enbart vara på ställen som jag redan varit på, bland annat ifjol. Jag skulle vilja prova på och städa på något av de nya ställena som de har införskaffat sedan jag var där sist.    Nåja, de...

Av roboguy - 18 mars 2014 22:07

Har precis avslutat en reprisering av arbetsmomenten och det visade sig ha tillförts några nya element sedan man var här och jobbade förra sommaren, men det är väl inget som ska gå ganska snabbt att lära sig får man hoppas. Inlärningen är precis avsl...

Av roboguy - 17 februari 2014 22:05


Ja, den frågan är berättigad: Vad fan ska man gå omkring och vara glad för på en sketen måndag? Det finns inga anledningar till att man ska gå omkring och vara glad och se ut som att man precis har lurat av Joakim von Ankas hela förmågenhet och sitte...

Av roboguy - 13 januari 2014 22:03


Jag vet inte riktigt vad jag gör för fel men det börjar påminna starkt om när man gick på universitetet- inget självförtroende, man sitter knäpptyst vid fikabordet och skrattar och smilar på kommando snarare än att man tycker att något är särskilt ro...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards