Alla inlägg den 17 maj 2011

Av roboguy - 17 maj 2011 23:36

Undrar lite över om man kan få något för att man har lyckats skada sig genom att skära sig i fingrarna medan man hackade lök;P Lite ersättning för sveda och verk måtro? Nej, det går förmodligen inte men i alla fall...





 

Av roboguy - 17 maj 2011 22:41

Ja, med en dåres envishet har jag lyckats att inte se Lost, en av de mer omtalade TV-serier under de gågna åren och jag vet inte riktigt om jag ens kan förklara för mig själv varför jag inte har sett serien, men jag tror inte att jag har något vettigt svar att komma med faktiskt. Jag vet att jag borde ha sett serien vid det här laget, men har konsekvent kommit upp med förevändningar för att låta bli. Den vanligaste förklaringen är den att jag helt enkelt inte orkar sätta mig in i Lost, jag orkar inte se den nu när "tiden har gått" och när alla andra utom jag vet hur det gick osv osv...

Jag är desto bättre på att se de filmer som Abrams är inblandad i, alltifrån Mission:Impossible 3 ( som är den enda vettiga filmen i den serien so far) och Cloverfield, och jag ser mycket fram emot den kommande filmen Super 8 som Abrams är inblandad i. 

Och nu är han dessutom inblandad i ytterligare en ny serie som att döma av teasern ser jävligt intressant ut- Alcatraz! Om det här mytomspunna fängelset går det naturligtvis att odla fram hur många berättelser och myter som helst, så det är en given måltavla för en sådan regissör som J.J Abrams. 

Och den här gången ska jag försöka vara med redan från början, även om jag betvivlar att det blir samma uppståndelse som det blev med Lost.





http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=t676YoWgPUc#at=14








 

Av roboguy - 17 maj 2011 22:30

Njaa, ännu en film som handlar om vampyrer och förförelse om en oinvigd som inte gör riktigt som vampyrerna vill, kryddat med lite kärlek och romans och inte så mycket blod och splatter... Jag föll inte för trailern direkt! Och det känns lite för mycket "chick lit" över alltsammans av någon anledning, men jag kan förstås vara ute och cykla fullständigt. Men jag tror inte riktigt att jag kommer att tycka om den här filmen...






http://www.youtube.com/watch?v=jm6V1NPb_L8










 

Av roboguy - 17 maj 2011 18:29

JA- inte bara det faktum att en av mina barndomsfavoriter återkommer i en ny version- Familjen Flinta ska dessutom göras av Seth MacFarlane vilket bäddar för att nyversionen kan bli både vildare och betydligt mer galen jämfört med den äldre versionen! Och känner man MacFarlane rätt så lär det smygas in en hel del dagsaktuella ämnen och politik i stenåldersmiljö;) Det här kan bli jävligt gött, synd bara att det dröjer till 2013 innan serien får premiär ( och sedan dröjer det väl ett tag till innan någon i Sverige börjar visa den). Men den som väntar på något gott...?!





http://www.expressen.se/noje/1.2439414/seth-macfarlane-gor-ny-version-av-flintstones






 

Av roboguy - 17 maj 2011 18:06

Åh gudars, man får ju rentav gåshud när man ser trailern! Steven Spielberg och Peter Jackson temar ihop med denna filmatisering utav en av världens kändaste seriefigurer, det kan fan i mig bara inte misslyckas. Hoppas jag... Men pepp till max är man i vilket fall som helst. Fullkomligt älskade inledningen i trailern då Milou kommer ut från en dörr tätt följd av husse haha!





http://www.youtube.com/watch?v=jE9ud80pUVI









 




Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards