Direktlänk till inlägg 13 januari 2014

Veni vidi vici

Av roboguy - 13 januari 2014 22:03

Jag vet inte riktigt vad jag gör för fel men det börjar påminna starkt om när man gick på universitetet- inget självförtroende, man sitter knäpptyst vid fikabordet och skrattar och smilar på kommando snarare än att man tycker att något är särskilt roligt, och de andra i rummet bryr sig liksom inte om att man finns där. När jag efter morgonträffen drar vidare på städ antar jag att de andra är mycket glada över att ha sluppit ha med sig mig ytterligare en dag.


Det känns ofta att trots att jag vill motsatsen, ha taggar inåt, så pekar ändå taggarna utåt och gör att ingen riktigt vill vara med mig eller knappt ens prata med mig. Något gör jag ju uppenbarligen fel, och jag har gått in i ett mönster som påminner starkt om det jag hade för fem, sex år sedan. Jag vill inte tillbaka till det där stadiet, trodde jag hade lyckats lämna det bakom mig men med nedåtgående självförtroende kommer det som ett brev på posten, att man börjar avsky sig själv och att man inte anser sig själv vara riktigt lika mycket värd som andra. Och det blir ofrånkomligt att taggarna börjar peka rakt ut igen trots att man inte vill att det ska vara så! 


Eller är det mest det att jag fortfarande är bitter över att det inte blev något mer efter jobbet förra sommaren? Jag trivdes som fisken i vattnet i det gänget, till skillnad från hur jag trivs med det nya gänget, och man kände sig mycket mer välkommen och en del av gemenskapen. Det enda positiva som jag kan se just nu är att jag samlar på mig ytterligare lite mer erfarenhet av att vara lokalvårdare, något som kan komma väl till pass inför årets sommar och sommarjobbssökningar. Men det hade ju samtidigt varit roligt om man trivdes och kände sig välkommen. Och de där ovälkommna taggarna, de måste jag se till att göra något utav så snart som möjligt. 






 

 
 
Ingen bild

maria

14 januari 2014 21:00

Kämpa på! Du är en fin person som kan bidra med massor, det vet jag. Vissa grupper är ju svårare att komma in i, och ibland så kan man ju känna sig malplacerad i grupper. Men som sagt du får mer erfarenhet och det är ju positivt! :) Och kom ihåg att du faktiskt kan vara en utåtriktad social person, du har det i dig men ibland finns inte de yttre förutsättningarna för att man ska få kunna uttrycka den man är. Kämpa på, ta hand om dig och var inte för hård mot dig själv, våga ta plats! kram

roboguy

19 januari 2014 04:04

Stort TACK för dina värmande ord! Framför allt det du skrev " du är en fin person som kan bidra med massor, det vet jag" värmde. Jag ska kämpa på och försöka att inte vara alltför hård mot mig själv. Och du har rätt i att man kan inte platsa i alla grupper och att man kan vara malplacerad ibland men förhoppningsvis kanske man ändå kan få in en fot bland en del av dem man jobbar med:) Ha det bäst och hoppas du har haft en bra helg! Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av roboguy - 27 augusti 2015 11:56


  Ifjol var man en frekvent besökare i Badhusparken men i år har det inte blivit av att vara däe alls av någon anledning.  Jag vet inte varför. Det kan förstås ha varit på grund av vädret men det är inte hela sanningen. Helt enkelt har man inte ta...

Av roboguy - 25 mars 2014 21:57


Jobbet gick bra även om jag börjar bli lite trött på att enbart vara på ställen som jag redan varit på, bland annat ifjol. Jag skulle vilja prova på och städa på något av de nya ställena som de har införskaffat sedan jag var där sist.    Nåja, de...

Av roboguy - 18 mars 2014 22:07

Har precis avslutat en reprisering av arbetsmomenten och det visade sig ha tillförts några nya element sedan man var här och jobbade förra sommaren, men det är väl inget som ska gå ganska snabbt att lära sig får man hoppas. Inlärningen är precis avsl...

Av roboguy - 17 februari 2014 22:05


Ja, den frågan är berättigad: Vad fan ska man gå omkring och vara glad för på en sketen måndag? Det finns inga anledningar till att man ska gå omkring och vara glad och se ut som att man precis har lurat av Joakim von Ankas hela förmågenhet och sitte...

Av roboguy - 4 januari 2014 03:03

En film som jag har tänkt att se om många, många, många gånger men som inte blivit av men som äntligen blev gjort och det kanske var till nackdel för filmen på grund av att man numera inte bara gapar och sväljer filmen som mat på en sked från sin mod...

Skapa flashcards