Alla inlägg under oktober 2011

Av roboguy - 31 oktober 2011 01:28

Den här filmen ser inte alls dum ut och trailern är lovande! Regissören bakom The house of the devil, Ti West, står bakom den här filmen och har man sett den förra filmen så tror jag att man kan ana sig till vad man kan förvänta sig av den här nya!






http://www.youtube.com/watch?v=tQ2FumKy_HE&feature=player_embedded










 

Av roboguy - 29 oktober 2011 01:30

Jag tycker att Faces in the crowd hade kunnat vara bättre än vad den var, men den är en tämligen ordinär standardthriller som dessutom är kryddad med kärleksproblem för Milla Jovovich rollfigur, problem som inte direkt engagerar speciellt mycket och jakten på seriemördaren blir som högst bara ordinär spänning. Det känns alltför mycket som att man har sett det här tidigare och det hade verkligen behövts något ytterligare för att höja den här filmen ett par pinnhål så den sticker ut från massan men det finns ingenting sådant och därför känns filmen ganska tråkig och ointressant.









LÄS INTE MER OM DU INTE SETT FILMEN!





Jag gillar Milla Jovovich men jag gillade henne inte i den här filmen. Jag gillar bättre när Milla kickar zombie-rumpa i Resident evil- jag tycker hon passar bäst i filmer där hon har skinn på näsan och är den tuffa bruden, och inte som i Faces in the crowd där hon bara försöker spela "rädd" utan att lyckas speciellt bra med det. Jag satt bara och väntade på att hon skulle börja spöa skiten ur antagonisten, men tyvärr så händer det aldrig.


Man undrar vad en regissör som Hitchcock eller varför inte, Christopher Nolan, hade kunnat göra med ämnet "ansiktsblindhet". För fokuset i den här filmen låg helt klart på det mer psykologiska planet för det är väldigt fattigt med mordscener och extremt lite blodsplatter, tyvärr. Men den psykologiska aspekten känns inte heller den tillräckligt trovärdig för att den ska orka bära hela filmen på sina axlar och därför blir alltsammans ett mirschmarsch av olika linjer som inte leder till någonting alls. Spänningen uteblir helt, tyvärr. Jag satt inte och bet på naglarna och funderade över vem seriemördaren är och hur det ska gå med fakumet att Milla Jovovich inte känner igen mördaren på grund av sin ansiktsblindhet, ett faktum som hade kunnat utnyttjas så mycket bättre. 


Faces in the crowd blir för mig mest en axelryckning och ingentingmer utöver det vanliga...









 

Av roboguy - 28 oktober 2011 18:14

Åhja, det här tror jag kommer att bli alldeles utmärkt! Ska bli riktigt roligt att se >Nyqvist som skurk också, hoppas han klarar sig bra i den här filmen ( och inte spelar lika dåligt som han gjorde i sketchen i Hellernus hörna). Och Simon Pegg är också roligt att se i det här sammanhanget, så den här fjärde MI-filmen ser väldigt lovande ut. Nu är det bäst att den levererar också;P






http://www.youtube.com/watch?v=RcSQSb3GwJ4














 

Av roboguy - 28 oktober 2011 14:40

Charles Dickens sönderfilmade julskröna som har ett väldigt härligt budskap i slutet fick ytterligare en ny version 2009 med Jim Carrey som Scrooge. Jag gillar den här berättelsen men tycker ibland att det blir lite väl sötsliskigt i slutet när "omvändelsen" är komplett, och jag gillar Scrooge som bäst från början då han är en grinig jäkel. Tyvärr står ju Disney bakom den här filmen, så Scrooge är inte så hemsk här. Men för att vara en motion capture-film så tycker jag att resultatet var förträffligt, även om en del karaktärer ser lite väl stela ut och ibland tycker jag att karaktärernas kläder ser lite väl stela och obekväma att ha på sig. 






LÄS INTE MER OM DU INTE SETT FILMEN!




Sedan undrar jag hur Jim Carrey tänkte med rösten. Visserligen är karaktären gammal och skröplig men för att säga det rent ut- rösten låter förjävlig! Inte bra alls. I övigt är det ju svårt att tala om skådespeleri när det handlar om motion capture, men röstskådespeleriet kan man ju i alla fall märka av och det har jag ingenting att klaga över.


Robert Zemeckis har i alla fall följt Dickens story till punkt och pricka, vilket inte är så förvånande men lite nytt har ändå tillagts och jag gillade verkligen resan som Scrooge fick göra med nuvarande julaftons ande då ett "fönster" bildas i husgolvet och de förflyttar sig i fågelperspektiv över London. Riktigt jäkla snyggt, faktiskt. Det första spöket såg också lite annorlunda ut jämfört med hur den har gestaltats tidigare, och här är den som en flammande låga bara med ett ansikte inuti. Det var också snyggt. Men min favorit, oavsett vilken filmatisering det handlar om, är Ghost of christmas yet to come ( som dessutom alltid har det mest dystra budskapet och det som verkligen ruskar om Scrooge så att han ska ändra sig)- här är detta spöke enbart en skugga på en vägg och det tycker jag var riktigt grymt gjort, och snyggt dessutom.


A christmas carol är en perfekt film att plocka fram och se på när julen rycker allt närmare. Oavsett vilken version man tittar på ( Mupparnas tolkning av A christmas carol är också riktigt bra) så finns det i alla fall ett väl synbart budskap i dem allesammans som man kan ta till sig och tänka på. 








 

Av roboguy - 28 oktober 2011 01:13

Ohja, det här ser inte så dumt ut faktiskt. <Och vilka omdömen filmen verkar ha fått, bland annat: " Tremendous...On the level of same of the best Scorsese or Coppola films". Det är det många filmer som försöker få som tillmälen, men jag tror att Elite Squad: The Enemy Within faktiskt kan ha en chans att leverera på en sådan nivå. 




http://www.youtube.com/watch?v=xTR71EFiU3Q









 

Av roboguy - 27 oktober 2011 23:15

Wow ibland måste man faktiskt säga att man är nöjd med hastigheten man lyckas kräma ur sitt mobila bredband. Trots att det har fungerat sisådär ett tag nu så är jag jävligt nöjd med mätningen jag gjorde för en stund sedan! Ska ha 6 Mbit egentligen, men jag är nöjd med 4 faktiskt.













 

Av roboguy - 27 oktober 2011 22:42

Jag känner mig ganska ensam men eftersom Punisher ska få en ny chans som TV-serie så måste det finnas fler än jag som hoppas på att man någon gång ska lyckas göra något bra med denne anti-hjälte. Ska det vara så jädrans svårt att få till det med en snubbe som hela tiden dansar balett på gränsen mellan rätt och fel, en man som är tuffare än vad Fantomen någonsin skulle kunna vara och som äter blodigt, rött kött tisdag, torsdag och lördag och som aldrig har hört talas om hur man ska bete sig anständigt? Enligt vad jag har fått höra så är Punisher som serietidning bland det tuffare som finns på marknaden, och inga barn får läsa den- den har 18-årsgräns. Bara en sådan sak! Kom igen nu! Ge Punisher en ärlig chans ( även om den senaste filmatiseringen var ganska nära, så kan den här killen vara betydligt tuffare).




http://www.moviezine.se/artikel/8648-punisher-blir-tv-serie












 



Av roboguy - 27 oktober 2011 14:54

" I dag är det omvänd ordning: det är tillåtet att skicka reklam eller sälja via telefonen så länge hushållet inte satt upp en Nej tack-skylt eller anmält sig till Nix-registret." Jag höll på att  sätta kaffet i halsen och var tvungen att läsa om raderna från Dagensmedia.se tre gånger för att vara på det klara med vad som egentligen stod. I klartext får alltså inte telefonsäljare ringa om man finns med i Nix-registret?! Det måste ju säljare ha missuppfattat? Var och varannan dag är det någon jöns som ringer och ska sälja det ena fantastiska erbjudandet efter det andra, trots att vi har haft Nix i x antal år. Detta är emot lagen, med andra ord? Hur många har man kunnat anmäla egentligen? Något måste göras för att Nix-registrering ska ge någon effekt för som det är i dag ger telefonförsäljare blanka fan i att man är med i Nix...




http://www.dagensmedia.se/nyheter/kampanjer/article3301683.ece








 

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards