Alla inlägg under november 2011

Av roboguy - 30 november 2011 22:52

Fan, jag missade skidskyttepremiären på grund av att man var hos frisören, men är någon förvånad över att TV4 har reklam, och reklam mitt i sportsändingar? Det kunde väl nästan varenda kotte ha räknat ut på förhand? Nej, nu får SVT se till att banta Melodifestivalbudgeten och snabbt som ögat köpa tillbaka skidskyttet innan sporten är helt nedkörd i botten av fyran "kanalen med program som avbryter reklamen ibland". 




http://www.aftonbladet.se/sportbladet/vintersport/skidskytte/article14012422.ab









 

Av roboguy - 30 november 2011 16:12

Jag hade visserligen inte några höga förväntningar på Terror firmer när jag började se den, och man vet ju vad man har att vänta sig när det handlar om en film från Troma och regisseras av Lloyd Kaufman. Den här hade jag inte sett tidigare och det var väl direkt ingen stor vinst med att se den heller, men det fanns gott om galenskaper i alla fall så man hade inte speciellt tråkigt medan man såg på filmen. Lite roligt var det ju att Ron Jeremy fanns med som mördarens pappa och att man hade gjort det så att det blev lite av en metafilm, en film i filmen så att säga, men utöver det här så var det på tok för osammanhängande och det verkar mest som att man har kastat in scener i den stund man kom på dem utan att tänka speciellt mycket på helheten. Så det blir lite som det blir i slutändan.





LÄS INTE MER OM DU INTE HAR SETT FILMEN!






Filmens mest underhållande scen var utan tvekan när den tjocka mannen blir mördad genom att hamna under en rulltrappa;P Scenen är inte speciellt snyggt gjord men den är ändå underhållande. Och man kan fråga sig hur personerna som mördas lyckas överleva så länge- den tjocka mannens inälvor och maginnehåll pressas ut men likt förbannat lever han längre han han borde göra. En annan som lyckas överleva är en kille i början av filmen som får hjärnan utplockad... Underligt.


Även scenen där Casey dejtar Christine och snackar om pickles var ganska bra, och gjord som en Seinfeld-sketch... 

Men trots att filmen är galen och lite rolig ibland så kommer jag nog ändå inte att ha så bråttom med att se om den igen speciellt snart. Frågan är om jag överhuvudtaget kommer att titta på den igen, någon gång...








 

Av roboguy - 30 november 2011 14:20

Idag är det riktigt dåligt väder, men ingen snöstorm direkt utan mer en höststorm av det slaget som brukar komma i september/oktober. Den lilla, tunna snö som hade lagt sig på marken är förvandlad till vatten och nu är gräsmattan åter synlig. Dessutom blåser det som tusan, så adventsgranen har hamnat på sniskan. Temperaturen kan man inte klaga på, det är nästan fem PLUSgrader just nu;P Riktigt tråkigt väder med andra ord! Snön ser ut att dröja allra minst en vecka till och det är december imorgon. Knasigt, minst sagt. 









 

Av roboguy - 29 november 2011 19:30

Ja, jag säger då det... Ibland blir man lite förvånad över hur mycket som har ändrats på en kändis innan en bild på henne/honom publiceras. Det räcker inte bara med att minska midjemåttet till ett streck eller fixa till rynkor, nej numera är det som är naturligt lika med ingenting utan allt ändras innan en bild används i reklam och liknande. 


Nu har forskare hittat en formel som gör att man kan ta reda på vad som har förbättrats på en bild. Jag vet inte riktigt vilken använding man kan ha av det här, förutom som man skriver i Metro: " Nu hoppas forskarna att retuscherade bilder ska märkas med siffran så att betraktaren blir medveten om mängden förändringar som gjorts." Det tycker jag låter mycket bra, för vi behöver bli ännu mer medvetna om vilka bilder som är "osanna" och att idealen runtomkring oss inte är något som är eftersträvansvärt, det är bara luftslott och kändisarna är definitivt inte så perfekta som de framställs som. 




http://www.metro.se/nyheter/verkligheten-bakom-retuscherade-bilder/EVHkkC!eigf3XVACUvfw/




Såhär ser kändisarna ut egentligen:

http://www.metro.se/sa-har-ser-kandisarna-ut-egentligen/EVHkkC!Jlc2ad1r4LRh/







 

Av roboguy - 29 november 2011 19:00

Men SLUTA tafsa på snart sagt varenda klassiker som någonsin har gjorts?! Hur lite fantasi har alla filmsnubbar/gummor i Hollywood nuförtiden?! Vad är det egentligen som motiverar att man ska tafsa på den här klassikern också?! Gör hellre en prequal och berätta en för-historia istället för att hålla på och förstöra allt som är bra...




http://www.bloody-disgusting.com/news/27368










 

Av roboguy - 29 november 2011 18:33

Vilka som ligger i toppen på förtroendebarometern är nästan ointressant, det roligaste är att se vad svenska folket har minst förtroende för och där i botten finns bland annat EU-kommissionen, Arbetsförmedlingen och Aftonbladet. Varför blir man inte förvånad?! Hur stor tilltro ska man ha till Aftonbladet? Noll, säger jag då det inte är en nyhetstidning så mycket som en skvallertidning och sensationsjournalism har ersatt det att ge trovärdig information och nyheter ( det roliga i kråksången är också att tidningen gärna skriver om att regeringen har dåligt förtroende i den här undersökningen, men deras egna resultat tiger de om som muren). Likaså Arbetsförmedlingen, något som borde reformeras ordentligt och se till så det blir någon fart i det där eländet. 




http://svt.se/2.22620/1.2621498/sr_och_svt_i_fortroendetopp








 








Av roboguy - 29 november 2011 15:17

Neeeeeeeeeeeeeeeeeeejjjjjjjj! Finns det inget utrymme för en filmtidning på den svenska marknaden? Alla bra, svenska filmtidningar har den olyckliga trenden att läggas ned efter ett tag. Den förra tidningen som jag gillade, Total film, hann försvinna innan jag ens hann börja prenumenera på den. Jag tänkte inte göra om det misstaget när jag hittade Cinema, då Allt om film, i tidningshyllan så jag började prenumenera ganska omgående. Och nu är det slut även för den här tidningen:(


I och för sig har jag varit rädd för att nedläggning legat nära. Sedan tidningen gjordes om så har den inte varit lika rolig som den var under den första tiden, då de kunde skriva i stort sett om allt som hade med film att göra. Efter omgörningen så började tidningen alltmer handla om "den nya svenska filmvågen" ( vilken det nu skulle vara egentligen) och man inriktade sig på att se mer "kulturell" eller vad jag ska kalla det. Tidningen blev helt enkelt tråkigare och jag hade funderingar på att sluta prenumenera, men nu har de ju fixat det åt mig;P 


Det är synd att det inte finns utrymme för en tidning om film i det här landet, och vad ska man egentligen läsa nu? Det är ju tråkigt att inte ha en tidning att vänta på en gång i månaden, men ingen av det övriga utbudet på tidningssidan känns särskilt lockande att börja prenumenera på, så det blir helt enkelt att fortsätta gratisläsandet på biblioteket tills det eventuellt dyker upp en ny filmtidning som ser lovande ut...





http://www.moviezine.se/artikel/8951-darfor-laggs-tidningen-cinema-ned









 




Av roboguy - 29 november 2011 15:00

Att en klassiker som It's a wonderful life fortfarande toppar listan över filmer vi helst vill se över jul, i alla fall i USA, är kanske inte så förvånande och jag borde se den filmen för den har jag inte sett ännu och jag tror inte heller att jag skulle tycka om den;P Men på andra plats kommer Mupparnas jul!!! Ja, okej den är hyfsat bra version av Dickens julsaga men att den hamnar så högt upp som en andra plats förvånar en smula. 


Men sen blir det desto intressantare- Die hard hamnar nämligen så högt upp som på en åttonde plats (!!!). Härligt, eftersom Die hard är en film som jag också brukar titta på vid jultid, mest för att den inte kräver så mycket och är en härlig actionstänkare som passande nog utspelar sig vid jul. Vad passar bättre än terrorister och Bruce Willis som smyger omkring barfota medan julskinkan smälter i magen?




http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/film/article14004015.ab








 

Skapa flashcards