Alla inlägg under maj 2010

Av roboguy - 27 maj 2010 12:13

I dag skiner solen efter några dagar med mestadels regn och grått och tråkigt väder. Det är sådana här dagar som man börjar känna att det äntligen är sommar. Jag har varit ute i några timmar och solat mig ( inte topless dock, sådant vågar jag inte haha ). 


Jag är dålig på att uppdatera här. Vet inte riktigt orsaken till detta, men jag var betydligt bättre på att skriva en gång i tiden på den blogg som fanns på Lunar. Jag får försöka göra en uppryckning med skrivandet här. 


Enligt en artikel på expressen och andra nyhetssidor så står det att många inte klarar en oförutsedd utgift på 5000 kronor. Skulle detta vara konstigt?! Vem vill bli av med femtusen kronor som de inte hade räknat med?

Då kommer jag att tänka på Tele2, som ju har sjabblat och nu tvingar kunder att betala för telefonsamtal som de ringde för ett år sedan. Det måste svida som fan för dessa kunder?! Jag är glad att jag inte har nappat på tele2:s erbjudanden om att skaffa abonnemang hos dem. Jag är nöjd med Telia. Visserligen har Telia höjt avgiften numera, men de skickar i alla fall inte oförutsedda räkningar. 


http://www.expressen.se/ekonomi/1.2001368/manga-svenskar-klarar-inte-oforutsedd-utgift


Om du, som jag, sliter ditt hår när du ska skriva CV och personligt brev så har jag ett gångbart tips här. Jag begagnar mig av den här sidan ofta och jag tycker att den har en bra blandning av exempel och förklarande text på hur man ska gå tillväga för att skriva både CV och personligt brev. Kolla in den...


http://www.karriarguiden.se/blogg/kategori/skriva-personligt-brev/


Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards