Direktlänk till inlägg 31 december 2013

2013 ut 2014 in

Av roboguy - 31 december 2013 15:44

Jag tror att jag alltid vid den här tidpunkten på ett år desperat försöker komma på positiva saker som har inträffat, men det är sorgligt lite bra saker som har skett under 2013. Den bästa perioden under det gågna och snart avslutade 2013 var sommarjobbet, utan tvekan. Så mycket förhoppningar jag hade om det och så stor, djup besvikelse när det inte blev mer utav det! Jag hade också trott att jag hade skaffat nya kompisar under sommaren för vi hade sådan bra kontakt och att man hade dem omkring sig gjorde sommaren riktigt trevlig. Men det går fan inte att skaffa sig nya kontakter när man har gått och blivit vuxen. Jag lyckas i alla fall inte. För de två som jag jobbade med i somras har jag inte hört av något ifrån sedan dess... 

En bra sammanfattning av 2013 är annars ensamhet. Det har varit ett ensamt år, precis som de allra flesta åren för min del. 


 


Jag ska däremot inte göra om samma misstag som ifjol och skriva om sådant jag ska göra och vill göra under 2014. De flesta av fjolårets mål är fortfarande sådana som är gångbara och som jag måste se till att de förverkligas. Jag ska lyckas med någon stor förändring under nästa år. Helt enkelt för att jag måste, för i nuvarande skepnad stagnerar jag och börjar ägna mig åt konstiga, dåliga, nedbrytande tankar. Lite bättre har det blivit sedan man fick börja på sin sysselsättningsplats, men däremot innebär det inte någon chans till anställning där vilket gör att jag inte lägger ned 100 procent på det stället. 


2013 har precis som föregående år varit ett år som gått i filmtittandets tecken! Jag har inte ens orkat börja fundera ut vilken av alla filmer man har sett som eventuellt skulle kunna vara årets bästa, och årets sämsta, men filmåret har gått åt det sämre och de filmer jag sett fram emot har inte motsvarat förväntningarna. 


2014 hoppas jag ska innefatta följande:

* Hitta nya vänner. Eller överlag utvidga kontaktnätet med nya, intressanta, roliga människor.

* Förbättra min självbild och sluta att hata mig själv. Det finns nog ingen annan som hatar mig mer än vad jag gör själv.

* Hitta ett jobb. Ett riktigt jobb, inget jävla Fas3-skit eller "bara" praktik. 

* Göra något omvälvande. På riktigt! 

* Sluta snusa. Så mycket... En dosa borde kunna räcka åtminstone en och en halv dag utan att ta slut. Där har vi mitt lilla nyårslöfte i hälsans tecken.



Men slutligen. GOTT NYTT ÅR! Ta hand om er och festa lagom så inledningen på det nya året blir så bra som möjligt. Sköt om er.





 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av roboguy - 27 augusti 2015 11:56


  Ifjol var man en frekvent besökare i Badhusparken men i år har det inte blivit av att vara däe alls av någon anledning.  Jag vet inte varför. Det kan förstås ha varit på grund av vädret men det är inte hela sanningen. Helt enkelt har man inte ta...

Av roboguy - 25 mars 2014 21:57


Jobbet gick bra även om jag börjar bli lite trött på att enbart vara på ställen som jag redan varit på, bland annat ifjol. Jag skulle vilja prova på och städa på något av de nya ställena som de har införskaffat sedan jag var där sist.    Nåja, de...

Av roboguy - 18 mars 2014 22:07

Har precis avslutat en reprisering av arbetsmomenten och det visade sig ha tillförts några nya element sedan man var här och jobbade förra sommaren, men det är väl inget som ska gå ganska snabbt att lära sig får man hoppas. Inlärningen är precis avsl...

Av roboguy - 17 februari 2014 22:05


Ja, den frågan är berättigad: Vad fan ska man gå omkring och vara glad för på en sketen måndag? Det finns inga anledningar till att man ska gå omkring och vara glad och se ut som att man precis har lurat av Joakim von Ankas hela förmågenhet och sitte...

Av roboguy - 13 januari 2014 22:03


Jag vet inte riktigt vad jag gör för fel men det börjar påminna starkt om när man gick på universitetet- inget självförtroende, man sitter knäpptyst vid fikabordet och skrattar och smilar på kommando snarare än att man tycker att något är särskilt ro...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards