Alla inlägg under september 2011

Av roboguy - 30 september 2011 22:45

Gosh inte ofta jag får höra en låt som jag fastnar för direkt, men den här var ju verkligen skitbra! Roshana gör den perfekt, vilken klockren röst och perfekt till den här, och som vanligt när jag tycker om en låt så är inledningen på den riktigt, rikrigt grym! Ny favoritlåt i höst, hell yeah.



http://www.tv4.se/idol/klipp?videoid=2074106&treeId=3020205




Originalet ( tror jag...):

http://www.youtube.com/watch?v=k7p2NJfGKxk












 





 






Av roboguy - 30 september 2011 21:15

" You where the best of the best"! Visst har man hört det ett x antal gånger tidigare?;P Men strunt samma i eventuella klischéer för Contraband ser riktigt lovande ut tycker jag, att döma av trailern åtminstone och dessutom brukar Mark Wahlberg inte göra mig besviken. Och som extra bonus så återfinns Kate Beckinsale och J. K. Simmons i rollistan också.



http://www.youtube.com/watch?v=VUhQq0eBt0U









 

Av roboguy - 30 september 2011 20:00

Haha jag tror att den här nya filmen med Mupparna kommer att gå rakt upp på biotoppen när den har premiär, med tanke på den reklam som de har gjort den senaste tiden;D Det här är ju en liten klassiker redan!





http://www.youtube.com/watch?v=kj3s9QCpIpA&feature=related








 

Av roboguy - 30 september 2011 19:03

Det ska sparas rejält på stålarna i tidningar som Aftonbladet och Expressen, och därigenom är det ett stort antal medarbetare som kommer att bli utan jobb. Huruvida det gäller framför allt skribenterna på tidningarna framgår inte, men jag har länge tyckt att det funnits lite för många wannabe-journalister som inte direkt har haft så väldigt mycket att komma med, och det vore en stor vinst för både Aftonbladet och Expressen att bli av med dem och istället satsa på fördjupande reportage istället för att ha en sådan mängd struntartiklar. Lite intressant är det också att läsarna inte vill köpa lösnummer i någon större utsräckning! Men hur länge kommer det egentligen att fortsätta vara gratis att läsa nyhetstidningar på Internet? Redan nu kan man genom att betala en viss summa få tillgång till Plus i Aftonbladet, och det är väl ungefär den utveckling som kommer att råda längre fram i tiden. På något sätt måste de ju få betalt för det man skriver, annat än genom annonsintäkter. 

Blir spännande att se vilka resultaten blir av tidningarnas nedbantningar framöver. Kan de till och med bli bättre innehåll i tidningarna?! Ja, den som lever får se;P



http://svt.se/2.22620/1.2551565/medieanalytiker_journalistiken_inte_hotad










 

Av roboguy - 30 september 2011 15:45

Men ursch, det här går ju bara inte... En ny Sune! Vad är det för jäkla påhitt de har dragit igång med nu. Vem, vem skulle kunna ersätta Andreas Hoffer som Sune?! Svar, ingen! Hoffer är Sune och ingen kommer att kunna ersätta honom som en ny Sune. Eller så är det bara jag som tycker det eftersom jag har vuxit upp med att det är just Hoffer som är den enda Sune;P Men vem ska ersätta hela familjen, med pappa spelad av Peter Haber?! Haber borde få fortsätta som Rudolf eftersom det skulle vara ganska logiskt i och med att Sune i Grekland är en fortsättning på Sunes sommar och då faller det sig naturligt att pappa Rudolf har blivit lite äldre...

Nej, jag kommer inte att se Sune i Grekland, eller någon av de andra kommande barnfilmerna, men när jag såg nyheten så började jag tänka på Sunes sommar och hur mycket jag tyckte om den filmen en gång i tiden. Jag tror att jag nästan måste se om den snart igen...


Vad tycker ni?! Går Sune att ersättas?! Och tror ni Sune i Grekland blir samma klassiker bland ungarna i dag som Sunes sommar är för oss "äldre"?





http://www.metro.se/noje/nya-sune-sokes/EVHkiB!RJ2xYsuozirME/















    Hur många Suneböcker har Sören Olsson och Anders Jacobsson egentligen skrivit vid det här laget?! Och gäller detsamma med böckerna om Bert, fortsätter de också att komma ut?! Jag hade fått för mig att författarna hade gått vidare med nya projekt vid det här laget;P


Av roboguy - 30 september 2011 14:41

Fifan vad jag börjar se fram emot den här filmen! Last Stand med både Peter Stormare och Arnold Schwarzenegger- som äntligen gör filmcomeback- ja, det kan bara sluta på ett sätt- actionfest de luxe! Det blir också intressant att se vad regissören Jee-woon Kim lyckas göra med sin engelskspråkiga debut. Hans tidigare film, The good, the bad, the weird, tyckte jag bara var sisådär om än ganska underhållande men jag hoppas att Jee-woon Kim får in en riktig lyckträff med Last Stand. 




http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/film/article13705970.ab








 

Av roboguy - 30 september 2011 13:30

Som svar på rubrikens fråga, nej sköldpaddors gäspningar smittar inte. Och så visar forskning att människan tar sämre beslut när man är pissnödig. Sådan här spännande och viktig forskning belönas just nu i cermonin IgNobel, och man kan ju egentligen ställa sig frågan vad som är nödvändig information? Vad ska man forska om, och behöver världen känna till att sköldpaddors gäspningar inte smittas etc? Det skulle ju faktiskt vara jävligt roligt om IgNobel i framtiden kunde tv-sändas, som en slags motvikt mot den superstela och supertråkiga Nobelmiddagen. Kanske något för valfritt tv-bolag att fundera över? Ni kan tacka mig för tipset sen...




http://www.dn.se/nyheter/vetenskap/oadel-forskning-belonas









 

Av roboguy - 30 september 2011 12:12

Satt med Piteå-tidningen vid köksbordet, stoppade prillan under läppen och såg på framsidan att Åhléns är påväg att återvända till Piteå. Lite konfunderad så letade jag upp artikeln inuti tidningen och jodå, mycket riktigt- Åhléns ska återvända till Piteå som de lämnade för tre år sedan. Härligt, om än jag inte har saknat affären så mycket som jag trodde att jag skulle göra. Gallerian fungerade utmärkt som ny arena som tog över efter Åhléns men nu hamnar de i princip bredvid varandra, om det nu blir som det står i artikeln. Hur som haver, ändå roligt att Åhléns återkommer till Piteå.






 

Skapa flashcards