Alla inlägg under mars 2011

Av roboguy - 31 mars 2011 18:36

Jag har tidigare bara käkat ostburgare eller Hot Sunes på praktiken, men jag tänkte att man kanske borde passa på och prova något nytt någon gång ( men egentligen var det de andra som ansåg att jag borde prova något annat. Själv tycker jag om vanor och att andra alltid vet vad jag vill ha). Det blev grillbiff- och den var sådär... Köttet var ganska smaklöst och persiljesmöret var inte den kulinariska läckerhet som jag trodde att den skulle vara. Det var egentligen bara pommesen som dög, och salladen. Nej, grillbiff blir det nog inte till lunch vid några fler tillfällen!






 

Av roboguy - 30 mars 2011 22:05

" Den brittiske regissören Neil Marshall är på gång med ett manus för en ny film. Det rör sig om en alien invasion-rulle som utspelar sig under andra världskriget. Marshall senaste film var Centurion och det har tidigare snackats om att han skulle filma Burst 3D tillsammans med Sam Raimi. För Live for Films berättar han lite kort att han just nu jobbar med sin frus debutfilm The Haunted och att han har en mängd andra projekt på gång. Ett av dom är alltså alienfilmen. Men några filminspelningsdatum eller om han själv ska regissera sägs det inget om i intervjun."


Ja, det är som att plocka ut det bästa godiset ur godispåsen när det handlar om Marshalls kommande projekt, det finns en hel del intressanta godbitar och man får hålla tummarna för att allesammans blir av! Burst vore riktigt intressant, då Marshall tydligen ska göra den tillsammans med Sam Raimi. Sedan återstår det att se huruvida det blir något av med "alienfilmen", men jag hoppas att det kommer att bli något utav den planen också. Jag skulle verkligen uppskatta om Marshall återvände till skräckfilmen efter magplasket med Centruion, som egentligen inte alls var så dålig men däremot lite för mycket Gladiator-vibbar och för lite finansierat för att nå upp till Marshalls ambitioner ( antar jag, i alla fall). Nej, skräck och thriller ska han ägna sig åt!





 

Av roboguy - 30 mars 2011 19:20

Förmodligen blir den här filmen 2011 års hårdaste film ( jag har i alla fall inte upptäckt någon annan film ännu som påminner om den här). Synd att trailern inte erbjöd så många nya bilder, det mesta hade jag redan sett i den första trailern som kom ut för ett tag sedan, men det här bådar riktigt gott- Hobo with a shotgun verkar vara precis en sådan film som jag förmodligen kommer att älska! Hoppas att man inte blir besviken bara;P Men det var länge sedan Rutger Hauer verkade vara såhär bitter och grym, så pepp-nivån är skyhög hos mig!




http://www.youtube.com/watch?v=sBfxcuZY39o







 

Av roboguy - 26 mars 2011 18:53

Njae, det här var inte bra, inte bra alls faktiskt. Den här filmen passar förmodligen utmärkt för P12, men för oss som kräver mer utav en film än dåligt manus, dålig dialog, dålig sammanhållning och ibland skrattretande usla effekter ( för att vara en film anno 2011 så är effekterna verkligen riktigt, riktigt usla) så blir inte detta mer än knappt godkänd underhållning, om jag ens kan sträcka mig så långt. 



Läs inte mer om du inte har sett filmen!



Filmen känns märkligt dåligt sammansatt och om jag förstod eftertexterna rätt så var det olika team som hade hand om tex inledningen, de efterföljande stridsscenerna i hektiskt tempo osv. Olika team som gjorde olika sekvenser av filmen med andra ord, men man kan ju tycka att regissören skulle kunna sammanfoga filmen så att den åtminstone håller ihop hjäpligt? Det verkar inte som så, och efter att man har sett filmen så undrar man om regissören har haft någon som helst ambition med den här filmen egentligen! För det mesta känns hastigt frampressat av någon anledning. Handlingen är så enkel att en åttaåring förmodligen skulle kunna komma på den, dialogerna är usla och saker och ting förklaras inte alls ( som varför denne demon som allt tillslut kretsar omkring till varje pris vill ha tag i boken med besvärjelser- visserligen vill demonen förstöra alla exemplar av den här boken eftersom det finns en besvärjelse som kan ta död på demonaset, men det här får man gissa sig till- eller förstår så småningom- det sägs nämligen aldrig rakt ut i filmen).


Nicolas Cage har haft betydligt bättre dagar på jobbet och det ser mest av allt ut som att han önskar att han vore någon annanstans. Visst har Cage skulder numera? Jag antar att det är på grund av det som han hoppar på alla projekt han blir erbjuden just nu, så att han kan betala av sina skulder. Det verkar nämligen som att Cage går på autopilot här, och gör ingenting utöver det vanliga- en dag på jobbet utan engagemang eller inlevelse, ungefär. Cage brukar vara betydligt bättre och betydligt roligare än så här. En stor besvikelse, då jag är ett stort Cage-fan när han har sina bättre stunder ( och då han medverkar i bättre filmer- Con air, någon?).

Detsamma gäller tyvärr Ron Perlman... Autopilot genom hela filmen här också. Det blir nästan pinsamt när dessa rollfigurer ska föreställa nära och goda vänner och så känns det som att de bara har träffats på som hastigast på något café, hälsat på varandra men inte så mycket mer... Jag tror helt enkelt inte på deras "vänskap", nej inte ett dugg. Den skiner liksom genomfalsk från första början. 


Med andra ord- är man ute efter en film som sätter högsta fart redan från början och som inte stannar upp, som inte innehåller någon egentlig handling och som har mycket lite att berätta- då passar Season of the witch dig som handen i handsken. Vi andra ser skiten, suckar lite besviket och försöker förtränga eländet så snabbt som möjligt och hoppas på att Nicolas Cage kommande filmer under 2011 visar sig vara betydligt bättre än vad det här dravlet visade sig vara.





 

Av roboguy - 26 mars 2011 00:39

Ännu en praktikvecka avklarad, och nu börjar det minska- förlängningen gällde i en och en halv månad och jag vet inte riktigt hur mycket jag har kvar, men halva april borde jag åtminstone ha kvar. Det är väldigt svårt att veta om man är duktig eller inte på praktikplatsen men jag förmodar att min akilleshäl är just grillningen- det är den jag har svårast för, och det är där som framför allt jag inte tycker att jag gör några stora framsteg. I och för sig så har jag faktiskt inte stått där vid lunchtid mer än tre gånger, så man kan ju egentligen inte förvänta sig att precis allt ska flyta på smärtfritt och utan att misstag begås. Får se hur det fungerar till veckan, men då skulle i alla fall jag vilja se avsevärda framsteg från mig själv... Annars så tycker jag att jag klarar av "bakstage-jobbet" bra, där det handlar om att ta hand om att göra dressing, ordna med sallad, fixa och dona med det ena eller det andra. Med de sakerna så har jag lärt mig rutinerna jävligt snabbt. 

Men det är svårt att avgöra vad de egentligen tycker. Vågar inte heller direkt fråga vad de tycker, för man vet ju att vad de säger öppet till en kanske inte är vad de egentligen tycker. Lite läskigt är det, anser jag faktiskt... Men, jag har gjort så bra jag har kunnat i alla fall och sedan är det ju inte upp till mig huruvida de tycker att det ska bli en fortsättning eller inte. Så jag får helt enkelt se hur det blir.


Denna fredagskväll har däremot inte varit vidare produktiv, somnade som vanligt framför datorn och är pigg just nu-inte bra;P







 

Av roboguy - 25 mars 2011 19:22

Låt oss få det avklarat direkt och utan omsvep- ja, den här filmen är naturligtvis i 3D. Så, nu koncentrerar vi oss på det som ser lovande ut här- en rejäl modifikation av Alexander Dumas berättelse. Jag gillar det! Jag gillade hur de gjorde en fräshigare och mer actionbetonad version av Sherlock Holmes härom året, och jag kommer förmodlgien att tycka om den fräschigare versionen av de tre musketörerna också. Trailern ser faktiskt riktigt lovande ut- utom en sak! Luftskeppet som syns i slutet... Nja, vet inte riktigt om jag kan godta det faktiskt. 

Men, försiktigt optimistisk är jag än så länge.


På pluskontot: Paul W.S Anderson ( ja, jag tillhör dem som tycker att Resident evil-filmerna är klart godkänd underhållning, ja utom den fjärde filmen då).

Skådisar som Milla Jovovich, Mads Mikkelsen, Christoph Waltz. Och ja, just det- någon som heter Orlando Bloom är tydligen också med;P


Återstår att se om den här filmen blir bra eller inte, risken finns ju för att det här kan bli en rejäl flopp men jag tror ändå att jag kommer att tycka om den! Återstår att se vad omdömet blir i slutändan!




http://www.youtube.com/watch?v=Kl1vkG6qiAA





 

Av roboguy - 25 mars 2011 19:15

13 Assassins ser ut att bli något av det mest påkostade som regissören Takashi Miike har gjort hittills- och det kan ju både vara bra och dåligt. Bra för att filmen är möjligen lite mer genomarbetad och att det har tagit tid att färdigställa den, dåligt för att Miike inte visar upp sin goda sida ( eller dåliga sida, beroende på hur man ser på saken)- nämligen extremt övervåld och "förbjudna" ämnen. Men om man ska säga något om trailern så verkar 13 assassins se ganska episk ut samtidigt som Miike inte drar sig för våld;) Ser ganska lovande ut, faktiskt!



http://www.youtube.com/watch?v=_-IzbkXo7bo






 

Av roboguy - 24 mars 2011 19:30

Har inte haft så mycket att göra på praktiken i dag, och det var ganska skönt att slippa stå i grillen den här gången för det var en hel del kunder vid lunchtid och jag hade förmodligen stjäpt de andra mer än vad jag hade hjälpt dem;P Så jag jobbade i bakgrunden istället, hackade lök ( två påsar med lök tar jäävligt lång tid att hacka, för det ska hackas i små, små, små bitar). Jag har också fått ha "ansvaret" för en av de andra praktikanterna, och jag kommer väldigt bra överens med honom så jag har inte alls känt mig särskilt ensam i dag! Men även de andra har varit på väldigt bra humör, så jag vet inte riktigt vad jag ska säga om dem... Nåja, en halvslö praktikdag är avklarad, och den var bra trots att den var lite seg mot slutet då det inte fanns speciellt mycket att göra.





 

Skapa flashcards