Direktlänk till inlägg 26 augusti 2010

Go och Glá

Av roboguy - 26 augusti 2010 23:58

Det talas ju oftast om vilka fördelar man har som kille, att man automatiskt har rätt till högre lön och att man ses som "bättre" i samhällets ögon om man är av manligt kön, och visst, så är det i många fall.

Men på en punkt ( säkert betydligt fler också förstås ) så är det mycket bättre att vara tjej! Och det är på Internet, och framför allt på communitys såsom Bilddagboken eller vad som helst. Som tjej behöver man bara lägga upp en bild, oftast spelar det inte någon roll vad det är för bild men en avgörande fördel är förstås om det handlar om en lättklädd eller bild med tydlig sexinriktning, så har tjejens konto snart översvämmats av svar och kommentarer. Det här gäller naturligtvis inte alla tjejer, men faktum kvarstår- är man tjej har man avsevärt enklare att locka till sig kommentarer och människor som skriver. 

Så upplever jag att det förhåller sig i alla fall och oavsett alla andra orättvisor, som gäller både för män och kvinnor, så kvarstår faktum. Man måste skriva en sjuhelvetes intressant text eller ha något att säga som retar gallfeber på många om man ska ha en rimlig chans att få samma uppmärksamhet som kille på communitys. En annan fördel är naturligtvis om man ser bra ut, och på det sättet kan locka till sig läsare/tittare osv. 


Jag vet inte riktigt vad jag ville ha sagt med det här egentligen, men jag behövde väl mest avreagera mina tankar någonstans.


Snart är det lördag. Kusinen ska gifta sig. Är nervös och lite orolig- trots att det inte är jag som borde vara det. Det är väl ändå de som ska gifta sig som ska vara nervösa och spända?! Trots det kan jag ändå inte låta bli att vara nervös inför evenemanget. Det kanske mest beror på att jag aldrig har varit på ett bröllop tidigare? Ja, förmodligen bottnar en del av min nervositet i att jag inte riktigt vet hur ett bröllop fungerar, hur det går till, hur man ska förväntas reagera och uppföra sig vid olika situationer osv. Som vanligt använder jag filmer som inspirationskälla. Det fungerar väl sådär, på grund av att filmer trots allt egentligen inte visar upp något verkligt bröllop och jag misstänker att det finns vissa skillnader mellan hur te.x amerikaner och svenskar gifter sig. 

Nåja det ska väl bli spännande trots allt. Om inte annat så har man ju lärt sig, återigen genom filmer, att tjejer brukar vara sådär extra romantiskt lagda när de är på bröllop. Så vem vet vad som kan hända?;)

 
 
Ingen bild

Woaska

29 augusti 2010 01:48

Du har helt rätt i det du skriver. Jag blir så trött på alla (främst feminister) som bara tjatar om hur kvinnan är nedtryckt i samhället. -.- Även om kvinnan är nedtryckt, så är mannen också det - fast på andra ställen.

Jag tror du skulle kunna få en hel del kommentarer om du la upp sexuella bilder på dig själv också. Det händer ju att man ser killar som fotar sin vältränade mage och lägger upp.

Men vem vill ha sånna kommentarer/bevakare som dömer efter utseendet egentligen? Förstår att man blir glad av en komplimang och att man vill se snygg ut men det borde inte vara så. :(

Du skriver ju alltid så intressanta filmrecensioner och annat och bilddagboken består till i alla fall 90% av idiotiska människor som knappt verkar förstå sig på sånt. O_o

Jag har varit på bröllop, det var urtrist. Det fanns några småbarn som var runt 8-10 år och jag var typ 13-14 år. Resten var vuxna. :( Fast god mat var det hahaha! =D Hoppas du får det trevligt alla fall!!! =)

Filmer förstör ens bild av verkligheten lite grann ibland...

roboguy

31 augusti 2010 14:58

Tack, äntligen någon som förstår vad jag menar:) Både män och kvinnor är, faktiskt, nedtryckta och diskriminerade fast på olika sätt ( ibland på samma sätt ), men det är feministerna som ser till så att det är orättvisan bland kvinnor som märks och hörs mest.

Haha kanske det, men å andra sidan så har jag ingen lust att lägga upp sexuella bilder på mig själv. Jag har inte så mycket att visa upp, varken muskler eller magrutor;P Dessutom är det så billigt, att lägga upp en sexig bild på sig själv för att få folk att skriva till en?

Du har helt rätt i att de på BDB nästan uteslutande bara letar efter tjejer/killar som har sexuella bilder på sig själva, och så struntar de i dem som kanske har något att säga. Jag har väl inte mycket att säga direkt, jag tycker bara om att skriva och recensera om filmer och liknande, men jag skulle uppskatta att fler var som du, som skrev och kommenterar om filmer och att diskussioner kunde uppstå som inte bara handlar om sex eller vilken fin kropp hon/han har! Ärsch, sluta;D Jag skriver inte alltid intressanta filmrecensioner:) Men tack haha!

Var det inte roligt att vara på bröllopet och umgås med vuxna? Jag tycker det är roligare att vara med vuxna istället för med ungarna eller med jämnåriga. Jag har så lite gemensamt med min ålder, jag känner inte att många delar mitt intresse heller. Men skit samma haha!

Filmer är farliga;) Jag trodde bröllop var som i Fyra bröllop och en begravning, men så var det verkligen inte haha!

 
Ingen bild

Woaska

14 september 2010 09:50

Precis, men det lät som att du tyckte att tjejer har så lätt att få kommentarer för att de ser så snygga ut och att det då var bättre att vara tjej på internet för man får mer kommentarer: vilket också är sant men det gäller ju som sagt killar också.

Också som du säger, de får ju bara kommentarer för sitt utseende, vilket inte är riktigt det man söker. :)

Det är för att majoriteten av användare är idioter. >_<

Nej, inte alltid, men ofta. :) Välskrivna är de i alla fall.

Varken eller var rolig. Visst gillar jag äldre människor än yngre men dessa vuxna var uppåt 30+ och allt de frågade mig om hur det går i skolan osv. Sedan kände jag typ ingen hahah.

roboguy

14 september 2010 14:49

Ja, dels det där med tjejers utseende och vilka bilder de väljer att lägga ut för att få kontakt, men jag menar också att det överlag är enklare för en tjej att få någon att skriva till henne. Det är ju så, oftast men inte alltid, att det är vanligare att killar tar kontakt. Det oberoende av om tjejen visar upp sig mer eller mindre utan kläder eller om hon är fullt påklädd. Killar tar kontakt i vilket fall som helst. ( dock så är det väl så att tjejen som visar upp sig halvnaken fortfarande är mer populär men i alla fall). Det är också väldigt få gånger som man får kommentarer från en okänd tjej på te.x Bilddagboken. Det är betydligt vanligare att killar skriver. Tittar man i andra tjejers sidor på BDB så är det också massor av killar som skriver där, oavsett som sagt, om de har på sig kläderna eller inte haha;D

Tyvärr så är det väl som så att man inte har så mycket gemensamt med dem som är 30 plus och de har bara frågor av den typen i skallen till oss yngre. Hur går det i skolan? Vad tycker du om att göra på fritiden? Ja, sådana tråkiga saker haha:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av roboguy - 27 augusti 2015 11:56


  Ifjol var man en frekvent besökare i Badhusparken men i år har det inte blivit av att vara däe alls av någon anledning.  Jag vet inte varför. Det kan förstås ha varit på grund av vädret men det är inte hela sanningen. Helt enkelt har man inte ta...

Av roboguy - 25 mars 2014 21:57


Jobbet gick bra även om jag börjar bli lite trött på att enbart vara på ställen som jag redan varit på, bland annat ifjol. Jag skulle vilja prova på och städa på något av de nya ställena som de har införskaffat sedan jag var där sist.    Nåja, de...

Av roboguy - 18 mars 2014 22:07

Har precis avslutat en reprisering av arbetsmomenten och det visade sig ha tillförts några nya element sedan man var här och jobbade förra sommaren, men det är väl inget som ska gå ganska snabbt att lära sig får man hoppas. Inlärningen är precis avsl...

Av roboguy - 17 februari 2014 22:05


Ja, den frågan är berättigad: Vad fan ska man gå omkring och vara glad för på en sketen måndag? Det finns inga anledningar till att man ska gå omkring och vara glad och se ut som att man precis har lurat av Joakim von Ankas hela förmågenhet och sitte...

Av roboguy - 13 januari 2014 22:03


Jag vet inte riktigt vad jag gör för fel men det börjar påminna starkt om när man gick på universitetet- inget självförtroende, man sitter knäpptyst vid fikabordet och skrattar och smilar på kommando snarare än att man tycker att något är särskilt ro...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards