Direktlänk till inlägg 8 maj 2011

A history of violence

Av roboguy - 8 maj 2011 23:21

Ja, så gjorde man ett nytt försök att se A history of violence. Förra gången jag försökte orkade jag inte mer än tio minuter på grund av att det hände alldeles för lite i inledningen för att jag skulle fångas in och bli intresserad av fortsättningen, men ikväll hade jag en större portion tålamod och så fanns det helt enkelt ingenting annat att sysselsätta sig med denna söndagskväll så det var lika bra att se den här ganska omtalade filmen. David Cronenberg och Viggo Mortensen har verkligen lyckats hitta kemi mellan varandra här och den här filmen är betydligt bättre än vad nästa samarbete visade sig vara, Eastern promises gillade jag inte alls. 


Om du inte sett filmen, läs inte mer!




Men jag hade tyckt om A history of violence om den hade varit 45 minuter bara och inte längre... Jag tycker filmen dog lite när Viggo klarar av sina antagonister alldeles för snabbt, och fortsättningen om hans verkliga bakgrund var inte så intressant. Jag trodde det skulle bli något "mer" utav mötet med hans broder, men det blev liksom bara... lite prat, sen fick Viggo döda dem- problemet löst... Och sen inget riktigt avslut heller. Inte bra!


Jag uppskattar Viggo Mortensen i alla fall. Han lyckas övertygande i rollen som dels engagerad familjepappa för att i nästa sekund växla till mördar-rollen. Ed Harris var också bra, men tyvärr fick han vara med alldeles för lite. Men av det lilla utrymme han ändå hade till sitt förfogande så gjorde han det riktigt bra. I överlag var filmen bättre än vad jag trodde, samtidigt som slutet var lite för intetsägande. Cronenberg borde släppa en förlängd version av filmen, där det förklaras lite mer och där det knyts samman lite bättre...






 





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av roboguy - 27 augusti 2015 11:56


  Ifjol var man en frekvent besökare i Badhusparken men i år har det inte blivit av att vara däe alls av någon anledning.  Jag vet inte varför. Det kan förstås ha varit på grund av vädret men det är inte hela sanningen. Helt enkelt har man inte ta...

Av roboguy - 25 mars 2014 21:57


Jobbet gick bra även om jag börjar bli lite trött på att enbart vara på ställen som jag redan varit på, bland annat ifjol. Jag skulle vilja prova på och städa på något av de nya ställena som de har införskaffat sedan jag var där sist.    Nåja, de...

Av roboguy - 18 mars 2014 22:07

Har precis avslutat en reprisering av arbetsmomenten och det visade sig ha tillförts några nya element sedan man var här och jobbade förra sommaren, men det är väl inget som ska gå ganska snabbt att lära sig får man hoppas. Inlärningen är precis avsl...

Av roboguy - 17 februari 2014 22:05


Ja, den frågan är berättigad: Vad fan ska man gå omkring och vara glad för på en sketen måndag? Det finns inga anledningar till att man ska gå omkring och vara glad och se ut som att man precis har lurat av Joakim von Ankas hela förmågenhet och sitte...

Av roboguy - 13 januari 2014 22:03


Jag vet inte riktigt vad jag gör för fel men det börjar påminna starkt om när man gick på universitetet- inget självförtroende, man sitter knäpptyst vid fikabordet och skrattar och smilar på kommando snarare än att man tycker att något är särskilt ro...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards