Direktlänk till inlägg 1 juli 2011

Dorothy Mills

Av roboguy - 1 juli 2011 21:29

Jag är tacksam över att Dorothy Mills inte visade sig vara en Omen-inspirerad film, vilket jag trodde att den skulle vara innan jag såg den, men jag kan ändå inte riktigt bestämma mig för om jag tycker om den eller inte. Från början var jag på det klara med att jag inte tyckte om den, det var för många klichéer och för tråkiga frågetecken som inte gjorde mig så nyfiken och jag trodde att jag visste ungefär var historien skulle ta vägen, men jag får erkänna att slutet- och förklaringen-lyfte filmen lite. Men jag vet ändå inte om jag tycker att Dorothy Mills är SÅ bra egentligen... Knivigt värre.






Läs inte mer om du inte har sett filmen!









Med klichéer avser jag här bland annat att alla invånare ( känns det som i alla fall ) stirrar på psykologen Jane när hon anläder till den isolerade ön. Självklart är de flesta av byborna religiösa och öns präst säger rent ut också att de inte tror på vetenskap osv. Och som toppen på syltberget så finns det också med en gammal gumma, som naturligtvis är blind, men i och för sig har hon inte så stor del för handlingen men man får ändå vibbar av mystisk spåkvinna över henne. 


Sedan måste jag säga att Jenn Murray, som spelar Dorothy Mills, gör ett bra jobb även om det stundtals är lite väl mycket överspelande. Men Jenn Murray har "rätt" utseende, eller vad man ska kalla det för, för hon ser lite "äcklig" ut på något sätt... Med det absolut inte menat något elakt mot Jenn, men man kan väl säga att hon har helt rätt utseende och figur för att gestalta den här karaktären.

Och jag höll på att ge upp hoppet om filmen när Dorothy hoppar mellan olika personligheter, men det får ju i och för sig sin förklaring i slutet.


Men Dorothy Mills var mer drama med övernaturliga inslag mer än vad det var skräck, så på den punkten blev jag lite besviken. Och jag hade nog faktiskt hellre sett mer Omen-influenser istället;P Men sammantaget blir filmen ändå hyfsat sevärd, om man orkar se hela filmen fram till dess slut.









 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av roboguy - 27 augusti 2015 11:56


  Ifjol var man en frekvent besökare i Badhusparken men i år har det inte blivit av att vara däe alls av någon anledning.  Jag vet inte varför. Det kan förstås ha varit på grund av vädret men det är inte hela sanningen. Helt enkelt har man inte ta...

Av roboguy - 25 mars 2014 21:57


Jobbet gick bra även om jag börjar bli lite trött på att enbart vara på ställen som jag redan varit på, bland annat ifjol. Jag skulle vilja prova på och städa på något av de nya ställena som de har införskaffat sedan jag var där sist.    Nåja, de...

Av roboguy - 18 mars 2014 22:07

Har precis avslutat en reprisering av arbetsmomenten och det visade sig ha tillförts några nya element sedan man var här och jobbade förra sommaren, men det är väl inget som ska gå ganska snabbt att lära sig får man hoppas. Inlärningen är precis avsl...

Av roboguy - 17 februari 2014 22:05


Ja, den frågan är berättigad: Vad fan ska man gå omkring och vara glad för på en sketen måndag? Det finns inga anledningar till att man ska gå omkring och vara glad och se ut som att man precis har lurat av Joakim von Ankas hela förmågenhet och sitte...

Av roboguy - 13 januari 2014 22:03


Jag vet inte riktigt vad jag gör för fel men det börjar påminna starkt om när man gick på universitetet- inget självförtroende, man sitter knäpptyst vid fikabordet och skrattar och smilar på kommando snarare än att man tycker att något är särskilt ro...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards