Alla inlägg den 16 juli 2011

Av roboguy - 16 juli 2011 20:33

Det var ett härligt återseende att se om Dödligt vapen 2, som jag hade fått för mig var dålig men som inte alls var särskilt dålig utan tvärtom nästan lite bättre än första filmen! 

Humorn är det verkligen inget fel med i Dödligt vapen 2, och bäst är nog Roger Murtaugh när han får reda på att hans dotter Rianne medverkar i en reklam för- kondomer!

Jag hade också av någon anledning fått för mig att "toalettbomben" fanns med i den tredje filmen, men det visade sig nu att den finns med i den här filmen, men tyvärr var den kanske inte lika bra som den var första gången man såg den här. 


Karaktären Leo Getz är ett välkommet tillskott även om han kan bli lite väl irriterande och jobbig ibland. Men det är roligt att se hur Gibbs och Murtaugh munhuggs med Getz precis hela tiden. Tyvärr blev den här figuren lite väl jobbig i den tredje filmen, men fick åtminstone ett hyfsat bra avslut i och med den fjärde filmen.


Det jag gillar bäst med upppföljaren var när Gibbs får reda på vem som ligger bakom mordet på hans fru! Då blir han verkligen ett dödligt vapen igen, struntar i att han är polis och gör precis vad som helst för att utkräva sin hämnd. Det enda jag hade önskat var att han skulle ha blivit ännu mer brutal, och att inte hans partner skulle vara med under hämndtåget. 


Får se snart om jag är lika positiv till den tredje filmen, för den här andra filmen var en trevlig överraskning att se om.









 

Av roboguy - 16 juli 2011 16:27

Jösses, och jag som trodde att det skulle upphöra eller försvinna med plankning, men nu sprids tydligen en ny trend... Lite hoppfullt är i alla fall att läsarna som har deltagit i Aftonbladets omröstning tycker att det är löjligt till stor del, och att bara ett fåtal tycker att uggling är häftigt;P




http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13333459.ab








 

Av roboguy - 16 juli 2011 16:20

Men herregud, är det verkligen något att skrika åt? Något som liknar en "tomte" på grund av den toppiga luvan som skuttar omkring... Hm, varför inte helt enkelt gå fram och försöka fånga grejen och ta reda på vad det handlar om? Eller så är det fejk, den förklaringen är möjlig också. Men att skrika och vråla är väl ändå överdrivet. Fånga in elädet och ta reda på vad det rör sig om;P





http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/utrikes/article11649544.ab








 

Av roboguy - 16 juli 2011 01:46

Hmm undrar hur många parodier på Harry Potter och hans värld det finns egentligen?;P Jag vet inte om den här tillhör någon av de bästa, men jag tycker ändå den var ganska smårolig- natthumor, oh yeah!





http://www.youtube.com/watch?v=TLLRo5895ZY&feature=topvideos_entertainment











 

Av roboguy - 16 juli 2011 01:22

Ursch, tror verkligen att den här studien som visar på att Google och liknande sökmotorer påverkar vårt minne faktiskt stämmer på de allra flesta. Jag har i alla fall ibland tänkt "äh, jag kollar upp det på Google sen" eller vad det nu gäller... I och för sig, det man har hört och sedan ska kolla upp måste man komma ihåg, men när alla andra (utom jag) går omkring med smartphones så kollar de upp sakerna direkt istället. 


Det är lite sorgligt samtidigt- offrar vi vårat minne så är det ju olika aspeketer av livet som blir jävligt mycket jobbigare. Som att minnas något överhuvudtaget, om man inte först har kollat upp det på nätet eller åtminstone har det nedskrivet någonstans. 


Nu får forskarna komma fram till vilka motåtgärder vi ska sätta in;P Snabba er på, snart är det kanske försent...






http://www.metro.se/nyheter/ny-forskning-google-far-oss-att-tappa-minnet/EVHkgo!UmW28WmrdpYD6/










 

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards