Direktlänk till inlägg 31 augusti 2012

Nostalgi: Vita lögner

Av roboguy - 31 augusti 2012 18:00

Jag begriper inte hur det var möjligt, men en gång i tiden så satt man ju och såg Vita lögner, Skilda världar, Rederiet, Tre kronor och allt som nu visades. Det är konstigt hur man kan bli uppslukad av sådant och sedan inte förstå alls varför man brydde sig om eländet. Kanske för att det på den tiden var något helt nytt och något som inte var alltför vanligt på dumburken i folkhemmet? Kanske helt enkelt för att man visste vad som gick hem också- sex, mord, bråk, familjefejder. Vad kan gå fel med sådana ingredienser, liksom. 

Anledningen till att jag alls kom att tänka på den här gamla såpan var på grund av tidskriften King som skrev kort om tv-serier vi minns ( eller åtminstone gör vårat bästa i att förtränga), och i texten om Vita lögner påstod de att Maud Adams har varit med. Men det har jag inget som helst minne av... Kan verkligen före detta Bond-bruden Adams ha varit med i ett eller två avsnitt? Detta måste ju undersökas, om det nu kan låta sig bli undersökt. Detta måste det kastas ljus över...

Som en bonus kollade jag upp det gamla introt till serien, och oj det väcker ju fortfarande ett och annat minne... Minnen som hur tokkär man var i Anna Järphammar, men kanske framför allt i Isabel Mumshi. Åååh hade nog fortfarande blivit kär i henne om den här serien hade haft premiär idag. 













 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av roboguy - 27 augusti 2015 11:56


  Ifjol var man en frekvent besökare i Badhusparken men i år har det inte blivit av att vara däe alls av någon anledning.  Jag vet inte varför. Det kan förstås ha varit på grund av vädret men det är inte hela sanningen. Helt enkelt har man inte ta...

Av roboguy - 25 mars 2014 21:57


Jobbet gick bra även om jag börjar bli lite trött på att enbart vara på ställen som jag redan varit på, bland annat ifjol. Jag skulle vilja prova på och städa på något av de nya ställena som de har införskaffat sedan jag var där sist.    Nåja, de...

Av roboguy - 18 mars 2014 22:07

Har precis avslutat en reprisering av arbetsmomenten och det visade sig ha tillförts några nya element sedan man var här och jobbade förra sommaren, men det är väl inget som ska gå ganska snabbt att lära sig får man hoppas. Inlärningen är precis avsl...

Av roboguy - 17 februari 2014 22:05


Ja, den frågan är berättigad: Vad fan ska man gå omkring och vara glad för på en sketen måndag? Det finns inga anledningar till att man ska gå omkring och vara glad och se ut som att man precis har lurat av Joakim von Ankas hela förmågenhet och sitte...

Av roboguy - 13 januari 2014 22:03


Jag vet inte riktigt vad jag gör för fel men det börjar påminna starkt om när man gick på universitetet- inget självförtroende, man sitter knäpptyst vid fikabordet och skrattar och smilar på kommando snarare än att man tycker att något är särskilt ro...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards