Direktlänk till inlägg 23 september 2012

Carny

Av roboguy - 23 september 2012 03:00

Inget mästerverk, men jag erkänner ändå att filmen började ganska intressant åtminstone. Men den var bara intressant i kanske femton minuter innan det började spåra ur och bli åt det löjliga hållet. Det blir något av en sport att visa upp så många "freaks" som möjligt när filmens rättrådige sheriff kommer dit och det tycker jag bara är tråkigt. Varför inte visa upp en mer rättvis bild av en carnival istället? Och trovärdiga karaktärer hade inte heller skadat.






LÄS INTE MER OM DU INTE SETT FILMEN.






Annars kan man ju klaga på specialeffekterna, och speciellt monstret som naturligtvis är en cgi-styggelse men som är gjord med extremt liten budget och varelsen är inte trovärdig för fem öre. Den ser mest ut att vara en kvarglömd relik från någon filminspelning från 80-talet. Usch... Men annars handlar det framför allt om gammal hederlig monsterjakt och som sådan funkar ändå Carny hyggligt, det är ju nämligen nästan alltid roligt att se ett monster jagas, och monstret jaga! En av de "roliga" scenerna ( jag har ibland en morbid humor, jag vet) är den där mor och son, efter att sonen överlevt en attack från monstret, är påväg ut från det lilla samhället och mamman stannar, börjar gråta och betygar sin kärlek för sonen och hur glad hon är över att han kom undan monsterattacken med livet i behåll- krasch, bom, bang- bilfönsterrutan krossas och sonen far iväg upp mot skyn! Game over... 



   


Men det stora minuset för hela filmen blir det minst sagt omständiga slutet. När filmen "borde" ha tagit slut, fortsätter den med hämndaktioner gentemot karnivalen anledda av en hämndlysten präst och det börjar kännas som att regissören inte har en aning om hur han vill avsluta det här och gör då det enda han kan komma på... Nämligen slutar helt tvärt. Vad i helvete... Förtjänade inte vi som har plågat oss igenom det här och försökt hålla humöret på hyfsat bra nivå för att stå ut med en del blessyrer verkligen inte ett bättre slut än så? Visserligen kan jag tänka mig att man ändå menade att det var kört för de två överlevande karaktärerna och att det inte fanns så mycket mer kvar att visa än hur de blir styckade av monstret, men ett sådant här öppet slut hade den här filmen verkligen inte gjort sig förtjänt av. Man väljer en alldeles för enkel, bekväm och snabb lösning för att avsluta filmen. Dåligt gjort. 





 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av roboguy - 27 augusti 2015 11:56


  Ifjol var man en frekvent besökare i Badhusparken men i år har det inte blivit av att vara däe alls av någon anledning.  Jag vet inte varför. Det kan förstås ha varit på grund av vädret men det är inte hela sanningen. Helt enkelt har man inte ta...

Av roboguy - 25 mars 2014 21:57


Jobbet gick bra även om jag börjar bli lite trött på att enbart vara på ställen som jag redan varit på, bland annat ifjol. Jag skulle vilja prova på och städa på något av de nya ställena som de har införskaffat sedan jag var där sist.    Nåja, de...

Av roboguy - 18 mars 2014 22:07

Har precis avslutat en reprisering av arbetsmomenten och det visade sig ha tillförts några nya element sedan man var här och jobbade förra sommaren, men det är väl inget som ska gå ganska snabbt att lära sig får man hoppas. Inlärningen är precis avsl...

Av roboguy - 17 februari 2014 22:05


Ja, den frågan är berättigad: Vad fan ska man gå omkring och vara glad för på en sketen måndag? Det finns inga anledningar till att man ska gå omkring och vara glad och se ut som att man precis har lurat av Joakim von Ankas hela förmågenhet och sitte...

Av roboguy - 13 januari 2014 22:03


Jag vet inte riktigt vad jag gör för fel men det börjar påminna starkt om när man gick på universitetet- inget självförtroende, man sitter knäpptyst vid fikabordet och skrattar och smilar på kommando snarare än att man tycker att något är särskilt ro...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards