Direktlänk till inlägg 24 september 2012

The Hangover part 2

Av roboguy - 24 september 2012 14:00

Ja, eftersom jag inte tillhör den stora fanskalan som av någon anledning älskade den första filmen så dröjde det innan jag ansåg det vara värt att se fortsättningen. Jag kan konstatera att jag i alla fall inte kan säga varken bu eller bä om uppföljaren, även om jag tycker det kändes som mindre spontant här än vad det gjorde i den första filmen. Man satt bara och väntade på att allt skulle gå åt helvete för huvudpersonerna, och det gör det sannerligen igen. Dock börjar det redan nu kännas väl... upprepande. Herregud, man har ju återigen med Mike Tyson, till exempel. Visserligen ger det en röd tråd från den första filmen, men inför den tredje hoppas jag verkligen att de har något nytt att komma med och inte fortsätter på precis samma spår ännu en gång. Sammanfattningsvis ändå; helt okej och sådär tokroligt som funkar bra en tråkig lördagskväll, men något större avtryck lämnar inte filmen hos mig.




LÄS INTE MER OM DU INTE SETT FILMEN.





Det är den där jävla apan som jag tycker lämnar mest efter sig. Ja, en tuff, liten cooling till apa i väst och tuff attityd. Djur är kul;P Jag förstår samtidigt varför djurrättsfolk ansåg att det var nödvändigt att anmäla filmskaparna för "djurplågeri", framför allt på grund av att den stackaren fick röka cigg men annars tycker jag inte att det såg ut som att djuret på något sätt kunde ha kommit till skada eller utnyttjades på något vis. Och det blev ju roliga scener, trots allt...

De övriga återupprepar sina karaktärer med den äran, men de tillför inte sina personligheter något nytt. Det är lite tråkigt. Man skulle ju vilja se dem komma till nya insikter, komma till nya slutsatser och utvecklas för det hade kunnat vara ett skäl till att fortsätta se på de kommande filmerna ( och fortsätter det gå såhär bra för filmserien så kommer väl Baksmällan del 20 inom några år). Men karaktären som spelas av Zach Galifianakis upplever jag som mer gnällig och irriterande i den andra filmen, jag kan inte minnas att han var riktigt på samma sätt i den första... Nej, han borde verkligen utvecklas en smula i den tredje filmen. Och jag tycker även att en kvinna ska få delta i de galna upptågen i nästa film. Bara för att det ska bli någon form av variation. 




     



Men man får ändå valuta för tiden man lägger ned på att se den här men några större överraskningar har man sorligt nog inte att vänta sig, och det känns mest som enbart en fortsättning av den första filmen. Men godkänt underhållen blir man i alla fall för stunden men något stort Hangover-fan kommer jag förmodligen aldrig att bli och jag kommer inte att sitta och räkna ned dagarna tills den tredje filmen har premiär. 





 


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av roboguy - 27 augusti 2015 11:56


  Ifjol var man en frekvent besökare i Badhusparken men i år har det inte blivit av att vara däe alls av någon anledning.  Jag vet inte varför. Det kan förstås ha varit på grund av vädret men det är inte hela sanningen. Helt enkelt har man inte ta...

Av roboguy - 25 mars 2014 21:57


Jobbet gick bra även om jag börjar bli lite trött på att enbart vara på ställen som jag redan varit på, bland annat ifjol. Jag skulle vilja prova på och städa på något av de nya ställena som de har införskaffat sedan jag var där sist.    Nåja, de...

Av roboguy - 18 mars 2014 22:07

Har precis avslutat en reprisering av arbetsmomenten och det visade sig ha tillförts några nya element sedan man var här och jobbade förra sommaren, men det är väl inget som ska gå ganska snabbt att lära sig får man hoppas. Inlärningen är precis avsl...

Av roboguy - 17 februari 2014 22:05


Ja, den frågan är berättigad: Vad fan ska man gå omkring och vara glad för på en sketen måndag? Det finns inga anledningar till att man ska gå omkring och vara glad och se ut som att man precis har lurat av Joakim von Ankas hela förmågenhet och sitte...

Av roboguy - 13 januari 2014 22:03


Jag vet inte riktigt vad jag gör för fel men det börjar påminna starkt om när man gick på universitetet- inget självförtroende, man sitter knäpptyst vid fikabordet och skrattar och smilar på kommando snarare än att man tycker att något är särskilt ro...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards