Direktlänk till inlägg 30 september 2012

The Rommmate

Av roboguy - 30 september 2012 03:00

Ja, efter att man tillslut såg den här filmen så förstår jag varför jag sköt upp det såpass länge och jag hade mina föraningar om att den här inte skulle falla mig i smaken, och ibland ska man helt klart lyssna till den där lilla, viskande rösten som fullständigt skriker; " Det här är bara skit, du kommer inte tycka om den här filmen." Och precis så var också fallet. The Roommate var lika förutsägbart som att man vet att rör man vid en varm spisplatta, ja då kommer det att göra ont. Inga överraskningar här inte, med andra ord. 



LÄS INTE MER OM DU INTE SETT FILMEN.





Jag går så långt som att kalla denna för en ganska typisk "tjejskräckis". Eller skräckis är att ta i alldeles för mycket. Det här rör sig snarare om ett "psykologiskt" drama med inslag av thriller. Det blir inte mycket till thriller eller spänning dessvärre, slutet vet man på ett ungefär hur det kommer att se ut och det är nästan bedrövligt hur mycket regissören har valt att följa standardformulär 1A för den här filmen. Om det här skulle ha haft en rimlig chans att överhuvudtaget vara något sevärt så borde man ha lagt ned lite krut på att hitta någon annan än väna, söta, Lighton Meester ( herregud, hennes förnamn till och med börjar med Light... Känns som att det är precis det hon levererar i sin roll också, light och sockersött) i rollen som... ja, psykopat ska hon ju föreställa men jag tar henne inte på allvar en enda sekund och hon känns lika harmlöst ofarlig som den lilla kattunge hon tar livet av. Ingen karisma eller något alls- ja fan jag vet att det är hårt men jag kan inte låta bli att ta Bate som exempel från Hitchcocks Psycho, där har man en psykopat som man kommer ihåg till och med när eftertexterna rullar igång. 

The Roommates är således helt perfekt att plocka fram och småmysa till under valfri tjejkväll. Någon härdad "skräck"fantast lär den definitivt inte locka över trots att alla roller spelas av jävligt unga och jävligt heta skådespelerskor, men tyvärr är inte det tillräckligt. 



       

Och Billy Zane, din stackare... Suck. Var det efter Fantomen som det började gå åt helvete för din del, tro? Vilken pungkula fick du offra för att få vara med i den här bedrövelsen? Eller fick de med dig i rollen som kåt lärare efter att du hade bönat och bett två, tre, fem, tjugo gånger? Nog har du väl lite mer integritet än såhär, va?


Och i Sverige så ser det ut som att vi går en framtid till mötes där det kommer att vara väldigt få killar som klarar av att plugga på en högre nivå. I USA ser det förmodligen annorlunda ut, där försöker man inte ensidigt få in ett av två kön på varje utbildning, men ändå måste man ständigt ge en bild av att de killar som pluggar på universitet gör det framför allt för att ragga brudar, spela tv-spel och spela musik på hög volym hela tiden? Nej en ändring på den här tråkiga schablonen vore mer än väl önskvärd, tack. 


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av roboguy - 27 augusti 2015 11:56


  Ifjol var man en frekvent besökare i Badhusparken men i år har det inte blivit av att vara däe alls av någon anledning.  Jag vet inte varför. Det kan förstås ha varit på grund av vädret men det är inte hela sanningen. Helt enkelt har man inte ta...

Av roboguy - 25 mars 2014 21:57


Jobbet gick bra även om jag börjar bli lite trött på att enbart vara på ställen som jag redan varit på, bland annat ifjol. Jag skulle vilja prova på och städa på något av de nya ställena som de har införskaffat sedan jag var där sist.    Nåja, de...

Av roboguy - 18 mars 2014 22:07

Har precis avslutat en reprisering av arbetsmomenten och det visade sig ha tillförts några nya element sedan man var här och jobbade förra sommaren, men det är väl inget som ska gå ganska snabbt att lära sig får man hoppas. Inlärningen är precis avsl...

Av roboguy - 17 februari 2014 22:05


Ja, den frågan är berättigad: Vad fan ska man gå omkring och vara glad för på en sketen måndag? Det finns inga anledningar till att man ska gå omkring och vara glad och se ut som att man precis har lurat av Joakim von Ankas hela förmågenhet och sitte...

Av roboguy - 13 januari 2014 22:03


Jag vet inte riktigt vad jag gör för fel men det börjar påminna starkt om när man gick på universitetet- inget självförtroende, man sitter knäpptyst vid fikabordet och skrattar och smilar på kommando snarare än att man tycker att något är särskilt ro...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards