Alla inlägg den 16 augusti 2010

Av roboguy - 16 augusti 2010 23:51

Jag tittade nyss på The A-team och hur gärna jag än vill säga att den var riktigt bra så kan jag inte göra det. Om den hade kommit för några år sedan hade jag förmodligen inte haft några invändningar, men som läget är numera så måste jag tyvärr säga, hur gammal jag än må låta, att filmen kunde ha lugnat ned sig lite. De kör på i hundrafemtio knop redan från bildruta ett, och det är ytterst få gånger som filmen tillåter sig att stanna upp. Och det smäller ordentligt hela tiden och egentligen så tror jag inte att det är tyst i hörlurarna ens i sammanlagt två sekunder- och då överdriver jag inte. 


Jag ska krypa till korset direkt och erkänna att jag aldrig var något stort fan av The A-team när tv-serien sändes i Sverige. Några avsnitt då och då, när man inte hade något bättre att sysselsätta sig med, så tittade jag. Det gör ingenting för mig att de nu har återinfört "serien" och bytt ut skådisarna- det hugger inte till i hjärtat av sorg och saknad över att se te.x Liam Nesson som Hannibal, och vad beträffar de andra karaktärerna Face och  Murdock så saknar jag definitivt inte originalskådisarna. Murdock är i den här uppdateringen en riktig galning, eller pajas om man så vill, och jag tycker om honom. Den enda av karaktärerna som jag inte tycker riktigt om är han som fick den tunga uppgiften att ersätta Mr T. Men jag tycker att Quinton Jackson gör ett bra jobb i alla fall, och det hade kunnat vara så mycket värre. Han gör det hyfsat bra åtminstone och all heder åt honom för det- men varför var det nödvändigt att han skulle ha genomgått en "omvändelse" under den korta tid som han var frihetsberövad? Det var bara onödigt. Det tillförde inte heller filmen något ens. 


Nej, det är inte skådisarna som jag har några större invändningar mot ( fast Jessica Biel kunde också ha blivit bortplockad eller haft en ännu större betydelse ) utan det är framför allt det jag skrev i början: det är action, onliners och vändningar i stort sett hela tiden! Det går undan, och det går undan i en hiskelig fart så man hinner knappt hämta andan och när filmens eftertexter rullar så sitter man nästan och flåsar som att man hade varit ute och sprungit tre mil. Okej, jag överdriver, lite. Gamla farsan hänger inte riktigt med i svängarna, ibland;P


Men tummen upp för två av de mest bärande actionscenerna i den här filmen- den i stridsvagnen som de flyr i när Herculesplanet blir nedskjutet och i slutet, i containerna. Wow. Överdriva, javisst, men det passar perfekt in i den här flimen. Jag gillade också scenerna vid Koningsbanken, men sådana scener har man nog ändå sett tidigare, men den var också snyggt gjord. 


Jag ser gärna att det kommer en fortsättning på det här, men de kan gärna lugna ned sig en smula i uppföljaren. Det behöver inte vara full fart från första stund;P

Av roboguy - 16 augusti 2010 21:20

Den kommande boxen på Blu-ray kommer att bli riktigt härlig! En massa bonusmaterial och annat smått och gott! Nu återstår det att kunna se alltsammans, då jag inte har någon spelare som klarar av Blu-ray!



http://www.moviezine.se/artikel/5377-proppad-stjarnornas-krig-box-till-blu-ray


Av roboguy - 16 augusti 2010 18:55

Är grymt sugen på att springa iväg och se The expendables på bio, just nu. Men problemet är ju att man inte har så nära till biografen, och det är skjuts och hämtning och allting som måste lösas, innan man kan "springa" på bio;P Så jag får försöka att besinna mig och vänta till helgen. 

Av roboguy - 16 augusti 2010 15:49

Det var ingen bra start på den här dagen- jag lyckades sova till klockan 14.00;P Jag hörde aldrig väckarklockan, och när jag väl vaknade och tittade på klockan så trodde jag först att jag såg fel. Men jag konstaterade fakta och insåg att den här dagen i stort sett var över redan innan den hade börjat. Nåja, det är inte ofta som jag ligger och sover så länge. 


Jag får muntra upp mig med The A-team ikväll:) Ser fram emot att se den filmen, och jag hoppas att den är riktigt bra!

Av roboguy - 16 augusti 2010 14:52

Ska faktiskt bli lite intressant att se hur just den här genren fungerar i 3D;)




http://www.aftonbladet.se/webbtv/noje/article7616890.ab

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards