Direktlänk till inlägg 21 februari 2011
Enligt en ny undersökning så har vi ungefär sju sekunder på oss att lyckas- det första intrycket är avgörande för hur te.x ett affärsmöte ska utvecklas och huruvida man kommer att bli anställd eller inte. Visserligen känns inte det som någon större nyhet- de flesta vet ju att det första intrycket är det viktigaste i de flesta fall, men är man medveten om det innan man ska ge sig iväg på en arbetsintervju eller dylikt så kan det ju både sätta presss på en samtidigt som man kan tänka på att inte falla i någon fallgrop- eftersom den här artikeln ger konkreta tips på vad man ska göra och tänka på. Ögonkontakt med den man pratar med, förstås- man kan tänka på att man ska ta reda på vilken ögonfärg personen man pratar med har. Skaka hand är också bra, fast jag tycker vi borde lägga av med det- tänk vad bakterier vi utbyter med varandra genom ett handslag!!! Vi borde börja med att buga inför varandra istället.
Nåja, med tanke på de här tipsen så har jag gjort fel vid flera tillfällen och förmodligen har jag blivit bedömd negativt;P Men det är sådant som händer, men några av de tips som finns med här ska jag prova nästa gång och se om man har större framgång eller inte.
http://www.e24.se/toppjobb/karriar/gor-viktigaste-intrycket-pa-7-sekunder_2625121.e24
Har precis avslutat en reprisering av arbetsmomenten och det visade sig ha tillförts några nya element sedan man var här och jobbade förra sommaren, men det är väl inget som ska gå ganska snabbt att lära sig får man hoppas. Inlärningen är precis avsl...
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | ||||
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | |||
14 | 15 |
16 | 17 |
18 | 19 | 20 | |||
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
|||
28 |
|||||||||
|