Alla inlägg den 18 april 2011

Av roboguy - 18 april 2011 22:57

Sådana här listor är alltid vanskliga, och alla har olika smak- men jag tycker ändå det här är en ganska bra sammanfattning av de bästa filmuppföljarna! Och de som jag tycker är bäst är följande- Spider-Man 2, Toy story 3 ( även den andra filmen är riktigt bra), The dark knight, Terminator 2,Aliens-återkomsten, Rymdimperiet skår tillbaka! 






http://www.metro.se/noje/tidernas-10-basta-uppfoljare/EVHkdn!58HDL7tmEpugA/?img=7







 

Av roboguy - 18 april 2011 22:42

Fan, det här klippet hade jag glömt bort helt och hållet, men det var roligt att man råkade snubbla över det igen;D Jim Carrey är kanske inte helt perfekt här, han har gjort bättre parodier, men det här ändå ganska roligt!






http://www.youtube.com/watch?v=Fh1ghJDHpgU&feature=related






 

Av roboguy - 18 april 2011 22:27

Hmm tillåt mig avhålla mig en smula vaktsamt och avhållsamt gentemot "betygen" inför kommande storfilmen Thor. Visserligen låter de allra flesta ganska positiva, men jag kan ändå inte frångå misstanken om att det helt enkelt handlar om att ändå sälja in filmen. Efter att filmen har haft premiär och visats ett tag så får vi förmodligen veta de "riktiga" betygen för den här filmen....





http://www.moviezine.se/artikel/7200-forsta-thor-recensionerna





 

Av roboguy - 18 april 2011 21:21

Det är Mickey Rourke som har den "goda" smaken att såga den film som han själv medverkar i, nämligen Passion Play. Jag vet inte huruvida han har rätt eller inte men tydligen har filmen fått ett ljummet mottagande, och det kan jag i och för sig förstå efter att ha tittat på trailern- det ser inte direkt bra ut, men en samling intressanta skådespelare har de i vartfall lyckats få med i soppan- nämnda Rourke men även Bill Murray ( och det är alltså sådant här dravel han sysslar med istället för att bestämma sig för att medverka i tredje Ghostbusters?) och Megan Fox, som ser ut att spela det hon verkligen behärskar ut i fingertopparna vid det här laget- någon form av mystisk femme fatale, tror jag att det handlar om i alla fall. Tja, kanske tar man sig en titt på Passion Play eller inte, men hyfsat intressanta skådisar kan ju åtminstone ge en dålig film lite konstgjord andning. 




http://www.youtube.com/watch?v=0k9cJ6Sedg0







 

Av roboguy - 18 april 2011 18:27

Jag måste säga att jag inte hade några större förväntningar när jag började se Prowl, men jag blev lite överraskad trots allt- det visade sig vara en rätt så okej film trots ganska dåligt skådespeleri och inte så dyrbara effekter. Jag irriterade mig ganska mycket på huvudpersonen Amber- en typsik näpen, söt amerikansk tjej ( och naturligtvis var hon dessutom blondin, fattar bara annat). 




Läs inte mer om du inte har sett filmen!


Prowl är långt ifrån något mästerverk och den är tämligen ordinär och använder sig av billiga "hoppa-till-scener" som tyvärr inte fungerar på en sådan skräckfilmsveteran som undertecknad är ( det låter ganska högfärdigt men jag tror jag ändå kan säga att jag är något av en veteran i skräckfilmssammanhang vid det här laget). Ingen av karaktärerna engagerar mig, så för min del kvittar det fullständigt vilka som dör. Egentligen har Prowl ingenting som sticker ut, och ingenting som överraskar men vill man se en film som följer de flesta mallarna så ska man ta sig en titt på den här. Prowl vaknar egentligen till liv halvvägs in i filmen, då karaktärerna har kommit till slakthuset. Gore-scenerna tycker inte jag var särskilt märkvärdiga- några blodiga, trasiga kroppar och avslitet huvud är allt som serveras här, så det är ingenting som får det att vända sig i magen på mig direkt. 


Den lilla twisten angående Amber hade jag väntat mig nästan redan från början. Jag visste inte precis vad det handlade om, men jag anade att något var speciellt med Amber, och när förklaringen kom så blev det ingen chockerande överraskning om man säger så;P Det känns däremot som att filmen gärna hade kunnat få fortsätta i minst tio minuter efter det att den hade slutat, för jag hade gärna velat ha lite mer förklarat angående varelserna ( eller vampyrerna, för det måste de ha varit även om det aldrig uttalas högt i filmen) och varför de ägnar sig åt den här "träningen". 


Prowl är i alla fall en helt okej film, den duger för stunden men den kommer inte att lämna några större avtryck och kommer förmodligen att vara bortglömd av mig tämligen snart. 








 

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards