Direktlänk till inlägg 13 september 2010

Frozen

Av roboguy - 13 september 2010 23:37

Frozen var riktigt spännande. Samtidigt som filmen kunde vara lite långsam stundtals, men samtidigt så finns det ju inte så mycket att göra medan man sitter och väntar och hoppas på att bli räddad från liften som har stannat. Ett av de bästa samtalen som de tre vännerna Parker, Joe och Dan har är den som handlar om vilket sätt att dö som är värst. De kastar fram förslag som handlar om allt från att brinna ihjäl till att bli attackerad av hajar, men det värsta tänkbara sättet är att hamna i Sarlaccgropen enligt Joe;) Vi som har sett Jedins återkomst vet vad han talar om.


De tre skådisarna som spelar Parker, Joe och Dan gör ett bra jobb. Även om jag kan tycka att Parker är lite tråkig och klichéaktig eftersom hon gör precis det som en kvinna förväntas göra, gråta och klaga och dessutom börjar hon prata om sin hundvalp som är kvar i lägenheten och hur ska den klara sig när hon sitter fast i skidliften?

Man förstår också att Joe hade tänkt att vara med sin bästa kompis ensam i skidbacken, att flickvännen Parker är en belastning. Dan tycker inte det men Joe säger flera gånger att han hade önskat att få vara ensam tillsammans med Dan. Aggressionerna förstärks ytterligare när de har varit fast en stund i skidliften. Men jag känner lite för Joe, mycket på grund av att det sällan är roligt att vara med en kompis om denne är med sin flickvän samtidigt. Man kan oftast känna att man mest är i vägen och att man egentligen bara borde gå iväg.  


Men Frozen var spännande och intressant medan den pågick. Det är inte så illa direkt, så den här filmen kan man med fördel titta på medan mörkret trycker sig mot fönsterrutan.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av roboguy - 27 augusti 2015 11:56


  Ifjol var man en frekvent besökare i Badhusparken men i år har det inte blivit av att vara däe alls av någon anledning.  Jag vet inte varför. Det kan förstås ha varit på grund av vädret men det är inte hela sanningen. Helt enkelt har man inte ta...

Av roboguy - 25 mars 2014 21:57


Jobbet gick bra även om jag börjar bli lite trött på att enbart vara på ställen som jag redan varit på, bland annat ifjol. Jag skulle vilja prova på och städa på något av de nya ställena som de har införskaffat sedan jag var där sist.    Nåja, de...

Av roboguy - 18 mars 2014 22:07

Har precis avslutat en reprisering av arbetsmomenten och det visade sig ha tillförts några nya element sedan man var här och jobbade förra sommaren, men det är väl inget som ska gå ganska snabbt att lära sig får man hoppas. Inlärningen är precis avsl...

Av roboguy - 17 februari 2014 22:05


Ja, den frågan är berättigad: Vad fan ska man gå omkring och vara glad för på en sketen måndag? Det finns inga anledningar till att man ska gå omkring och vara glad och se ut som att man precis har lurat av Joakim von Ankas hela förmågenhet och sitte...

Av roboguy - 13 januari 2014 22:03


Jag vet inte riktigt vad jag gör för fel men det börjar påminna starkt om när man gick på universitetet- inget självförtroende, man sitter knäpptyst vid fikabordet och skrattar och smilar på kommando snarare än att man tycker att något är särskilt ro...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards